Erik Gustav Posted March 10, 2007 Report Share Posted March 10, 2007 Hej forumsmedlemmar! Jag har efter en lång tids kämpande lyckas att ladda ner BF modden Silent Heroes via en länk från Silent Heroes.Se. Dock vet jag inte hur jag får upp någon möjlighet att spela det. Det enda jag kan göra är att avinstalera det, men det var inte precis därför jag laddade ner det... Jag har en Windows XP och jag tror jag har hyfsat med utrymme. Jag har även Battelfield 1942 men det går segt som en klocka utan batteri och fastklistrade visare. Hör talas om någon server, någinsom kan berätta mer? Finns det någon här som kan hjälpa mig? / Erik Gustav , nästan Link to comment Share on other sites More sharing options...
M00nStalker Posted March 10, 2007 Report Share Posted March 10, 2007 Hej forumsmedlemmar! Jag har efter en lång tids kämpande lyckas att ladda ner BF modden Silent Heroes via en länk från Silent Heroes.Se. Dock vet jag inte hur jag får upp någon möjlighet att spela det. Det enda jag kan göra är att avinstalera det, men det var inte precis därför jag laddade ner det... Jag har en Windows XP och jag tror jag har hyfsat med utrymme. Jag har även Battelfield 1942 men det går segt som en klocka utan batteri och fastklistrade visare. Hör talas om någon server, någinsom kan berätta mer? Finns det någon här som kan hjälpa mig? / Erik Gustav , nästan Nu har jag inte spelat Silent heroes på två år, men om jag kommer ihåg rätt så aktiverar man moddar (och expansioner) genom själva spelet (Bf1942) så det borde bara vara att installera silent heroest, gå in i Bf1942 och kolla på menyn uppe i kanten på skärmen, där borde det finnas någon flik som gör att du kan välja Silent heroes som mod. Efter det ska det gå att spela som vanligt genom att gå in på serverskärmen och välja en server (eller spela singleplayer om SH stöder det). Att Battlefield 1942 går segt tyder på att du antingen har en väldigt seg dator, eller att något annat är fel, Silent heroes lär nog kräva mer av datorn än battlefield 1942 så om det är en gammal dator så är det nog inget annat att göra än att uppgradera/köpa ny. Utrymmet är lätt att kolla, öppna den här datorn, högerklicka på den enheten du vill kolla och tryck egenskaper. Oftast kan man se tillgängligt utrymme genom att markera disken och kolla på vänster sida av fönstret. Så det vore bra om du kunde berätta dina systemspec. Processor RAM minne Hårddisk(ar) Grafikkort Så kan vi hjälpa dig bättre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flak Posted March 10, 2007 Report Share Posted March 10, 2007 Flak står redo för att vid behov hjälpa till! SH går att spela på min P2 400 MHz-burk, så du har säkert bättre klipp i din... Rapportera här hur det går. PM:a mig om du behöver hjälp. Mer info om vad du ska lägga in: Battlefield 1942 skall vara upp-patchat till version 1.61. Filerna man då behöver heter då: BF1942Patch1.5.16.exe battlefield_1942_patch_v1.6.19.exe battlefield_1942_incremental_patch_v1.6_to_v1.61b.exe och appliceras i den ordningen. (Här gäller det alltså ett 1.0 BF1942, så om du redan har v 1.5 så behöver du förståss inte den första patchen.) Enklast är nästan att helt enkelt Googla efter filnamnen ovan och kolla var man får hem dom snabbast och enklast.... Man patchar först upp BF1942 hela vägen innan man lägger in SH. SilentHeroes ska i sin tur vara version 1.1. Patchen som behövs heter: Silentheroes.1.1.DiGiTALSOFTWARE.exe Den hittar du HÄR! "Client Package" är den variant du behöver för att kunna spela. Mycket info blev det, men tar man det bara lugnt och inte stressar för mycket så klarar man nog att lägga in de patchar man behöver. - - - - - Precis som M00nStalker säger så är SH ett "Custom Game" som man aktiverar inne i menyn när BF1942 har startat. Klicka dig runt i menyerna.... Dock kräver inte SilentHeroes mer av datorn än vad BF1942 gör! Det är så bra optimerat. Man kan också göra sig en egen genväg som startar SH direkt, så man slipper introfilmerna i BF... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik Gustav Posted March 10, 2007 Author Report Share Posted March 10, 2007 Tack för hjälpen! Jag har kollat på menyn på BF 1942 utan resultat men ska snart kolla där igen. Jag har laddat ner SH 1.1 på 541 MB så det är rätt. Jag är även ganska säker på att BF 1942 är 1.66 . Hårddisk C: 1.57 MB Hårddisk D: 18.5 MB RAMminne:256 MB Grafikkort:Det tror jag inte jag har. Jag vill ochså rulla översvinesund, dock inte med kärlek och glädje utan med stridsvagnar..