Ignis nitidus Posted March 24, 2007 Report Share Posted March 24, 2007 (edited) Länken talar för sig själv: http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=...amp;lpos=rubrik Mycket tråkigt. EDIT: Ändrat trådens titel. The Swede BLÅGUL EDIT: Förtydligat trådens titel./Henke Edited December 21, 2007 by Krook Trådtitel samt ikon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FMV Posted March 24, 2007 Report Share Posted March 24, 2007 http://www.p7.mil.se/index.php?lang=S&...ws&id=36428 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest J-Star Posted March 24, 2007 Report Share Posted March 24, 2007 När vi övade omhändertagande av skadade så var de flesta av övningarna inte skador ifrån strid utan just från olyckor... Mössa av. /J Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magasinstopp Posted March 24, 2007 Report Share Posted March 24, 2007 Kan inte annat än hålla med ovanstående....mössa av. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maced Posted March 24, 2007 Report Share Posted March 24, 2007 Mössa av! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
J.K Nilsson Posted March 24, 2007 Report Share Posted March 24, 2007 Man blir alltid beklämd när sådant här händer. Mina tankar går till den förolyckades anhöriga och kamrater. Mössa av. J.K Nilsson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furir Razer Posted March 24, 2007 Report Share Posted March 24, 2007 (edited) Jävligt tråkigt de som hände. Men nu var de ju ingen värnpliktigs som dog utan en anställd inom FM. Men som sagt grymt tråkigt, tänker på de anhöriga. Mössa av Edited March 24, 2007 by Furir Razer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BA02 Posted March 24, 2007 Report Share Posted March 24, 2007 Tanken går till alla anhöriga samt inblandade. Lite foton från olyckan hittar man HÄR Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl_Swe Posted March 24, 2007 Report Share Posted March 24, 2007 Mössa av och tankar till de anhöriga Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sprak Posted March 24, 2007 Report Share Posted March 24, 2007 Mössa av Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vc_90 Posted March 24, 2007 Report Share Posted March 24, 2007 Mycket tråkigt! Verkar vara QL dvs bataljonsstaben som vält. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ing Posted March 24, 2007 Report Share Posted March 24, 2007 All respekt för den omkomna personen, men en tråd innehållande sida upp och sida ner med enbart "mössa av"... nej tack. /BlåGul. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pego Posted March 24, 2007 Report Share Posted March 24, 2007 Mycket tråkigt! Verkar vara QL dvs bataljonsstaben som vält. QL är skyttekomp på P7. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simon Posted March 24, 2007 Report Share Posted March 24, 2007 Dvs. kompanichefsvagn. Oerhört obehagligt, och tanken slår en att det lika gärna kunde vara en själv, med tanke på hur mycket mörkerövningar vi har. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vc_90 Posted March 24, 2007 Report Share Posted March 24, 2007 (edited) Givetvis kompanichefsvagn Uppdaterad info: http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=119&a=335025 Pressmeddelande från P7: http://www.p7.mil.se/index.php?lang=S&...ws&id=36430 Edited March 24, 2007 by Vc_90 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
employed Posted March 24, 2007 Report Share Posted March 24, 2007 *Mössa av* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kexet Posted March 24, 2007 Report Share Posted March 24, 2007 mössa av! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vargas Posted March 24, 2007 Report Share Posted March 24, 2007 *Mössa av* mössa av! Vad i Ings inlägg var det ni inte förstod? UPPHÖR! /Blågul (som inte desto mindre sörjer en förlorad kollega) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JTS Posted March 24, 2007 Report Share Posted March 24, 2007 Det var mycket tråkigt att höra. Det var en bra kollega som gick åt. Vila i frid Tango Delta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lurifix Posted March 24, 2007 Report Share Posted March 24, 2007 (edited) Uppdatering: http://www.p7.mil.se/index.php?lang=S&...ws&id=36430 En djävulsk duktig och shysst major jag hade under min värnplikts tid! Vila i frid Major Dahlberg Edited March 24, 2007 by Lurifix Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Minus Posted March 24, 2007 Report Share Posted March 24, 2007 Mycket beklagligt det här. Hoppas att familjen och de värnpliktiga klarar gå vidare efter en sådan här tragisk olycka.. Vila i frid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
