Guest Frenchie Posted March 15, 2007 Report Share Posted March 15, 2007 Tja! Vore perfekt om man kunde få ett snabbt svar här! Jag fick hem ett brev från pliktverket idag med min krigsplacering. Jag vart placerad som Kustjägare, trots att jag muckade som amfibiesoldat nu i december. Är sådana "uppgraderingar" standard eller varför har jag blivit placerad på en tjänst jag inte är utbildad för. Vore kul och veta. mvh // Gustav Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted March 15, 2007 Forumsledning Report Share Posted March 15, 2007 Svår fråga, troligen kan bara pliktverket själva svara på det där. Kan vara så att ditt förband har lagts ned eller omorganiserat och man var tvungen att flytta/ta bort vissa delar ur förbandet, och att det kanske saknades några i ett annat förband, så man bara byter plats. Att du inte är "utbildad" tror jag inte spelar så stor roll för dig, amfibiesoldat och KJ har ganska mycket gemensamt, i mina ögon iaf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stocken Posted March 16, 2007 Report Share Posted March 16, 2007 En fråga off topic. Vilka tjänstspecifika uppgifter har en amfibiesoldat? Jag antar att en sådan kan få uppdrag både på land och i vatten. Är han/hon dykutbildad? amfibiesoldat och KJ har ganska mycket gemensamt, i mina ögon iaf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vysotskij Posted March 16, 2007 Report Share Posted March 16, 2007 De amfibiesoldater som utbildas för uppgifter i vattnet är främst attackdykare och amfibiedykare (de senare har mig veterligen ingenjörsliknande uppdrag), samt kustjägare - vilka jag har fått för mig idag utbildas i ytsim. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiowa Posted March 16, 2007 Report Share Posted March 16, 2007 Tja! Vore perfekt om man kunde få ett snabbt svar här! Jag fick hem ett brev från pliktverket idag med min krigsplacering. Jag vart placerad som Kustjägare, trots att jag muckade som amfibiesoldat nu i december. Är sådana "uppgraderingar" standard eller varför har jag blivit placerad på en tjänst jag inte är utbildad för. Vore kul och veta. mvh // Gustav Det är inte så att du gjort GU på Amf-skytte? Deras krigsplaceringskompani i amfbat kallas väll fortfarande för Kustjägarkompani eftersom de tog över skytterollen från KJ och systemet har inte uppdaterats med namnbyte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PBGRK 0506 Posted March 16, 2007 Report Share Posted March 16, 2007 Tja! Vore perfekt om man kunde få ett snabbt svar här! Jag fick hem ett brev från pliktverket idag med min krigsplacering. Jag vart placerad som Kustjägare, trots att jag muckade som amfibiesoldat nu i december. Är sådana "uppgraderingar" standard eller varför har jag blivit placerad på en tjänst jag inte är utbildad för. Vore kul och veta. mvh // Gustav Det är inte så att du gjort GU på Amf-skytte? Deras krigsplaceringskompani i amfbat kallas väll fortfarande för Kustjägarkompani eftersom de tog över skytterollen från KJ och systemet har inte uppdaterats med namnbyte. I mitt fall var det så iaf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.