Beafer Posted March 5, 2007 Report Share Posted March 5, 2007 Jag har länge försökt beställa de så kallade föreningstecknen för Hemvärnsungdom eftersom vi för tillfället bär de för FBU Ungdom vilket inte är riktigt korrekt. Nu är det så att ingen på varken utbildningsgruppen eller FMLOG har en aning om vad jag pratar om. Enligt hemvärnsombudsmannen ska utbildningsgrupperna ha fått instruktioner om hur man beställer dem, men några sådana har dem enligt uppgift inte sett till. Jag skulle därför behöva lite bilder på de här märkena. Gärna några olika med olika antal prickar. Tack på förhand, Skoog - snart uppgiven kvartermästare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
-hult Posted March 6, 2007 Report Share Posted March 6, 2007 Rita ett eget Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beafer Posted March 6, 2007 Author Report Share Posted March 6, 2007 Som du vet, så jag har gjort det några gånger, men det är ganska krångligt att få sådana godkända. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dizzy_keys Posted March 6, 2007 Report Share Posted March 6, 2007 Testa att maila [email protected] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beafer Posted March 6, 2007 Author Report Share Posted March 6, 2007 Jag har redan varit i kontakt med dem, de säger att utbildningsgruppen ska ha fått instruktioner om hur man beställer dem, men utbildningsgruppen har inte en aning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sim Sim Posted March 7, 2007 Report Share Posted March 7, 2007 Jag har redan varit i kontakt med dem, de säger att utbildningsgruppen ska ha fått instruktioner om hur man beställer dem, men utbildningsgruppen har inte en aning. Som vanligt da... Jag vet att detta var pa tapeten redan i borjan av 2000- talet nar man gjorde de nya markena och vi forsokte bestalla dom till Malmo Skolkompani. Hade lika mycket framgang som du, broder. Kul att se att kaoset fortfarande ar kvar dar hemma.... Med andra ord har inte ett skit hant hos RiksHv pa dom 1.5 aren man har varit borta... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frantic Posted March 14, 2007 Report Share Posted March 14, 2007 Jag har ett exemplar här hemma. Kan ta kort på det om intresset finns kvar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dizzy_keys Posted March 14, 2007 Report Share Posted March 14, 2007 eftersom skoog är bortrest så svarar jag i hans ställe. Lägg upp bilden är du snäll Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frantic Posted March 14, 2007 Report Share Posted March 14, 2007 (edited) Blågul kan ta bort det här Edited March 14, 2007 by HvU-johan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frantic Posted March 14, 2007 Report Share Posted March 14, 2007 Ska fixas snarast. Senast fredag Edit: Äh f*** it, jag har inget bättre för mej Jag vet att min kamera suger, men jag gör så gott jag kan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berg Posted March 15, 2007 Report Share Posted March 15, 2007 FU-u's märke, första året. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beafer Posted March 18, 2007 Author Report Share Posted March 18, 2007 Tackar, tackar. // Skoog - som nu kan börja arbetet med att övertyga den ansvarige officeren på utbildningsgruppen om att ungdomar faktiskt bär föreningstecken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sim Sim Posted March 20, 2007 Report Share Posted March 20, 2007 Sa tecknet for HV- U har antligen kommit? A sa fint det var ocksa... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schmutte Posted March 31, 2007 Report Share Posted March 31, 2007 (edited) Som du vet, så jag har gjort det några gånger, men det är ganska krångligt att få sådana godkända. Ritade ett idag som gick på 2 minuter exakt (+ 27 sek) Jag ska skicka den till en brodyrfirma här i "stan" så jag kan mobba dig lite //Schmutte EDiT: Fick inte thumbnailen att funka Edited March 31, 2007 by Schmutte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beafer Posted March 31, 2007 Author Report Share Posted March 31, 2007 Allmänt grummel från den lille mannen. Det är inte att göra själva märket som är problemet, jag har gjort ett som är betydligt snyggare och som har mer lokalanknytning. Problemet är att HKV/PROT måste godkänna det oc det är enligt uppgift inte alls gjort på en kvart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts