Apone Posted April 8, 2007 Report Share Posted April 8, 2007 Mitt under telefonsamtal kan telefonen hänga sig, den "fryser till" och svarar inte på några knapptryckningar alls. Problemet är relativt nytt (veckor - månad) och uppträder sporadiskt utan någon synbar gemensam yttre nämnare. Problemet löses tillfälligt genom att ta ut/stoppa in batteriet, i brist på bättre. Telefon: SE w810i Konfiguration: CLDC - 1.1 Profiler: MIDP - 1.0 MIDP - 2.0 Jag gissar på mjukvarukeff, men har någon upplevt detsamma och kanske kan konstatera vad som är fel och hur man kan åtgärda? Sony-Ericsson är mailkontaktade, dock inget svar ännu. (SE har svarat och kommer med standardsvaret att uppdatera) edit: När jag installerat och ska köra uppdateringstjänsten "Update_Service_Setup-2.6.11.7.exe" kommer följande fel upp på datorn (java-fel): "Fatal Error": "java.lang.reflect.InvocationTargetException", ligger felet lokalt eller i installationsfilen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndersL Posted April 8, 2007 Report Share Posted April 8, 2007 Mitt under telefonsamtal kan telefonen hänga sig, den "fryser till" och svarar inte på några knapptryckningar alls. Problemet är relativt nytt (veckor - månad) och uppträder sporadiskt utan någon synbar gemensam yttre nämnare. Problemet löses tillfälligt genom att ta ut/stoppa in batteriet, i brist på bättre. Telefon: SE w810i Konfiguration: CLDC - 1.1 Profiler: MIDP - 1.0 MIDP - 2.0 Jag gissar på mjukvarukeff, men har någon upplevt detsamma och kanske kan konstatera vad som är fel och hur man kan åtgärda? Sony-Ericsson är mailkontaktade, dock inget svar ännu. (SE har svarat och kommer med standardsvaret att uppdatera) edit: När jag installerat och ska köra uppdateringstjänsten "Update_Service_Setup-2.6.11.7.exe" kommer följande fel upp på datorn (java-fel): "Fatal Error": "java.lang.reflect.InvocationTargetException", ligger felet lokalt eller i installationsfilen? Jag har aldrig lyckats uppdatera min w810i..... för ett tag sedan efter den hade hängt sig precis som du beskriver plockade jag ur batteriet o fick inte igång den igen. Den "startade" dvs den tände sig men slocknade direkt (batteriet var fullladdat) till slut skickade jag in den varav dom hade nollat telefon o installerat om programvaran, hoppas du slipper att den dör. Jag skulle ju köra garantiservice om jag vore du (om du har någon garanti kvar) Link to comment Share on other sites More sharing options...
cf112 Posted April 8, 2007 Report Share Posted April 8, 2007 När jag installerat och ska köra uppdateringstjänsten "Update_Service_Setup-2.6.11.7.exe" kommer följande fel upp på datorn (java-fel): "Fatal Error": "java.lang.reflect.InvocationTargetException", ligger felet lokalt eller i installationsfilen? Just felet java-bla-bla-bla har jag upplevt vid installation på ett par maskiner och det har hjälpt med senaste uppdateringen från java.com Ring supporten när du sitter med problemet på 013-244500. Dom är faktiskt ganska ofta väldigt kompetenta just vid specifika installationsfel som det du nämner. Det är som alla andra supportställen. Man ska ha lite tur och komma till "rätt" person bara. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Capt.Fre Posted April 16, 2007 Report Share Posted April 16, 2007 Jag har då inga problem med min telefon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan F Posted May 27, 2007 Report Share Posted May 27, 2007 Jag lånar den här tråden: I går trillade min mobiltelefon ner i en hink, och i hinken var det vatten. Tog upp den snabbt som attan och har provkört den nu på morgonen, den verkar funka. Men frågan är - ska man göra någonting mer förutom att låta den ligga och torka? I förebyggande syfte alltså? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest J-Star Posted May 28, 2007 Report Share Posted May 28, 2007 Jag lånar den här tråden: I går trillade min mobiltelefon ner i en hink, och i hinken var det vatten. Tog upp den snabbt som attan och har provkört den nu på morgonen, den verkar funka. Men frågan är - ska man göra någonting mer förutom att låta den ligga och torka? I förebyggande syfte alltså? Finns inget mer att göra än att ta ut batteriet och låta torka. /J Link to comment Share on other sites More sharing options...
cf112 Posted May 28, 2007 Report Share Posted May 28, 2007 Jag lånar den här tråden: I går trillade min mobiltelefon ner i en hink, och i hinken var det vatten. Tog upp den snabbt som attan och har provkört den nu på morgonen, den verkar funka. Men frågan är - ska man göra någonting mer förutom att låta den ligga och torka? I förebyggande syfte alltså? Är man lite händig med pillande, har rätt verktyg och vet på ett ungefär hur en mobiltelefon är hopmonterad så rekommenderas att dela luren och tvätta fuktskadade områden med sprit (isopropanol). En fuktskadad telefon lagas aldrig på garanti ändå, så då kvittar det om man själv delat den. Fuktskador går i regel alltid att se i mikroskop så verkstaden är svår att lura, dessutom så har bla SonyEricsson under flera års tid nu haft "fuktindikatorer" inbyggda i sina mobiltelefoner. Oftast en eller flera små vita fyrkanter med ibland röda prickar på. Vid för hög fuktnivå flyter prickarna ut och fyrkanten blir rosa. Finns faktiskt även på deras batterier. Även om telefonen för tillfället fungerar så brukar fuktskador visa symptom efterhand. I saltvatten är det nästan tvärkört. Inom en timme har kretsar börjat ärga sönder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan F Posted May 28, 2007 Report Share Posted May 28, 2007 Jag har haft batteri, minneskort och telefonkortet uttagna sedan olyckan. Laddade i morse, och allt funkar än så länge. Som tur är var det rent färskvatten i hinken. Nåja, jag kör med den så länge den funkar, om den pajar så vet jag i alla fall en trolig orsak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JAS Posted May 29, 2007 Report Share Posted May 29, 2007 LÅnar tråden lite. Någon som sitter på ett M90-tema till den mobilen? /JAS Link to comment Share on other sites More sharing options...
martinator Posted June 1, 2007 Report Share Posted June 1, 2007 LÅnar tråden lite. Någon som sitter på ett M90-tema till den mobilen? /JAS Fel tråd. Rätt tråd /martinator Link to comment Share on other sites More sharing options...
fogel02 Posted June 2, 2007 Report Share Posted June 2, 2007 Lånar tråden en vända har en K750i som antingen hänger sig vid pinkodsprompten eller så får jag upp prompten men för varje knapptryckning så får jag tre. Någon som har en lösning på hur fan jag får ur alla kontakter ur den ? För visst ligger kontaklistorna osv på ett internt minne och inte sd-minneskortet ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatsLennarth Posted August 24, 2008 Report Share Posted August 24, 2008 Kapar tråden: Har en K850i som jag inte får igång på något sätt. Har testat att ladda den, att ansluta den till datorn, inget funkar. En sak som dock är märkligt är att vissa gånger som jag försöker slå på den så lyser en röd lampa precis under själva påsättningsknappen. Detta har jag aldrig sett då telefonen fungerat, vad beror detta på? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JBP Posted August 24, 2008 Report Share Posted August 24, 2008 Kapar tråden: Har en K850i som jag inte får igång på något sätt. Har testat att ladda den, att ansluta den till datorn, inget funkar. En sak som dock är märkligt är att vissa gånger som jag försöker slå på den så lyser en röd lampa precis under själva påsättningsknappen. Detta har jag aldrig sett då telefonen fungerat, vad beror detta på? Kan inte direkt säga vad som är fel men du har som "inom datorbranschen" fått en allvarligt fel i nallen. Den behöver åka in på serviceverkstad för att kunna åtgärdas. Anovo Nordic AB är dom som är godkända av sony ericsson och har ca 99% av serviceavtalen. Glömde att säga att man som slutkund ej kan vända sig direkt till dom utan måste gå via ett serviceombud, typ butiken där du köpte den etc. /JBP Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatsLennarth Posted August 25, 2008 Report Share Posted August 25, 2008 Lämnade in den till El-giganten igår, så får väl vänta i ungefär 2 veckor. Förhoppningsvis går det på garantin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.