Jump to content

Arabiska? Ovriga sprakkunskaper

Guest akbhar

Recommended Posts

Guest akbhar

Hur tungt vager ett extra sprak vid en ansokan till utlandstjanst egentligen?

Jag menar, givetvis spelar det ju roll om spraket man kan ar relaterat till landet man ska till, men hur pass bra ska man kunna tala/lasa&skriva for att det ska vaga "tungt" ?

Finns det nagon mission dar arabiska kan vara till nytta?

Hur tungt vager ett extra sprak vid en ansokan till utlandstjanst egentligen?

Jag menar, givetvis spelar det ju roll om spraket man kan ar relaterat till landet man ska till, men hur pass bra ska man kunna tala/lasa&skriva for att det ska vaga "tungt" ?

Finns det nagon mission dar arabiska kan vara till nytta?

Vet ej hur resonemanget går vid rekrytering men att kunna språket som talas i ett missionsområde kan alödrig vara en nackdel. Om arabiska eller inte är till nytta i en mission är bara att se till vart Sverige har trupp och om det spåket är till nytta eller ej.

Chanserna att utlandsstyrkan behöver folk med kunskaper i arabiska för eller senare är nog ganska stora. Följ Vysotskijs råd, säger jag. Då finns du redan i rullorna när det blir dags. Talar och skriver du arabiska idag eller funderar du på att lära dig?

Guest akbhar
Chanserna att utlandsstyrkan behöver folk med kunskaper i arabiska för eller senare är nog ganska stora. Följ Vysotskijs råd, säger jag. Då finns du redan i rullorna när det blir dags. Talar och skriver du arabiska idag eller funderar du på att lära dig?

OK. Jag studerar for narvarande. I dagslaget kan jag hacka mig fram hjalpligt iallafall.