Jump to content

Sommarkurserna 2007

vikwil

Recommended Posts

Hej!

Är det någon som vet när man får veta om man blir antagen till sommarkurserna? Eller är det jag som inte har kommit in bara?

Edited by Fk Satan
Förtydliga rubiken lite...

Det har både kommit brev till mig om kurs(er) som jag blivit antagen och på och inte blivit antagen på så det borde ju komma något snart..

Det beror ju på vart du har ansökt (olika förb. skickar ut olika datum), dock på RekryC så står det att det inte kommer att skickas ut ett brev till de som inte kom med.. men jag fick ju ett så det är bara att vänta och kolla, annars är det väl bara att ringa och kolla..

//Schmutte :unsure:

Tillägg: Är ganska säker på att det redan finns en tråd.. kolla efter gamla trådar!

Hej!

Är det någon som vet när man får veta om man blir antagen till sommarkurserna? Eller är det jag som inte har kommit in bara?

Det skulle la inte bli några sommarkurser i form av Fjäll, överlevnadskurser osv?

Det har jag också hört. Istället skulle föreningarna få pengar till att själva genomföra någon sommar-strapats efter eget bevåg. Vår förening hade nog planerat in en resa till Arvidsjaur, men det är inget som är säkert.

verkar som om vi talar om helt olika saker, vissa talar om försvarsmaktens sommarkurser som anordnas via RekyC

och andra om Försvarsutbildarnas sommarkurser, t.ex överlevnad och fjällkurser.

Edited by Strv S

Och så har vi mig som omedelbart tolkade frågan som UNIVERSITETENS sommarkurser :Malaj:

OM det skulle vara dessa som efterfrågas så brukar det vara runt 14:e maj.

Edit:

...och efter att jag skrivit detta såg jag att frågan låg i HV/Ungdom, så jag har nog fel ändå :baskerFN:

Edited by brahe

Har någon fått svar från Lv6 än? isåfall har ni fått svar att ni har kommit in/ inte kommit in?

Lite kul att veta eftersom jag sökt, men inget hört, på RekryC står det att svaren ska vara ute innan april är slut.

Däremot verkar p7 fortfarande ta emot ansökningar på sin hemsida www.p7.mil.se

@FireEagle

Ja, jag har fått svar nu, jag satt på en tradig lektion när jag fick ett meddelande med beskedet att Lv6 hade antagit mig och skickat e-post till mig, gött!!! så det ska bli kul åka dit.

hehe lite ironiskt men jag har fått svar genom sms från Lv6

ULv_Westman:

Det kommer vara kurser i sommar, annars skulle det vara onödigt att skicka ut anmälningslapparna och skriva ut datum när den när :P

Jag har iallafall blivit antagen till P4 i sommar sa jag vet att det kommer vara kurs där iallafalll

• 2 weeks later...
@Gurgel

jag hade 150 och jag kom in på teknisk sommarkurs, så 190 räcker.

men jag har fått svar från P4, du borde ha fått svar från det du nu sökte till.

\\Anderkron

öö okey jag hadde 185 men kom som reserv på teknisk sommarkurs!

nyss fick jag svar och jag hade tydligen kommit in på P7 :baskerKav: fast jag är typ 99% säker på att jag sökte till ing2. kan det ha blivit nåt fel, lr kan det vara så att jag inte kom in på ing2 men att jag fick plats på P7? liksom det stod inte att jag har blivit antagen utan typ "Inbjudan att göra sommarkurs på P7" och följde med schema och en massa sånt. hur brukar det stå?

Tjena!

Jag ska genomföra min Sommarkurs vid P7. Någon mer som ska dit?

jag det verkar som det, fast det var inte dit jag sökte, men det funkar ju där också så jag orkar inte ringa och försöka ändra å sånt å tjafsa etc så det får bli där :baskerKav:

Tjena!

jag det verkar som det, fast det var inte dit jag sökte, men det funkar ju där också så jag orkar inte ringa och försöka ändra å sånt å tjafsa etc så det får bli där :/

Skönt, då ses vi där! 90, betyder det att du är född 1990? Det är iaf jag!

Tjena!

jag det verkar som det, fast det var inte dit jag sökte, men det funkar ju där också så jag orkar inte ringa och försöka ändra å sånt å tjafsa etc så det får bli där :rolleyes:

Skönt, då ses vi där! 90, betyder det att du är född 1990? Det är iaf jag!

jupp ;-)