Jump to content

Vapenbeslag hos Hells Angels

Vildmannen

Recommended Posts

Nämenvadfan, hade dom en PV-pjäs i sin ägo :)

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...1019362,00.html

Nåja, utan am är den ju bara en metallklump, men den har nog hög ballfaktor när det ska impas på besökande broderklubbar.

Edit: Från artikeln "– Och som tveklöst kan skjuta ner en helikopter eller oskadliggöra en värdetransportbil, säger Håkan Spuhr." Jojo, hur beräknar man framförhållning med PV-pjäs mot förbiflygande HKP? Och jag skulle vilja se den förvånade minen på skytten vid avfyrning mot luftmål då bakblåset är riktat ner i backen. :rolleyes:

men av allt man kan hitta , EN PVPJÄS! :clap:

Kanske vi finner en IKV 91 om vi letar hos bandidos?

@Strv S

Vore kanske rätt så kul om man kunde destinera dem till en öde ö så att de fick förgöra sig själva :banana

Nåväl om man ska se det allvarliga i detta så undrar man ju hur pass ordning balterna har i sina förråd (om det nu visar sig att den kom därifrån)

Det är ju inte direkt avsedd för att vara MC-buren om man uttrycker sig så. Eller kommer man att försöka sig på samma trick som när man snodde P-skott och för att få plats på MC:n så sågade man av eldröret.

II63

...

Det är ju inte direkt avsedd för att vara MC-buren om man uttrycker sig så. Eller kommer man att försöka sig på samma trick som när man snodde P-skott och för att få plats på MC:n så sågade man av eldröret.

II63

Jag känner vagt igen det där. Vad hände egentligen?

Tänk om dom placerat den på en pickup och sedan åkt på rån turne...

Gissar att den pjäsen är för stor, folk kommer inte tro på att den verkligen fungerar om dom inte drar av ett skott.

Och skulle dom göra det så skulle dom jagas länge.

Och tjaa inte ens HA är sååå dumma.

Det vore rätt skojj om HA lyckats importera pjäsen som museum föremål eller nått liknande :clap:

"Sex poliser behövdes för att flytta det tunga vapnet då det beslagstogs."

Det måste varit svaga poliser eftersom de står att kanonen "bara" vägen 125kg. Tycke ju att de borde räckt med 2 kanske 3 poliser för ett sånt lyft. :clap:

Nämenvadfan, hade dom en PV-pjäs i sin ägo :o

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...1019362,00.html

Nåja, utan am är den ju bara en metallklump, men den har nog hög ballfaktor när det ska impas på besökande broderklubbar.

Edit: Från artikeln "– Och som tveklöst kan skjuta ner en helikopter eller oskadliggöra en värdetransportbil, säger Håkan Spuhr." Jojo, hur beräknar man framförhållning med PV-pjäs mot förbiflygande HKP? Och jag skulle vilja se den förvånade minen på skytten vid avfyrning mot luftmål då bakblåset är riktat ner i backen. :rolleyes:

En pjäs skytt missade en Hkp9 med 0,6meter under PS på Revinge så helt omöjligt är det inte.....

Eldröret väger 125 kilo...

EDIT: Såg förresten nu att de hade byggt en egen "lavett", som torde väga mindre än originalet...

de ser ju inte ut att vara så mycket mer än eldröret. Den lil´la ställningen under kan ju inte väga många kilon.

Undrar hur dom fick tag på den pjäsen. I ett bortglömt mob förråd?Aftonpravdan har ännu en gång gjort fel. Det ända en pvpj 1010 har gemensamt med en kanon är väl nästan knallen och att dom använder patronerad ammunition. Har HD sågat av röret på ett Pskott?

/ Erik Gustav

Undrar hur dom fick tag på den pjäsen. I ett bortglömt mob förråd?Aftonpravdan har ännu en gång gjort fel. Det ända en pvpj 1010 har gemensamt med en kanon är väl nästan knallen och att dom använder patronerad ammunition. Har HD sågat av röret på ett Pskott?

/ Erik Gustav

Om det inte är en rekylfri kanon, vad är det då?

Istället för att komma med en massa ounderbyggda inlägg kan du väl fundera lite INNAN du postar i fortsättningen?

Jag tycker att nivån på dina inlägg ligger lite väl lågt.

The Swede

BLÅGUL

...

II63

En medlem ur Bandidos stod på det gamla jordbetebruket i Hasslarp och avlossade ett pansarkostt mot HA`s (har för mig att just då var föreningen "prospects" till HA) byggnad och fick en träff på en vägg strax under taket.

Hände någon gång på 90-talet.

Honken - som har sett hålet.

...

II63

En medlem ur Bandidos stod på det gamla jordbetebruket i Hasslarp och avlossade ett pansarkostt mot HA`s (har för mig att just då var föreningen "prospects" till HA) byggnad och fick en träff på en vägg strax under taket.

Hände någon gång på 90-talet.

Honken - som har sett hålet.

Jag har för mig att de sågade av p-skottet på plats eftersom de inte trodde att projen skulle komma igenom gummiduken som täcker hålet. Om jag inte missminner mig så låg de avsågade delarna i närheten av avfyringsplatsen, vidare vill jag minnas att det enda de lyckades nedkämpa var ett par årgångar av fibban som låg där granaten briserade, men det kan vara en skröna :banghead:

Amunitionstillgången till nämnda pjäs borde vara rätt begränsad då ,mig veterligen,

1110:an utgick "Pronto" under 1990-talets första hälft och all amuniton störtades.

Sen har jag för mig att det bara fanns spårljuspansarspräng till till "jättetratten".

iofs så kanske de hade tänkt att bara använda Ivar, vem vet när det är HA som är i farten.

jag är inte så rysligt imponerad av deras vapenkunnande.

//NR

Haha pvpjäs.. har dom lagt ner pansarskotten?

Var ju riktigt turbulent under 90-talet då dom hade använt ett sådant vid ett attentat.. god knows hur mkt grejer dom har igentligen :baskerKav:

Noterade att det inte finns något I-vapen på pjäsen.

Ev vapenbrott kan dom väl lätt slippa ifrån iofs, det är ju vapenamnesti.

Nä, vi hittade den i skogen och skulle lämna in den direkt på måndag morgon.............

när jag hade min Pskottsutbildning fick jag höra om HA som hade snott ett pskott för att skjuta upp ett valv, men att de blev rätt paffa när det enbart blev ett c:a 5cm stort hål i stålet. För att exemplifiera funktionen av skottet.

Min tanke är ju hur dom har fått tag på det. Det får väl vara någon ordning på grejerna, det är ju inte direkt leksaker det handlar om. Jag tycker det borde märkas om något sådant helt plötsligt fattas.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...