Doggydriver Posted October 7, 2002 Report Share Posted October 7, 2002 Fråga: Får jag ha en fyrpipig pistol, mynningsladdad, hängandes på väggen i lägenheten? Krut/kulor/tändhattar har jag ej. Vapnet skall vara från 1800-talet någon gång. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HvPrsk Posted October 7, 2002 Report Share Posted October 7, 2002 Ja, det får du... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ing Posted October 7, 2002 Report Share Posted October 7, 2002 Var går gränsen? Misstänker att det varit uppe förut, men... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 7, 2002 Report Share Posted October 7, 2002 Enligt 4 § punkten b vapenlagen (1996:67) gäller inte lagens bestämmelser om tillståndsplikt skjutvapen som har tillverkats före år 1890 och som inte är avsedda för gastäta enhetspatroner. Mynningsladdare tillverkade före 1890 är alltså helt OK. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doggydriver Posted October 7, 2002 Author Report Share Posted October 7, 2002 Tjoho, tackar ödmjukast! Då får den min själ hänga kvar där på väggen i "sjömansvrån" tillsammans med värjan o grejjerna. Dom passar så bra där Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts