MatsLennarth Posted March 26, 2007 Report Share Posted March 26, 2007 Ärade forumiter! Då drar det ihop sig inför årets Göteborgsvarv. Några forumiter som planerat att springa? Hur har ni lagt upp träning osv.. Själv har jag lagt på mig några kg muskler från förra årets upplaga och har dessutom inte tränat lika mycket löpning (4 mil totalt i år ), så mina förväntningar att slå förra årets 1.56 och kanske till och med hamna under 1.50 kanske är lite för mycket att hoppas på. //MatsLennarth Link to comment Share on other sites More sharing options...
siros Posted March 26, 2007 Report Share Posted March 26, 2007 Är anmäld Vi syns kanske Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatsLennarth Posted March 26, 2007 Author Report Share Posted March 26, 2007 Är anmäld Vi syns kanske Sedär, inget bakfylle lopp den här gången då va? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deron Posted March 26, 2007 Report Share Posted March 26, 2007 Ska också springa, hoppas på under 1:45 gärna under 1:40. Men det återstår att se. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dizzy_keys Posted March 26, 2007 Report Share Posted March 26, 2007 Nato ruckar på Göteborgsvarvet (dn.se) Halvmaran Göteborgsvarvet tvingas ändra sin sträckning. Orsaken är att 43 Natofartyg ligger vid kajen i Frihamnen. Där får nu inte de 30.000 anmälda löparna springa. Mycket grått tonnage att titta på! Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatsLennarth Posted March 26, 2007 Author Report Share Posted March 26, 2007 Jag läste också det, men dock först i GT som verkligen kan konsten att göra en höna av en fjäder. Stora rubriker "Göteborgsvarvet inställt", men i själva verket bara ändrat sträckan lite granna.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted March 26, 2007 Report Share Posted March 26, 2007 Även jag är anmäld, men löpningen har gått segt. Har lagt på mig lite mer vikt än sist. Satsar på under 1,45. Lycka till allesammans! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest koenigsegg88 Posted March 27, 2007 Report Share Posted March 27, 2007 Hejsan, jag tänkte springa för tredje gången tror jag det blir. Förra året sprang jag på ca 1.46 hoppas att komma under 1.40. Ny löparskorna kommer hem idag så det blir nog andra turen för året, fick benhinneinflamation av mina gamla skor. Jag tycker är Gbgvarvet är en enormt rolig folkfest det brukar alltid vara roligt, undra hur Nato övningen kommer påverka loppet, kan bli en extra push att bli jagad av vakter över göta älv bron. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maggsork5 Posted March 27, 2007 Report Share Posted March 27, 2007 Ska springa för första gången, hoppas att man tar sig runt iaf... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tango. Posted March 27, 2007 Report Share Posted March 27, 2007 Springer också, för första gången. Ska bli riktigt kul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Axly Posted March 30, 2007 Report Share Posted March 30, 2007 Hoppas jag kan hänga på i år! Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatsLennarth Posted March 30, 2007 Author Report Share Posted March 30, 2007 Gott. jag sprang för första gången förra året, och jag tog till ett ganska fult knep. jag hoppade in i en startgrupp där jag inte hörde hemma så jag hamnade med de som springer ungefär lika snabbt, istället för att hamna i grupp 14 eller vad det var med alla andra som sprang för första gången. Chippet fungerade ändå bra och inga konstigheter där inte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
T48 Posted April 5, 2007 Report Share Posted April 5, 2007 Gott. jag sprang för första gången förra året, och jag tog till ett ganska fult knep. jag hoppade in i en startgrupp där jag inte hörde hemma så jag hamnade med de som springer ungefär lika snabbt, istället för att hamna i grupp 14 eller vad det var med alla andra som sprang för första gången. Chippet fungerade ändå bra och inga konstigheter där inte. Tyvärr seedar inte GV som andra lopp. Det gör att en hyggligt snabb löpare som inte sprungit just GV (och inte hamnar i elitgruppen/tävlar i SM i halvmara) får det något tveksamma nöjet att kuta om kanske 30 000 löpare eller mer... Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatsLennarth Posted April 11, 2007 Author Report Share Posted April 11, 2007 Jepp. enda seedningen är från de tidigare loppen som man genomfört. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paperboy Posted April 11, 2007 Report Share Posted April 11, 2007 Jag skall springa med. har sprungit 6 gånger innan men det var några år sedan nu. Bästa tid hittils är 1:42 och var 1990. Hoppas att Jag kommer under nu när vågen visar annat än de 65 kilo jag vägde då. Har tränat en hel del och samtidig gått ned 11 kilo på kuppen. Ligger nu på ca 86 kg, och pendlar nåt kilo upp/ner. Min träning är igentligen inriktat på Stockholm Maraton som blir mitt första för mig. Har ca 60 mil i benen. Springer 3-4 dagar i veckan. Vi syns Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatsLennarth Posted April 12, 2007 Author Report Share Posted April 12, 2007 själv har jag nog kanske 15 mil spring i benen vid det här laget. lite lite, men man får väl ta o bita ihop.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turboharry Posted April 20, 2007 Report Share Posted April 20, 2007 Fjärde gången för mig, 1.38 bästa resultatet hittills. Jag siktar på under 1.35 och drömgränsen går vid 1.30. Cyklar 2 mil per dag så det enda jag saknar är några mil asfalt i benen innan den tolfte. Springer Luleå stadsmara helgen efter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatsLennarth Posted April 24, 2007 Author Report Share Posted April 24, 2007 o jag mönstrar måndagen efter!! hoppas bara att man inte är helt utmattad.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paperboy Posted May 11, 2007 Report Share Posted May 11, 2007 I morgon gäller det! Lycka till alla SoldF's löpare. Själv startar jag i startgrupp 8, 15:46. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siros Posted May 11, 2007 Report Share Posted May 11, 2007 lycka till alla. startar i startgrupp 7 med start klockan 15:41 tips: spana in någon framför och ha som mål att göra en omkörning, efter omkörningen spanar du efter ett nytt mål och gör om samma sak. Rolig lek som jag kör med Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatsLennarth Posted May 12, 2007 Author Report Share Posted May 12, 2007 startgrupp 5 , 15.31.. Kul att man går runt och är småförkyld, men det ger sig nog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatsLennarth Posted May 12, 2007 Author Report Share Posted May 12, 2007 jahaja då var det över. Tid: 1.44, förbättring med 12 minuter från föregående år. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer Posted May 12, 2007 Report Share Posted May 12, 2007 Hur långt är göteborgsvarvet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest erik_a Posted May 12, 2007 Report Share Posted May 12, 2007 Hur långt är göteborgsvarvet? 21 kilometer har jag för mig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
APC-mannen Posted May 12, 2007 Report Share Posted May 12, 2007 Är det tuffa 21 km? Vad ska man ha för måttstock för att veta om man pallar med loppet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatsLennarth Posted May 13, 2007 Author Report Share Posted May 13, 2007 Om du klarar att springa 20 km utan vila så fixar du nog varvet ganska enkelt. Det är inga tuffa kilometer precis. Broarna är lite slitiga, likaså Vasagatan som lutar uppför hela tiden när man har sprungit cirka 18 km. Jag tror att med lite vilja så fixar nog vem som helst varvet Link to comment Share on other sites More sharing options...
tango. Posted May 13, 2007 Report Share Posted May 13, 2007 Sprang för första gången, fick alltså starta i näst sista startgrupp... 21 km kryssande genom halvgående motionärer tog 1.36. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatsLennarth Posted May 13, 2007 Author Report Share Posted May 13, 2007 Jag vet hur det känns, men tycker att du lyckades med en bra tid tango. Förra året hoppade jag in i en startgrupp där jag inte hörde hemma. Gick bra då, men fungerade inte det här året tror jag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paperboy Posted May 13, 2007 Report Share Posted May 13, 2007 Landade på 1:55. Liten besvikelse men kände mig en aning seg i benen dom sista kilometrarna. Startade i startgrupp 8 och fick kryssa igenom för att ta sig fram. Tycker att det var rätt trångt och smalt på sina ställen. Nu laddar vi om till Stockholm Maraton den 9 juni. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest koenigsegg88 Posted May 13, 2007 Report Share Posted May 13, 2007 Sprang in på 1.40.42 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.