Christer Posted March 13, 2007 Report Share Posted March 13, 2007 Hej! Jag har sökt efter en tråd lik denna, dock tror jag den handlade om skjutning i Thailand eller dylikt. Har dock inte hittat den jag letade efter. Därför startar jag denna tråden. Jag ska under April månad åka till USA. Vi kommer besöka NY, LA, San Fransisco och Palm springs. Jag undrar ifall någon känner till några "skjutbanor" där man kan få testa att skjuta med olika vapen, företrädelsevis automatvapen. Givetvis mot att man betalar en summa pengar. Helst i närheten av Palm springs. Vilken ålder är det som gäller för sådan här verksamhet i USA? Om ni inte vet nåt specifikt ställe så vore jag tacksam om jag kunde få lite tips var jag ska börja leta. Tack på förhand! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlåGul -1 9x19 Posted March 13, 2007 BlåGul -1 Report Share Posted March 13, 2007 Vegas: The Gun Store, 2900 East Tropicana. American Shooters Supply, 3440 Arville Street har också helautomat att hyra ut. Hade för mig att det fanns nåt ställe på Industrial Road också (går parallellt mellan I15 och LV Boulevard) men när jag söker kan jag inte hitta nåt. Elvismuseum finns det där, annars. NY City är nog kört. Resten av dina resmål ligger i CA så där är du nog shit out of luck vad gäller automatvapen, min vän. Ska du bara hyra pistoler eller gevär för att testa finns det mer eller mindre överallt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bomben77 Posted March 14, 2007 Report Share Posted March 14, 2007 http://www.thegunstorelasvegas.com/rental.htm Hittade länken! Nu kan man printa och klippa ut en $ 5 rabattkupong.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer Posted March 14, 2007 Author Report Share Posted March 14, 2007 Någon som har några åsikter om dessa ställen: http://www.thelosangelesgunclub.com/ http://www.iron-sights.com/index.htm http://www.laxrange.com/ Verkar inte som att vi kommer åka till Vegas :( Fast skjuta pistol är ju inte tråkigt det heller iofs. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lt P Posted March 14, 2007 Report Share Posted March 14, 2007 Det finns i NYC med. Det finns en något kvarter från Canal Street. Bara att leta i Yellow Pages. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knekt Posted March 14, 2007 Report Share Posted March 14, 2007 http://www.iron-sights.com Man blir ju rent gråtfärdig när man ser priserna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomS Posted March 14, 2007 Report Share Posted March 14, 2007 Synd att det inte finns såna ställen här omkring.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2Sharp Posted March 14, 2007 Report Share Posted March 14, 2007 Senast jag var på skjutbana i USA (Atlanta. Georgia) Var de lite oroliga för att några av oss inte var Amerikaner, det löste sig dock. Det underlättade att vi hade en med oss. (En Amerikan alzå) Fick även skriva på en waiver att om vi sköt oss, eller någon annan, i ögat kunde vi inte stämma dem eller begära ersättning. Jag har inget minne av att de frågade om ålder, men då var ju ingen av oss i övre tonåren direkt.. ;) Klart kul aktivitet som varmt rekommenderas som semesterrekreation, golf är för syltryggar... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knekt Posted March 15, 2007 Report Share Posted March 15, 2007 Synd att det inte finns såna ställen här omkring.. Visst finns det väl ett sånt ställe i Helsingfors? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roninn Posted March 17, 2007 Report Share Posted March 17, 2007 I Tallinn finns ett ställe med det minst sagt roliga namnet "Dr Deaths Shooting Academy". Där kunde man hyra vapen och panga lite. Jag såg en annons till stället på en såndär city karta man får på turistbyrån. tyvärr hann jag inte åka dit. De hade även paintball och då fanns ett scenario som hetter "A rough day in jail"... Jag vet inte seriositeten men det verkade kul. Fast blanda skarpskytte med paintball... Nästa gång jag är i Tallinn skall jag dock åka dit och se vad det är för ett ställe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bomben77 Posted March 28, 2007 Report Share Posted March 28, 2007 I Tallinn finns ett ställe med det minst sagt roliga namnet "Dr Deaths Shooting Academy". Där kunde man hyra vapen och panga lite. Jag såg en annons till stället på en såndär city karta man får på turistbyrån. tyvärr hann jag inte åka dit. De hade även paintball och då fanns ett scenario som hetter "A rough day in jail"... Jag vet inte seriositeten men det verkade kul. Fast blanda skarpskytte med paintball... Nästa gång jag är i Tallinn skall jag dock åka dit och se vad det är för ett ställe. Rapport mottages med tacksamhet när du varit där! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer Posted April 19, 2011 Author Report Share Posted April 19, 2011 Åter igen dags att besöka Usas västkust. Denna gång besöks även Las vegas. Skulle vara intressant om det finns fler tips. Gärna från ställen ni har egen erfarenhet från. Kan tänka mig att köra någon/några timme/ar för att komma till en bra skjutbana. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ljungcrantz Posted May 6, 2011 Report Share Posted May 6, 2011 Är det hit du ska? http://www.vegas.nu/aventyr/las_vegas_gun_store Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apone Posted May 7, 2011 Report Share Posted May 7, 2011 Jäsiken vad mycket pengar för att panga i en trång inomhusbana. Och det mesta är ju inte SÅ spännande frö en vanligt trattbasse ens. (därmed inte sagt att jag inte vill dit och panga! ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer Posted May 8, 2011 Author Report Share Posted May 8, 2011 Finns ju alternativ till de trånga skjutbanorna inne i vegas. Här nedan har vi ett. Har inte lyckats få fram pris dock. Men Apone, säg att detta inte känns lockande ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apone Posted May 8, 2011 Report Share Posted May 8, 2011 Finns ju alternativ till de trånga skjutbanorna inne i vegas. Här nedan har vi ett. Har inte lyckats få fram pris dock. Men Apone, säg att detta inte känns lockande ;) That's more like it! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts