Jump to content

Svensk modifikation till C&C Generals


Guest Axel_of_sweden

Recommended Posts

Ok, men HKP9 Är ganska chanslös mot infateri eftersom den har ingen ksp

 

I alla spela har enheter svagheter, sätt bättre pv-förmåga på hkp9 då istället så blir den lite starkare mot strv.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 587
  • Created
  • Last Reply
Glöm inte bort att modden är till vanliga Generals inte Zero hour

 

(Av kodnings skäl osv)

 

Jaha? Varför står det då "Svensk modifikation till C&C Generals, total conversion cnc generals zero hour" i trådtiteln?

Link to comment
Share on other sites

Guest Axel of Sweden

Kan nån vara snäll och ladda upp ljud från Leopard 2 motorn?

 

CV90 motor ljud skulle ochså uppskattas Även 40 mm Bofors

 

Övre svar felstavat

Link to comment
Share on other sites

  • Forumsledning
Det finns en mod till Zero hour som baserar sig på ett spel som heter Wargames. problemet är att Wargames är ett komersielt spel,Så varför kan inte vi basera våran mod på SH?

 

Förresten var inte det min ide från början,

 

Förresten finns det ingen copyright på moddar

 

hmm okej asså lite får jag in försöka tipsa om..

 

Lite okunskap i just detta kommer nog inte skada er verksamhet, men skulle du ge dig in i lite skarpare verksamhet så kan det bli dyrt med att inte ha koll på hur det fungerar. Så mitt tips är att även ni inte kör "kommersiell" verksamhet så bör ni "tänka" som om ni skulle kunna sälja konceptet, och då gäller det att ha mark under fötterna.

 

Oavsett vems logotype, använd den inte, gör en egen. Måste ni nu iaf använda någon annans av någon outgrundlig andledning, FRÅGA först. Detta förkortas annats i "sunt förnuft".

 

Copyrigt är bara ett engelskt ord för något som kallas för upphovsrätt, och mer eller mindre exakt samma sak. Och allt ni gör själva i form av att skapa bilder loggor osv. äger ni rätten till, såvida ni inte har stulit, lånat, hittat någon annans.

 

För en dag kanske någon med pengar säger, "oj hej vad häftigt det där vill vi att ni utvecklar mer och så får ni pengar oss.." (så gick det för t.ex skaparen av CounterStrike) ..och sitter ni då med lånad grafik motsv. så är ni fetkörda såvida ni nte göra om allt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Axel of Sweden

Modden heter nu bara "Swedish Forces" och innehåller för tillfället Bara Sverige (Ersätter USA)

Men ett östligt lag tillkommer och generaler kan komma med senare

 

Vi kommer inte ta med påhittade vapensystem längre (Förutom supervapnet)

 

Frågor:

 

Vad ska Sverige ha för "Supervapen"

 

Kan nån komma med strv motorljud

Link to comment
Share on other sites

Supervapen? vad e svenskarna kända för? tråkiga? Dalahästen? (hehe rätt kul :baskerPa: en dalahäst , man sätter ut en grund, så ser man hur den byggs upp under de 5min det tar eller ngt, sedan sprintar den iväg över ett antal m(skala?) från basen :camo: Kickass)

 

eller ett jas som släpper en röd dalahäst på fienden? :D

 

alla fiendesoldater blir uttråkade över ett visst område och kan inte slåss, eftersom en uggla cirkulerar över och läser någon känd svensk blogg/krönika(hehe, Luuk dissade honom under schlagern, va heter han? :) )

 

okej, lite knäppa förslag, men ur skit växer snart en vacker blomma :clap:

 

eller man får bombkapsla 90:a ett valt område?(lite seriösare) :lala:

Link to comment
Share on other sites

Jag har det! Supervapnet är förstås fältartisten löjtnant Linda Bentzing. Hon luftlandsätts bakom fiendens linjer och alla fiendesoldater går dit för att titta och lämnar därmed kartan fri. Dessutom så hör de inte när man skjuter på dem, och ser dig inte för att de stirrar på lindas...blanka kängor.

Link to comment
Share on other sites

Jag har det! Supervapnet är förstås fältartisten löjtnant Linda Bentzing. Hon luftlandsätts bakom fiendens linjer och alla fiendesoldater går dit för att titta och lämnar därmed kartan fri. Dessutom så hör de inte när man skjuter på dem, och ser dig inte för att de stirrar på lindas...blanka kängor.

 

 

Ush så sexistiskt att tro att det ända som attraherar män är Lindas....blanka kängor.

Link to comment
Share on other sites

Guest Axel of Sweden

bombkapsel 90 blir en "Generals abilty"

 

Sveriges Supervapen ska va:

 

Högteknologiskt

 

Ska inte astakomma så mycket onödigt lidande

 

 

Ihave my reasons

Link to comment
Share on other sites

Guest Axel of Sweden

Lite Ingame

 

cv90lj2.th.jpg

 

PANG! PANG! PANG! PANG! PANG! 40mm Bofors är mitt favvo vapen!

 

 

ingametv0.th.jpg

 

JAS vs Battlemaster

Notera att den har slut på robotar och använder AKAN istället

 

 

ingametv0.th.jpg

 

Fordon ingame hittils

 

ingame3ph8.th.jpg

 

Storleksjämförning

 

strvab0.th.jpg

 

Armens stolthet!

 

 

strvfirekl0.th.jpg

Nya Effekter +längre räckvid = :rodna:

Link to comment
Share on other sites

Guest Axel of Sweden

Kanske,Viggen skulle funka som ground attack fighter

 

ugglanzz7.th.jpg

 

Ugglan

 

 

 

AMOS

amos2nl1.jpg

amosvp8.jpg

Nu är det bara PATGB,LVKV och HKP9 Sen blir det byggnader

Link to comment
Share on other sites

Sveriges supervapen kanske skulle kunna vara nått som grillade folk innuti byggnader? Så att dom blir "neutrala", så vem som helst kan gå in med en soldat i dom och ta över dom.

Och Sveriges motsvarighet till "mother of all bombs" skulls vara likadan, fast att den grillade besättningen i fordon, så vem som helst kan ta fordonet.

Hur låter det?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...