Jump to content

Samma mamma?

ollevarm

Recommended Posts

Vad är det för vapen på bilden (bilderna)? Jag har läst det någonstans men kan inte hitta infon. /Gusten :D

Vapnet som Imperial Stormtrooper har, killen på den nedre bilden, är en Stormtrooper E11 Blaster. Rekvisitan som användes i filmen är en omgjord Sterling L2A3 k-pist. http://www.ketzer.com/prop_replica/sterling_l2a3.html

Texten på flaggan bakom killen med svart mössa är samma som på Saudi Arabiens flagga, den muslimska trosbekännelsen, Shahada: Jag vittnar om att det inte finns någon gudom värd att dyrka förutom Allah, och jag vittnar om att Muhammed är Allahs sändebud och tjänare.

@ Kanna

Ah, Sterling. Nu känner jag igen den. Original har väl ett banan magasin på sidan. Star Wars varianten hade väl ett litet mini "magasin" på sidan. /Gusten :D

Japp.

Och tittar du noga i dom första tre (gjorda) filmerna så kan du ibland se tomhylsor som hoppar ur när dom skjuter. Bäst ser man det när Leia & co ska sticka iväg från Cloud City och skjuter på stormtrupperna. :D

Ok, det har jag missat. Jag får leta fram filmerna. Nu kommer lite OT: var det inte så att i slutet på Episode IV (från 77) att när "prinsessan Leia" ropar till "Luke" då han hoppar ner från sin X-wingfighter så ropar han tillbaka till henne men använder hennes riktiga namn "Carrie"? Jag har hört det någonstans men inte orkat leta reda på sekvensen ännu. George Lucas valde att inte ta om scenen vid felsägandet. Jag kan ha fel om detta så ta det med en nypa salt. Jag har filmerna på VHS och inte cd så därför är jag slö. Inledningen med musiken ger mig fortfarande ståpäls och ja, jag var lite kär i prinsessan..... :navy: /Gusten :Malaj:

Ok, det har jag missat. Jag får leta fram filmerna. Nu kommer lite OT: var det inte så att i slutet på Episode IV (från 77) att när "prinsessan Leia" ropar till "Luke" då han hoppar ner från sin X-wingfighter så ropar han tillbaka till henne men använder hennes riktiga namn "Carrie"? Jag har hört det någonstans men inte orkat leta reda på sekvensen ännu. George Lucas valde att inte ta om scenen vid felsägandet. Jag kan ha fel om detta så ta det med en nypa salt. Jag har filmerna på VHS och inte cd så därför är jag slö. Inledningen med musiken ger mig fortfarande ståpäls och ja, jag var lite kär i prinsessan..... :navy: /Gusten :Malaj:

[OT]Enligt "dom som vet" skriker han "hey!", men visst - lite likt låter det[/OT]

Kollar man här: http://www.imdb.com/title/tt0076759/goofs så står följande att läsa:

Incorrectly regarded as goofs: It is frequently claimed that upon returning to the Rebel base after destroying the Death Star, Luke exclaims, "Carrie!" when he hears Leia (Carrie Fisher) call "Luke!" Sound designer Ben Burtt has confirmed that, after extensive listening, it appears to be "Hey" or "Yay"; 'Mark Hamill' reports that he said, "Hey! There she is!" but mumbled the last word. Yet, trained lip readers report only two syllables being spoken and they look like Carrie.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...