employed Posted March 24, 2007 Report Share Posted March 24, 2007 (edited) //Text borttagen av Moderator// Någon som "vet" hur han dog? Skärpning nu Yohn och andra. Uppmaningar från B-G gäller! Yohn du har PM /Krook, Blågul Edited March 24, 2007 by Krook Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GC1 Posted March 24, 2007 Report Share Posted March 24, 2007 Jäkligt trist och obehagligt! Man kan ju känna sig odödlig när man dundrar fram i ett sånt stålschabrak men när det år åt helvete är man bra liten..... En klen tröst är väl att trots att det är riskfyllt (stridsfordonstjänst i allmänhet) så sker få riktiga olyckor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
david_88 Posted March 24, 2007 Report Share Posted March 24, 2007 fördjävligt! Har en del vänner som ligger inne på skyttekomp... hoppas att alla inblandade får den hjälpen de behöver, och att de anhöriga kan komma vidare så snart som möjligt! Jag hoppas också att man kan komma fram till vad som gick fel, Mössa av Och tankarna går till de anhöriga.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMFKSP Posted March 24, 2007 Report Share Posted March 24, 2007 Kan någon förklara lite enkelt för en som aldrig åkt strf. hur det kan "välta" ser så väldigt stabilt ut, och har väll antagligen väldigt låg tyngdpunkt. Är det vanligt att detta händer, dvs. har det hänt förut? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scouten87 Posted March 24, 2007 Report Share Posted March 24, 2007 Alltid trist när olyckor sker. Men det är en del av livet tyvärr. hoppas också på att de anhöriga och värnpliktiga går/försöker gå vidare med sina liv kanske inte obemärkt men så gott det går. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam Wilhelm Posted March 24, 2007 Report Share Posted March 24, 2007 Det är med särskild stor sorg som jag skriver det här. Tomas Dahlberg var min Stf PlutCh i Bosnien. Orden räcker inte till. RIP Mj Dahlberg, BR2, Ba 01. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lurifix Posted March 24, 2007 Report Share Posted March 24, 2007 Kan någon förklara lite enkelt för en som aldrig åkt strf. hur det kan "välta" ser så väldigt stabilt ut, och har väll antagligen väldigt låg tyngdpunkt.Är det vanligt att detta händer, dvs. har det hänt förut? Uppfattningen jag har så skedde olyckan i ett dike så min gissning är att dem har felbedömt hur stor och djup det diket just var och tänkt sig köra snett över det och då kommer på sidan och vält. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr_Confused Posted March 24, 2007 Report Share Posted March 24, 2007 Usch, otrevligt. Jag trodde att man var ganska säker i ett stridsfordon även om det skulle välta, men finns det alltså stora lösa saker som kan flyga runt, eller kan tyngden tom. bli för mycket för pansaret så att det ger vika (det väger ju ändå en del, fast det känns osannolikt)? Jag hoppas för förarens skull att han hade tillräckligt sömnläge och inte led av något annat som gjorde honom olämplig att köra just då... det lär ju bli lite tyngre för honom att leva med det som hänt om så inte var fallet. Men det kommer väl utredningen att visa så småningom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SFC Johansson Posted March 24, 2007 Report Share Posted March 24, 2007 Det är med särskild stor sorg som jag skriver det här. Tomas Dahlberg var min Stf PlutCh i Bosnien. Orden räcker inte till. RIP Mj Dahlberg, BR2, Ba 01. Hade honom som Stf PlutCh när jag gjorde GU. Det är väldigt många år sedan nu.... han var fänrik på den tiden. Han var väldigt omtyckt. Kommer bla ihåg hans gigantiska prilla som måste vara något utav ett världsrekord. Tråkigt. RIP Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts