Jump to content

HJÄLP:Slumpvis omstart

Christer

Recommended Posts

Problem caused by Device Driver

You received this message because a device driver installed on your computer caused the Windows operating system to stop unexpectedly. This type of error is referred to as a "stop error." A stop error requires you to restart your computer.

More information

Problem report summary

Problem type

Windows stop error (a message appears on a blue screen with error code information)

Solution available?

No

What does this problem mean?

Windows has encountered a problem it cannot recover from and it needs to be restarted

Cause

Unknown

Computer symptoms

A message appears on a blue screen with error code information (for example: 0x0000001E, KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED)

Additional steps for you to take

Please continue to send problem reports so analysts at Microsoft can study and try to correct the problem as quickly as possible

http://wer.microsoft.com/Responses/Respons...dd-07de2e3573d2

Min dator dör slumpmässigt. Har gjort så ett tag. Det sker oftare när jag är inloggad på vissa användare jämfört med andra.

Någon som kan tolka vad som kan va felet och hur jag kan åtgärda det?

Polaren hade liknande problem, hans dator startade om helt utan anledning. Jag sa åt honom att dammsuga alla fläktar och se till att dom kan snurra fritt, dra ut damm och liknande, sen dess har den fungerat felfritt :baskerFN:

Uj, kan vara många saker det där. Jag antar att du klickat ur "reboot vid fel" (inte ordagrannt men andemeningen är densamma) för att få upp en bsod? Värme kan vara ett problem (som Status Quo kanske antyder) och då kan damm eller dålig genomströmmning vara en orsak (damm kan ochså lyckas kortsluta lite dumt) så en rengöring kanske är på sin plats? Kan också vara dåliga fläktar som bör bytas ut.

Annars kan PSU'n börja balla ur, minnena bli dåliga etc. Halvkul problem mao ;)

/S

Jag hade precis samma fel på min dator för ett tag sen. Det har inget med damm och värme att göra utan det är, som sagt, en drivare som bråkar (kan vara antingen med en annan drivare eller med en tidigare version). Jag löste det genom att formatera om hela rasket!

Däremot så är det ju alltid rekommenderat att rengöra sin dator från damm om man inte gjort det på ett tag. :rodna:

(Största möjliga försiktighet rekommenderas när man städar ur datorn från damm. Dra ur strömkabeln och ta gärna på ett jordat föremål (datorlådan, element m.m.) för att se till att inte överföra någon statisk electricitet till kretsarna)

I senaste samlingen av uppdateringar från Windows Update följer det med en uppdatering som ska råda bot mot spontana omstarter. Testa att installera den om du redan inte gjort det och se om det blir bättre.

Jag har själv haft samma problem, men efter den uppdateringen har jag hittills inte haft någon ofrivillig omstart.

HMMMMMMMMMM hade ett liknande problem med mitt mediacenter....

Jag fixade detta genom uppdatering av drivisar,Bios och MER minne.

Tror att grunden va att jag "TANKADE" lite för mycke upp och ner via det trådlösa.

stängde jag av det funkade det hundra...Typ körde jag mycke tankning typ 20 ner 3 upp och drog igång en mountad film via nätverket och en dvd i Spelaren så slog den av sig :rolleyes: ....

Hade även strul med min bärbara men fixade sig efter en trip till verkstaden i Tyskland.

Rengörning av datorn och uppgraderingar av Bios som jag inte hittade på nätet...Alltså var datorn Överhettad.

Otur för den datorn för nu har min son den och jag var tvungen att skaffa en NY :rockon:

Överhettning ger många konstiga Hårdvarufel och mjukvarufel.

MVH

Olaevil

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...