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flak Posted March 10, 2007 Report Share Posted March 10, 2007 Du ska kunna köra BF1942 och SH. Minimikravet är 128 MB RAM och du har det dubbla. Visserligen vill man alltid ha mer, men du ska kunna lira. * Hur snabb är din processor? * Testa att uppdatera "DirectX". Gå till Microsoft och sök, så hittar du hur du ska göra... (Ta hem rätt .exe-fil och köra den.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik Gustav Posted March 10, 2007 Author Report Share Posted March 10, 2007 Tack ännu en gång för hjälpen men p g a tidsbrist så fixar jag inget av dom två grejerna ikväll. Kanske imorrgon, Annars blåser jag liv i tråden igen om en vecka, då jag byter dator och inte kommer åt den här jag har insatalerat BF 1942 och SH på just en vecka. Erik Gustav ------- Seg dator / Erik Gustav Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted March 10, 2007 Forumsledning Report Share Posted March 10, 2007 Hårddisk C: 1.57 MBHårddisk D: 18.5 MB RAMminne:256 MB Grafikkort:Det tror jag inte jag har. que? inget grafikkort ? utan ett sånt blir det svårt att ens starta datorn. C: 1.57 MB?? menar du GB eller MB ... om det är MB ligger du nog lite i underkant. Vilket Windows kör du ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unbeliver Posted March 11, 2007 Report Share Posted March 11, 2007 Jag har en Windows XP Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flak Posted March 11, 2007 Report Share Posted March 11, 2007 Snälla Blå/Gul kan väl baka ihop denna tråd med SH-tråden så lovar vi att fortsätta där under ordnade former... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik Gustav Posted March 11, 2007 Author Report Share Posted March 11, 2007 jag har väl ett grafikkort då, men jag vet inte vilket.Antagligen ett ganska gammalt sådant. Med hårddisk C menar jag GB. Denna tråd är nog ochså bättre ihopbakad med den andra SH tråden. / Erik Gustav Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik Gustav Posted March 11, 2007 Author Report Share Posted March 11, 2007 Med båda hårddiskarna menar jag förresten GB.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
M00nStalker Posted March 11, 2007 Report Share Posted March 11, 2007 Tur det, 1.57 MB är "lite" för lite utrymme för att det ska vara bra, dessutom så, om du har möjlighet, frigör lite mer utrymme på C: (om det är där xp är installerat). Och kan vara bra att använda knappen "ändra" istället för att skriva ett nytt inlägg, blir lättare att läsa och så slipper blågul få stressrelaterade sjukdomar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik Gustav Posted March 18, 2007 Author Report Share Posted March 18, 2007 Nu blåser jag liv i tråden igen... puhuhuh! fortsätt skriva in tips och trix Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flak Posted March 18, 2007 Report Share Posted March 18, 2007 Njae, du får nog berätta lite hur det går för dig... Vad exakt vill du ha hjälp med? Funkar det för dig? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik Gustav Posted March 19, 2007 Author Report Share Posted March 19, 2007 Det går inte alls men Jag har kommit på vad som är för fel,BF är bara 1.00 och inte 1.61! vet någon hur man uppdaterar? Jag har inte uppdaterat DirectX, jag är för lat att göra det om jag inte behöver det för något viktigt som t e x SH. Min burk fungerar mest som skrivmaskin och som internet uppkopplare. Flak: Är det ett stort problem med att få igång SH? Tack för hjälpen // EG Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berg Posted March 19, 2007 Report Share Posted March 19, 2007 Directx uppdaterade du samtidigt som du installerade Battlefield. Först avinstallera SilentHeroes Sen ladda ner patcharna i nedanstående länk. http://www.fz.se/filer/archive.fz?id=997 OBS! INTE battlefield_1942_patch_v1.5-v1.6.19.exe bara dom nedanstående! Installera först battlefield_1942_patch_v1.6.19.exe Sedan battlefield_1942_incremental_patch_v1.6_to_v1.61b.exe Installera sedan SilentHeroes igen. Om du vill ha mer lagspel medan du spelar så kan du ladda ner Teamspeak och gå med på vipts.no-ip.org BlåGul, kan ni slå ihop denna tråd med den redan existerande sh tråden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik Gustav Posted March 20, 2007 Author Report Share Posted March 20, 2007 Tack för infon! ska försöka med det när jag har en