Guest Hundföraren Posted March 13, 2007 Report Share Posted March 13, 2007 Någon som sett eller hört att M90 uniformen provas i vinterutförande? Såg bilder på Internationella jägarplutonen var klädda i sådana under övningen Cold Response i Norge Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted March 13, 2007 Report Share Posted March 13, 2007 Någon som sett eller hört att M90 uniformen provas i vinterutförande? Såg bilder på Internationella jägarplutonen var klädda i sådana under övningen Cold Response i Norge Är inte det svar på din fråga? Finns förövrigt en tråd i materielforumet om olika versioner av FU90 där även FU90 vinter diskuteras. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dobberman Posted March 13, 2007 Report Share Posted March 13, 2007 Den uniform du antagligen sett är Taiga FJS02 Vinter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hundföraren Posted March 14, 2007 Report Share Posted March 14, 2007 Den uniform du antagligen sett är Taiga FJS02 Vinter. MYCKET MÖJLIGT ATT DET ÄR DET MEN KAN INTE HITTA NÅN TAIGA-UNIFORM I VITT/GRÅTT M90 MÖNSTER UTAN ENDAST STD GRÖNSPRÄCKLIG (WWW.TAIGA.SE) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk Satan Posted March 14, 2007 Report Share Posted March 14, 2007 Den uniform du antagligen sett är Taiga FJS02 Vinter. MYCKET MÖJLIGT ATT DET ÄR DET MEN KAN INTE HITTA NÅN TAIGA-UNIFORM I VITT/GRÅTT M90 MÖNSTER UTAN ENDAST STD GRÖNSPRÄCKLIG (WWW.TAIGA.SE) Ett råd, Släpp CapsLock och kliv in i matchen /Fk Satan Blågult Underbefäl. Det kan vara så att Taiga inte har alla klädesplagg som de säljer i sin katalog eller på hemsidan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest HVU_Perra Posted March 14, 2007 Report Share Posted March 14, 2007 Mitt befäl i HV säger att den kommer va både varm och kall så att man inte kan svettas i den, stämmer det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk Satan Posted March 14, 2007 Report Share Posted March 14, 2007 Mitt befäl i HV säger att den kommer va både varm och kall så att man inte kan svettas i den, stämmer det? Svettas kommer du att göra. men den kan ventilera ut det hela bättre... men gortex har vissa negativa effekter i stark kyla... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest HVU_Perra Posted March 14, 2007 Report Share Posted March 14, 2007 Mitt befäl i HV säger att den kommer va både varm och kall så att man inte kan svettas i den, stämmer det? Svettas kommer du att göra. men den kan ventilera ut det hela bättre... men gortex har vissa negativa effekter i stark kyla... Råger, det är taget, låter grymt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dobberman Posted March 14, 2007 Report Share Posted March 14, 2007 MYCKET MÖJLIGT ATT DET ÄR DET MEN KAN INTE HITTA NÅN TAIGA-UNIFORM I VITT/GRÅTT M90 Nej inte bara "möjligt"..Det ÄR. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatsLennarth Posted March 14, 2007 Report Share Posted March 14, 2007 Någon som sett eller hört att M90 uniformen provas i vinterutförande? Såg bilder på Internationella jägarplutonen var klädda i sådana under övningen Cold Response i Norge Om jag inte minns helt fel så är väl snödräkten m/90.. Det är ju den som vi dödliga kommer närmast.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Strv S Posted March 14, 2007 Report Share Posted March 14, 2007 dom som syftats på bilder är väl FJS 02 i vinterutförandet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Guest_johan_* Posted March 29, 2007 Report Share Posted March 29, 2007 dom som syftats på bilder är väl FJS 02 i vinterutförandet? [imgBild borttagen av moderator[/img] Verkar rätt nice den där. Jag vill oxå ha en massa coolt kitt... Nice vapenspray by the way!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.