Jump to content

HJÄLP: Måste ha lite hjälp med en domän

Magnus

Recommended Posts

Jag har skaffat en egen domän och utrymme på ett webhotell. Jag har idag inget annat innehåll på webhotellet annat än en egen Wordpress-blogg. Den ligger i en egen mapp som heter blog.

Det jag vill ska hända är att när någon knappar in min adress (ex. www.test.com) ska de hamna i www.test.com/blog, alternativt blog.test.com.

Hur löser jag detta på bästa sätt? Via omriktning med DNS-en eller via html-kod?

Jag har skaffat en egen domän och utrymme på ett webhotell. Jag har idag inget annat innehåll på webhotellet annat än en egen Wordpress-blogg. Den ligger i en egen mapp som heter blog.

Det jag vill ska hända är att när någon knappar in min adress (ex. www.test.com) ska de hamna i www.test.com/blog, alternativt blog.test.com.

Hur löser jag detta på bästa sätt? Via omriktning med DNS-en eller via html-kod?

Enklast är ju med HTML-kod - eftersom det ligger på ett webbhotell. Annars går det att sätta redirects i webbservern vilket är en lösning för /blog. Ska du ha subdomän får du ju be dem lägga upp det dels i DNS:en och dels i webbservern.

Enkel lösning med lite ASP-kod i default.asp (om det är en Windowsserver)

<%

Response.Redirect "http://www.test.com/blog"

%>

EDIT: Skriver som kratta

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...