Jump to content

Göteborgsvarvet

MatsLennarth

Recommended Posts

Ärade forumiter!

Då drar det ihop sig inför årets Göteborgsvarv. Några forumiter som planerat att springa? Hur har ni lagt upp träning osv..

Själv har jag lagt på mig några kg muskler från förra årets upplaga och har dessutom inte tränat lika mycket löpning (4 mil totalt i år :happy: ), så mina förväntningar att slå förra årets 1.56 och kanske till och med hamna under 1.50 kanske är lite för mycket att hoppas på.

//MatsLennarth

Guest koenigsegg88

Hejsan, jag tänkte springa för tredje gången tror jag det blir. Förra året sprang jag på ca 1.46 hoppas att komma under 1.40. Ny löparskorna kommer hem idag så det blir nog andra turen för året, fick benhinneinflamation av mina gamla skor. Jag tycker är Gbgvarvet är en enormt rolig folkfest det brukar alltid vara roligt, undra hur Nato övningen kommer påverka loppet, kan bli en extra push att bli jagad av vakter över göta älv bron.

Gott. jag sprang för första gången förra året, och jag tog till ett ganska fult knep. jag hoppade in i en startgrupp där jag inte hörde hemma så jag hamnade med de som springer ungefär lika snabbt, istället för att hamna i grupp 14 eller vad det var med alla andra som sprang för första gången. Chippet fungerade ändå bra och inga konstigheter där inte.

Gott. jag sprang för första gången förra året, och jag tog till ett ganska fult knep. jag hoppade in i en startgrupp där jag inte hörde hemma så jag hamnade med de som springer ungefär lika snabbt, istället för att hamna i grupp 14 eller vad det var med alla andra som sprang för första gången. Chippet fungerade ändå bra och inga konstigheter där inte.

Tyvärr seedar inte GV som andra lopp. Det gör att en hyggligt snabb löpare som inte sprungit just GV (och inte hamnar i elitgruppen/tävlar i SM i halvmara) får det något tveksamma nöjet att kuta om kanske 30 000 löpare eller mer...

Jag skall springa med. har sprungit 6 gånger innan men det var några år sedan nu. Bästa tid hittils är 1:42 och var 1990. Hoppas att Jag kommer under nu när vågen visar annat än de 65 kilo jag vägde då. Har tränat en hel del och samtidig gått ned 11 kilo på kuppen. Ligger nu på ca 86 kg, och pendlar nåt kilo upp/ner. Min träning är igentligen inriktat på Stockholm Maraton som blir mitt första för mig. Har ca 60 mil i benen. Springer 3-4 dagar i veckan.

Vi syns

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

lycka till alla. startar i startgrupp 7 med start klockan 15:41

tips: spana in någon framför och ha som mål att göra en omkörning, efter omkörningen spanar du efter ett nytt mål och gör om samma sak. Rolig lek som jag kör med :((

Om du klarar att springa 20 km utan vila så fixar du nog varvet ganska enkelt. Det är inga tuffa kilometer precis. Broarna är lite slitiga, likaså Vasagatan som lutar uppför hela tiden när man har sprungit cirka 18 km.

Jag tror att med lite vilja så fixar nog vem som helst varvet

Landade på 1:55. Liten besvikelse men kände mig en aning seg i benen dom sista kilometrarna. Startade i startgrupp 8 och fick kryssa igenom för att ta sig fram. Tycker att det var rätt trångt och smalt på sina ställen.

Nu laddar vi om till Stockholm Maraton den 9 juni.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...