Jump to content

Försvarsmedicincentrum

Recommended Posts

HEj jag ligger inne på LG 6:e komp på St/Tr som sjukvårdare, jag och mina kamratar undrar en del saker om utb på FMC, hur är utb, hur långa är dagarna vad hittar man på, är det mycket kvälls tjänst eller liknade om gmla sjukvårdare kunde hjälpa mig och mina kamratar med att brätta om utb i göteborg.

Mvh SH

// till Mod, jag söke men hittade inte nått av nån anledning, förlåt om den ligger i fel eller om ni hittar nått annat.

HEj jag ligger inne på LG 6:e komp på St/Tr som sjukvårdare, jag och mina kamratar undrar en del saker om utb på FMC, hur är utb, hur långa är dagarna vad hittar man på, är det mycket kvälls tjänst eller liknade om gmla sjukvårdare kunde hjälpa mig och mina kamratar med att brätta om utb i göteborg.

Mvh SH

// till Mod, jag söke men hittade inte nått av nån anledning, förlåt om den ligger i fel eller om ni hittar nått annat.

Haloj...

Ang FMC...

Är det FSC (FömedC - Försvarsmedicincentrum) vid Gamla Amf4 i Göreborg du menar?

Iaf, mina sjukvårdare på plut var på FSC i typ 10-12 veckor då de pluggade akutsjukvård i fält (10 högskolepoäng) och sen var de 3 veckor på akutmottagning (ambulanssjukvårdarna till PATGB 203 var på ambulans) och "fick" efter godkända resultat totalt 15 högskolepoäng (Studier + praktik)..

Iaf...

De hade typ 1-2 föreläsningar i veckan, 1 "stridsdag"/vecka (strid, stridshinderbana m.m.) och resten var typ "egenstudier" under dag och kvällstid... sen var studierna uppblandade med praktiska moment under den senare delen av utb också...