Jump to content

Kampsportare

Filuren

Recommended Posts

K1 är en tävling, antar det är kickboxning du menar? Det är mycket roliga och hårda motionsformer, kan rekommendera alla mixade stilar! Varit skön stämning på alla sådana klubbar jag besökt också.

Främst Krav Maga jag sysslat med på sistonde (grad p5) men har tränat diverse traditionella stilar i min ungdom samt har ett hälsosamt intresse för sparrng under MMA och boxningsregler. Hoppas man kan sparras en del under potentiell GMU på K3 till våren, får man tid och ork över blir det nog en och annan session sparring om man hittar lite likasinnade herrar (och damer) :)!

• Replies 399
  • Created
  • Last Reply
Guest Reqruit Hardhead

K1 är en tävling, antar det är kickboxning du menar? Det är mycket roliga och hårda motionsformer, kan rekommendera alla mixade stilar! Varit skön stämning på alla sådana klubbar jag besökt också.

Främst Krav Maga jag sysslat med på sistonde (grad p5) men har tränat diverse traditionella stilar i min ungdom samt har ett hälsosamt intresse för sparrng under MMA och boxningsregler. Hoppas man kan sparras en del under potentiell GMU på K3 till våren, får man tid och ork över blir det nog en och annan session sparring om man hittar lite likasinnade herrar (och damer) :)!

Körde lite boxning på gymmet och fick blodad tand för att gå på kickboxning. och liknande.

Det är ju så förbaskat kul och samtidigt nyttigt.

• 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Har hört från delar inom Försvarsmakten att man kommer gå tillbaka och sponsra vissa idrotter (typ boxning, brottning, ju-jutsu) att de får genomföras i tjänsten med fler tävlingar och så. Är det någon som hört något mer om detta stämmer?

/A

• 1 year later...
  • 1 year later...

Dags att uppdatera lite :) Graderade till 2a Dan i Ashihara Karate sommaren 2013 och började träna BJJ i våras. Försöker klämma in tre bjj pass och två karatepass i veckan :) Grappling är sjukt kul, utmanande och jäkligt svårt :)

• 4 weeks later...

Alla i USA armén måste träna lite som de kallar combatives. De som blir intresserade i det kan ju träna mer och börja tävla. Det är väl egentligen en sorts MMA. De flesta soldater tycker mycket om träningen. Jag vet att marin kåren har en version av det också.

http://www.usarmycombatives.com/

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...