Kung Markatta Posted March 27, 2007 Report Share Posted March 27, 2007 Har ni nå bra tips rörande hur man ska träna upp sitt skytte? Jag är duglig som det är, kom bland dom tre första varje gång vi hade nån slags tävling i lumpen, på kompaninivå. Är med i HV nu och tänkte slipa mig inför tävlingarna dom har då och då, vad är det viktigaste att öva på? Många timmar på skjutbanan säger sig självt, men det är ju fördelaktigt att rikta dom timmarna nånstans också och sen är jag lite fundersam på vilken fysik som är avgörande. Bra kondition? Är tacksam för allt som kan upplysa mig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schmutte Posted March 30, 2007 Report Share Posted March 30, 2007 Har ni nå bra tips rörande hur man ska träna upp sitt skytte? Jag är duglig som det är, kom bland dom tre första varje gång vi hade nån slags tävling i lumpen, på kompaninivå. Är med i HV nu och tänkte slipa mig inför tävlingarna dom har då och då, vad är det viktigaste att öva på? Många timmar på skjutbanan säger sig självt, men det är ju fördelaktigt att rikta dom timmarna nånstans också och sen är jag lite fundersam på vilken fysik som är avgörande. Bra kondition? Är tacksam för allt som kan upplysa mig! Träna armmuskler så att du orkar hålla vapnet stadigt i stående (och sittande) ställning, samt träna på andingen, Långa djupa andetag och hålla andan vid skjuttillfället.. OM du ska köra t.ex. tvågrensmärket / biathlon motsv. så kan det vara bra med bra kondition och att kunna trappa ner andningen och pulsen inför skjutningen så att du inte blir som en nervös signalist ;) //Schmutte Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vapensmen Posted March 31, 2007 Report Share Posted March 31, 2007 Har ni nå bra tips rörande hur man ska träna upp sitt skytte? Ta en titt på: http://skytteportalen.nu/skola/ Där finns en hel del tips och trix. Själv skall jag skjuta Skånskt mästerskap i fältskjutning i helgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.