Jump to content

Tips: Battlestations Midway (Spel)

Stefan F

Recommended Posts

Någon som provat spelet? Jag är hemskt sugen på det, ser ut som BF1942, fast snyggare och utan markstrider. Testade att ladda ner demon, men när det inte ens gick att använda joystick till flygplan blev jag putt, och avinstallerade.

Är det fixat i fullversionen tro?

jag har spelat det, joysticken fungerar bra.. men även om spelet var ganska roligt var historien töntig och slagen ganska förutsägbara, för att inte säga skitsvåra. Och jag blir så jäkla trött på spel där man alltid alltid alltid i var enda uppdrag är i underläge och slåss mot överväldigande odds, lite variation typ eskort och målspecifika uppdrag hade varit roligare. flyg simulatorn är inte speciellt realistisk men den funkar iaf.

I ett uppdrag (lite spoilervarning) ska man ta ut ett par transportskepp med två jagare, men möter kust artilleri samt 3 jagare och en massa torpedbåtar, efter ett tag kommer fiendes förstärkningar, och istället för att sticka därifrån så fort som möjligt med mina två nästan totalförstörda jagare går det så här: "Kapten! en lätt kryssare och en jagare närmar sig, ska vi dra oss ur?"

"nuts!"

trots att en lätt kryssare och en jagare gör köttfärs av min knappt flytande jagare....

Det finns mer sånt jag stör mig på :rolleyes:

Jag tycker att för ett jefla gigantiskt spel (5gig) så är det dårligt innehåll.

Men spelet är roligt och väldigt enkelt att spela.

Men multiplayer gör spelet. Singleplayer klarade jag på 2 dagar och det var inte dirrekt upphetsande.

Tanka ner det om du inte vill köpa.

Dem vill ju inte ha CD key när du installerar så det bör la funka ''the bad way''

Dem vill ju inte ha CD key när du installerar så det bör la funka ''the bad way''

Hur var det nu det stog i Forumsreglerna??

16. Spridning av upphovsrättsskyddat material, såsom filmer, program, spel eller musik är förbjudet, såvida Du ej har tillstånd från dess ägare eller äger materialet själv.

Du bör nog kolla in dom. orkar du inte söka kan du ju alltid kolla HÄR!!!

• Forumsledning
Jag tycker att för ett jefla gigantiskt spel (5gig) så är det dårligt innehåll.

Men spelet är roligt och väldigt enkelt att spela.

Men multiplayer gör spelet. Singleplayer klarade jag på 2 dagar och det var inte dirrekt upphetsande.

Det här är andra gången jag ser inlägg från dig som rör uppmaning till att tanka ner piratvägen. Var vänlig sluta med de inläggen hädanefter.

/ BlåGul

rett kul spel men man får typ leda striden mer en kriga i slutet av spelet. vilket är lite tråkigt.

Haha jag tycker tvärt om! :P

Mina värdelösa båtar fick sig själva sjunkna om jag inte styrde dom.. och man var ju ändå tvungen att lägga krutet på den taktiska kartan.

• 2 weeks later...

Testade att köpa fullversionen. Samma konstigheter kvarstår. Inget ljud alls vid intro eller menyer, men som tur är verkar det funka i spelet.

Men - jag får fortfarande inte min joystick att funka ordentligt ihop med spelet. Har en Logitech Attack 3. Den funkar lite, ibland. T.ex. så om jag drar spaken bakåt så kanske planet flyger snett nedåt framåt, men bara kanske.

Joysticken funkar utmärkt i andra spel. Idéer?

EDIT: ok, det kanske funkar med vissa joystickar, men inte med min. Joystick stöds nämligen inte i spelet. :rolleyes:

Hur f*n kan man släppa ett PC-spel 2007 som innehåller flygplan, men inget stöd för att använda joystick? Får lägga detta till högen dåliga-köp-som-man-kanske-lär-sig-av (det står inget om joystick på förpackningen, men det fanns inte i min värld att det kunde vara så här uselt gjort).

Nåja, flyga med musen är också jätteskoj. :wacko:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...