Jump to content

Bra att ha saker till Afghanistan


Recommended Posts

Men å andra sidan kommer väl Sverige aldig komma i närheten av Ffinnarnas standard av wellfare.

 

Kunde inte sagt det bättre själv. :rolleyes:

 

Men Finnarna i Kosovo klagade på att Soneras avgifter var så höga, och var avundsjuka på svenskarna!

 

Håller med om att man ska undvika lokala GSM-operatörer i Afghanistan. Även tekniska problem, jag hade ett inkommande SMS som jag fick typ 100 ggr.

 

Jo visst gjorde de det. Men yx-abonnemanget man kunde köpa på px:et i Liberia var inte heller billigt att ringa från. För oss som har förhållande kan det vara värt en del att kunna ringa hem nån minut per dag, utan att behöva lägga en timme på telefonköer mm, för att få en knastrig linje med mycket fördröjning.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Klart man kan ringa från sin egen mobil som någon redan sa, men som sagt, risken finns för diverse konstiga samtal eller sms till numret du ringt till..

 

Finnarna har alltid i modern tid haft Sonera vid sina missioner, de sätter oftast upp en parabol som kopplar dem till nätet med tillhärande gsm antenn och har på så vis en begränsad räckvidd men dock finsk telefoni.. Utnyttjat det själ ett par gånger och det fungerar mycket bra. (Om det är Telia idag eller om det endast står Sonera på grejerna nuförtiden vet jag inte)

 

Hölster till vad?? telefonen antar jag eftersom andra icke tillåtna inte "bör/skall" användas.

 

Tipset om vad man skall köpa hem med pashminasjalar är mycket bra..

 

My two cents..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Egen dator är bra att ha med. Japp, det finns pirat av både filmer och serier som säljs av yxorna

Hur är det med det Ökända dammet då? Finns det inte risk att man kommer hem med en halv afghansk-öken i tangentbordet?

Edited by Spook
Link to comment
Share on other sites

Jo visst gjorde de det. Men yx-abonnemanget man kunde köpa på px:et i Liberia var inte heller billigt att ringa från. För oss som har förhållande kan det vara värt en del att kunna ringa hem nån minut per dag, utan att behöva lägga en timme på telefonköer mm, för att få en knastrig linje med mycket fördröjning.

 

Jag var förvånad över vilken LITEN fördröjning det var när jag häromveckan pratade med Afghanistan. Visst är det fördröjning men en konstpaus mellan alla meningar osv så fungerade det bra. Tyckte inte att det var någon knastrig lina heller, jag är positivt överraskad! :baskerFN:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...