stund över. Silent Heroes är redan avinstalerat. / EG Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flak Posted March 20, 2007 Report Share Posted March 20, 2007 Bra Erik Gustav! Nu gäller det att tänka till! Ta befälet över kroppen och se till att lägga in patcharna du behöver! (Står ovan exakt hur du ska göra! Patcha upp BF först.) Vi vill se en motivation gränsande till fanatism! Kolla i vår fina SH-tråd och känn dramatiken. Du skall vara på plats och stridsberedd kl 20:00 ikväll för kvällens drabbning! Frammåt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik Gustav Posted March 20, 2007 Author Report Share Posted March 20, 2007 tyvär så kan inte menige Erik Gustav tjänstgöra i kvällens drabbning Furir, då han är upptagen med annan tjänst. Den menige kommer möjligtvis i tid för striderna om två veckor. MOT SVINESUND! /EG Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berg Posted March 20, 2007 Report Share Posted March 20, 2007 Narvik först Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik Gustav Posted March 21, 2007 Author Report Share Posted March 21, 2007 Jag har en ny fråga som kanske passar bättre in på SH tråden men jag ställer den här: Kan någon ge mig info om Silent heroes: Viking assoult? jag såg namnet på Silent heroes hemsida. / Erik Gustav Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berg Posted March 21, 2007 Report Share Posted March 21, 2007 Viking Assualt var en påtänkt Battlefield 2 mod, men dom lade ner projektet. Det finns ett annat gäng som har börjat med en Svensk BF2 mod, men den är inte lika bra som SH. http://swedishforces.bf2.se/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik Gustav Posted March 21, 2007 Author Report Share Posted March 21, 2007 Den modden vore någonting att ha... jag skulle gärna ta mig an MEC T-72 med min Strv 122... Strv 122 T-72 EG MEC Tack för infon! jag ska om ett par dagar försöka uppdatera BF och få igång SH. Jag rappoterar i den här tråden så kan ni följa arbetet . / EG Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berg Posted March 21, 2007 Report Share Posted March 21, 2007 Uppfattat! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik Gustav Posted March 23, 2007 Author Report Share Posted March 23, 2007 I detta inlägg kommer Opration megadrives krigsdagboks första del: Fredag kväll: Börjat ladda ner första patchen... 18 %! / En troende Erik Gustav Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik Gustav Posted March 23, 2007 Author Report Share Posted March 23, 2007 Patchen fungerar inte! den uppgraderar BF 1942 1.5 till 1.6 medan jag har BF 1942 1.0. Projekt Megadriwe läggs ner nu då motivationen är redan låg efter ganska stora ansträngningar av mig för att få igång SH utan resultat. Köpte t e x Battlefield då jag inte redan hade det. Enligt mig så kan tråden slängas eller bakas ihop med den redan nu existerande SH-tråden. Tack för all hjälp ! / EG Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berg Posted March 25, 2007 Report Share Posted March 25, 2007 Du laddade ner fel patch, läs vad jag skrev om du vill försöka igen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik Gustav Posted March 25, 2007 Author Report Share Posted March 25, 2007 Det har du rätt i. Ska försöka igen om ett tag men det lär dröja. Tråden placeras i malpåse tills vidare. /EG Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik Gustav Posted April 1, 2007 Author Report Share Posted April 1, 2007 Erik Gustav har tagit befäl över kroppen och anden och börjat ladda ner patchen (rätt den här gången!). Nu är det bara att hoppas att det finns tillräckligt med utrymme på burken. Laddat ner 37 % ! Edit: Patchen fungerar! Battlefield är 1.6! awesome nästa patch blir en kakbit! Edit 2: patch två fungerar! imorgon är det SH som ska fixas.Håll tummarna... / EG Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik Gustav Posted April 1, 2007 Author Report Share Posted April 1, 2007 ursäkta dubbelpostningen men jag har några prio frågor till en eller flera SH veteraner: 1: Är TM nödvändig för kommunikation? 2: Används militär termenologi för kommunikation? Jag hoppas kunna delta på några strider i övermorgon tisdag så jag behöver infon... lite tips hur man uppnår framgång ochså.. edit: Ps märkte nån att säkerhetspolisen stängt SH.se? verkar som någon forumsskrivare gjorde en rejäl flopp... mvh Erik Gustav Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.