Unbeliver Posted March 11, 2007 Report Share Posted March 11, 2007 Tja Jag går nu på en gymnasieutbildning som i basutförandet är 3 år som vilken annan utbildning som helst men det finns en god chans att jag kan komma in på en 4 årig version. Den fyraåriga varianten inkluderar ett år som består av lärlingstid ute på företag och enligt div lärare så är det rekommenderat att göra praktiken så snart som möjligt efter de tre "vanliga" åren. Så därav undrar jag vad som krävs för att skjuta på värnplikten ett år. Ub Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dizzy_keys Posted March 11, 2007 Report Share Posted March 11, 2007 Ring pliktverket, ingen kan det här bättre än dom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unbeliver Posted March 11, 2007 Author Report Share Posted March 11, 2007 Tänkte fan inte på det, får göra det imorgon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AdamKalleTre Posted March 12, 2007 Report Share Posted March 12, 2007 Man får väl numera året innan mönstring en blankett där man bland annat ska fylla i om det finns någon anledning till att man ska mönstra senare. Brorsan (89:a) fick iaf en sån lapp i våras. Eftersom han skulle åka iväg som utbytesstudent det här året skrev han att han skulle ta studenten senare, och fick ett tag efteråt ett brev där de noterade att han inte var aktuell för mönstring nu, och att de skulle återkomma nästa år, typ. Även jag var utbytesstudent och fick pga det mönstra ett år senare, och är nu inskriven för att rycka in nu i juli. Så det borde ju inte vara ngt problem, men som redan sagts, hör med pliktis. Även om de är förvirrade ibland är det nog dit man måste vända sig med såna här frågor. /Hjerg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sandström Posted March 12, 2007 Report Share Posted March 12, 2007 Fast här borde du fortgå med viss försiktighet. Markera tydligt att du vill göra värnplikten (förutsätter att du vill det eftersom att du skriver på detta forum), annars finns ju risken att dom stryker dig med tanke på alla nedskärningar och dyl. Det är ju relativt få som får mönstra nu för tiden och ännu färre som verkligen får göra lumpen. Hoppas att det löser sig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts