Jump to content

Hagor-väskor och andra dufflar

Guest roofie

Recommended Posts

Guest roofie

Hej,

undrade om folk här använt hagors chimidan väskor. Letar efter en bra duffel som man kan bära som rygga i 70-100L klassen. Tyvärr verkar det som om Polisen mfl köpt upp de sista NorthGear army bagsen och att det inte kommer in fler innan jag ska resa iväg. Så jag var inne på Terräng/Militaryshop och kollade på lite alternativ. Bärsäck 2000 skulle kunna funka men jag vill gärna ha nån som är åtminstone lite vattenavvisande.

Provade till slut Chimidan 70L, 90L och 90L Elite. 90Elite verkade sitta ganska bra och vara ganska funktionell dock blev jag ytterst skeptisk till väskan när jag märkte att de 4 som hängde framme (samt de 3st jag senare bad en expedit hämta från lagret) var gjorda i HELT olika tyg/material. Allitfrån tunnaste, nästan siden-lik syntet, till en grov väv med tjock slät (tillsynes rimligen vattentät) invändig plast. Bad iaf expediten lägga undan den sistnämnda. Har dock hört att Hagors andra väskor haft en del problem med sömmar etc. Någon som har erfarenheter av detta? eller är det en bra slitstark duffel?

Jag har en Sacci SwedBag 80 (80 liter) från Recon Vildmark AB. Den liknar Sacci Bärsäck 90 till viss del med ficka på gaveln men har även en liten innerficka + att dragkedjorna är starkare än de i Bärsäck 90. Kolla in hemsidan vetja! Jag är nöjd. /Gusten :)

Edit: Rätt ska vara rätt.

Guest roofie

tack för svar.

var lite sugen på en swedbag men gillade inte tanken på att blixtlåset gick ner på ena kortsidan. vill ju inte att ens packning dimper ner när man är ute och knatar pga fallerat blixtlås.

Har och har haft Hagor och Chimidan men använder numera mest Bärsäck 2000.

Min första Chimidan rämnade men efter det så har grejerna hållt. Men det är ju inget att ha på ryggen under längre period.

/K

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...