Jump to content

-=Slutspel, Ishockeyns Elitserie 2007=-


Danne

Recommended Posts

Om Modo vinner i morgon tror jag att Hv får det riktigt svårt.

Om Hv vinner vete tusan om Modo klarar det.

 

I vilket fall som helst så kommer jag att stå i Modo-klacken och hejja vilt.

 

The Swede :baskerPa:

 

 

Hoppas att det var en lika bra match LIVE som det var på webradion...

 

Nu blir det spännande igen på torsdag -Hoppas på tredje raka!

4-3 till HV och nu känns det mycket, mycket bättre!!!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 169
  • Created
  • Last Reply

En annan är grymt besviken....det som såg så bra ut....när HV slog in 4-3 fick en annan plocka glassplitter och torka upp öl i halva vardagsrummet till frugans stora skadeglädje.. :baskerPa:

 

-Nu kommer jag inte bli lätt att tas med fram t.torsd....då e dt dags igen...ny match,nytt ölglas och nya förhoppningar.... :ak:

Link to comment
Share on other sites

Finns det inget krav på att hockeydomare ska ha någon synförmåga?

Ulf Rådbjer var totalt blind idag. Som tur är var han ungefär lika blind åt båda hållen.

 

Nåväl, det är en ny match på torsdag.

 

The Swede

*Något låg just nu*

Link to comment
Share on other sites

/ Danne

*Lägre än The Swede*

 

Men jag är glad, är inte det en tröst, Danne? Oss polare emellan.. men varför loggade du ur MSN igår när jag frågade efter matchresultatet, varför gjorde du det?

 

/E som dock minns när det stod 3-1 i finaler Frölunda-Färjestad..som sen blev till 3-2, 3-3 och sen till ytterligare en löpsedel uppspikad i Dannes bostad :Malaj:

Link to comment
Share on other sites

:Malaj:

 

-Tror jag får börja dricka gravöl istället....4-2 t. "reservpåvarna".....

 

-Nåja,"it ain´t over ´til the fat lady sings!"....nästa gång tar vi dom...på hemmaplan. ,O

Link to comment
Share on other sites

Jaha ja, då är trädgårdssäsongen igång igen.

Nya blommor ska planteras och gräsmattan sås om.

Idag har jag sågat ner några träd.

 

/K ,O

 

:Malaj:

 

-Livet är ju inte bara hockey.......eller?..*tvekar*

Link to comment
Share on other sites

Jaha ja, då är trädgårdssäsongen igång igen.

Nya blommor ska planteras och gräsmattan sås om.

Idag har jag sågat ner några träd.

 

/K :Malaj:

 

Fint fint, själv tittade jag på andra träd:

 

111111222km8.th.jpg

 

 

/ D crying-baby-1.gif

Link to comment
Share on other sites

Inte bara på tv-bilderna,vågade inte gå och hälsa för jag hade sonen med mig.

Han är ju 9år och va klädd i Hv-halsduk,rädd för att han skulle rensa upp bland MODO-folket :rodna:

 

Hade tur som fick tag på 2 biljetter "GRATIS" på eftermiddagen till en av Holkarna.

Tycker såklart att det var absolut den bästa matchen för Modo´s Målvakt :rockon:

 

Mvh

Olaevil

Link to comment
Share on other sites

-Synd att man måste jobba..annars hade man nog åkt upp till sista matchen...men får klä hela vardagsrummet i plast,sätta på mig ABC-dräkten,öppna ölen och förvisa familjen ur huset...*planerar*

 

känner mig lite hemma nu*blickar mot gradbeteckningen*..hur var dt nu?...jo:"De som inte fick hjärnor,fick vinklar,streck och stjärnor..de som inte fick det heller....fick en liten fin propeller" :rockon:

Link to comment
Share on other sites

Jag behöver väl knappast nämna att jag är överlyckligt och segerviss just nu -även om det blir en ny tung drabbning mot MoDo imorgon...

Mäktigt av LHC att slå ut FBK, måste jag säga. Samtidigt så har ju FBK återigen gjort en bra sässong och borde vara stolta. Man KAN inte gå till final vartenda år -det går bara inte.

LHC blir giftiga i finalen...

Link to comment
Share on other sites

:winner: ......huvvaligen.............halva vardagsrummet dränkt i öl..familjen flydde under sista perioden,hundarna sprang ut i hundhuset...grannarna måst ha undrat vaf*n som pågick.....där satt vi,fem modoiter och bara skrek....e man idiot eller?...

 

-Nu tar vi "reservprällarna"...*huk er i avbytarbåset,nu laddar vi om!*(fri omskrivning av Tage Erlanders skämt hos Lennart Hyland)

 

:rockon::rockon:

Link to comment
Share on other sites

:winner: ......huvvaligen.............halva vardagsrummet dränkt i öl..familjen flydde under sista perioden,hundarna sprang ut i hundhuset...grannarna måst ha undrat vaf*n som pågick.....där satt vi,fem modoiter och bara skrek....e man idiot eller?...

 

-Nu tar vi "reservprällarna"...*huk er i avbytarbåset,nu laddar vi om!*(fri omskrivning av Tage Erlanders skämt hos Lennart Hyland)

 

:rockon::rockon:

Själv höll jag på att skrämma livet ur syrrans lille grabb på 4 månader. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

:unsure: ......huvvaligen.............halva vardagsrummet dränkt i öl..familjen flydde under sista perioden,hundarna sprang ut i hundhuset...grannarna måst ha undrat vaf*n som pågick.....där satt vi,fem modoiter och bara skrek....e man idiot eller?...

 

-Nu tar vi "reservprällarna"...*huk er i avbytarbåset,nu laddar vi om!*(fri omskrivning av Tage Erlanders skämt hos Lennart Hyland)

 

:rockon::rockon:

Själv höll jag på att skrämma livet ur syrrans lille grabb på 4 månader. :unsure:

 

 

-It´s the prize everyone has to pay.... :winner:

Link to comment
Share on other sites

Ojojoj, ojojojoj, ojoj, ojoj, ojojojoj. :banghead:

 

JÖSSES VILKEN MATCH!

 

Vilket lag som än tagit hem det var värda att vinna! Tyvärr blev det "fel" lag. Synd att det blev en sjunde match...

 

Den här matchserien har verkligen haft ALLT!

 

På måndag kommer ETT lag stå som värdiga finalister!

 

Jag hoppas och tror på att detta lag är HV71

Link to comment
Share on other sites

Ojojoj, ojojojoj, ojoj, ojoj, ojojojoj. :baskerFN:

 

JÖSSES VILKEN MATCH!

 

Vilket lag som än tagit hem det var värda att vinna! Tyvärr blev det "fel" lag. Synd att det blev en sjunde match...

 

Den här matchserien har verkligen haft ALLT!

 

På måndag kommer ETT lag stå som värdiga finalister!

 

Jag hoppas och tror på att detta lag är HV71

Även den matchen kommer jag att se live i Kinnarps arena.

Med tanke på hur jämn denna serie varit, förutom första matchen, kommer det att bli en otroligt spännande tillställning.

Hoppas att domaren håller samma höga standard som i senaste matchen och inte som i match 4 och 5.

 

The Swede :banghead:

*Tjänsteförrättande hejjarklacksledare, Modo Syd*

Link to comment
Share on other sites

Även den matchen kommer jag att se live i Kinnarps arena.

Med tanke på hur jämn denna serie varit, förutom första matchen, kommer det att bli en otroligt spännande tillställning.

Hoppas att domaren håller samma höga standard som i senaste matchen och inte som i match 4 och 5.

De matcherna som MODO torskade var alltså domarens fel :D Är det inte bättre att hoppas på att MODO klarar av att göra mål ;)

The Swede :baskerPa:

*Tjänsteförrättande hejjarklacksledare, Modo Syd*

Ooooo bad mental picture

Link to comment
Share on other sites

Även den matchen kommer jag att se live i Kinnarps arena.

Med tanke på hur jämn denna serie varit, förutom första matchen, kommer det att bli en otroligt spännande tillställning.

Hoppas att domaren håller samma höga standard som i senaste matchen och inte som i match 4 och 5.

De matcherna som MODO torskade var alltså domarens fel :D Är det inte bättre att hoppas på att MODO klarar av att göra mål ;)

The Swede :baskerPa:

*Tjänsteförrättande hejjarklacksledare, Modo Syd*

Ooooo bad mental picture

Nej, det var inte domarens fel, som jag skrev tidigare så var Rådbjer ungefär lika blind åt båda hållen.

Det är dock roligare att se på hockey när domaren håller en sån nivå som man kan begära i ett slutspel.

På det viset får lagen bättre möjligheter att spela ordentligt.

Det är enligt mig en stor skandal att vi bara har två proffessionella hockeydomare i landet.

 

The Swede :D

Link to comment
Share on other sites

Det fanns bara ett lag på isen, det fanns bara ett lag på isen, det fanns bara ett lag på iiiisseen, det fanns bara ett lag på isen.

:mellow::banana:banana

 

Tja, tack för denna vänskapen, Swede. Oavsett hur det går i finalen har jag svårt att se att vi ska kunna förbli vänner.. :P

 

Må bäste lag vinna, och vinner inte bästa laget så får väl modo njuta av vinsten till nästa år.

 

/E

Link to comment
Share on other sites

Det fanns bara ett lag på isen, det fanns bara ett lag på isen, det fanns bara ett lag på iiiisseen, det fanns bara ett lag på isen.

:banana:banana:banana

 

Tja, tack för denna vänskapen, Swede. Oavsett hur det går i finalen har jag svårt att se att vi ska kunna förbli vänner.. :P

 

Må bäste lag vinna, och vinner inte bästa laget så får väl modo njuta av vinsten till nästa år.

 

/E

LOL.

 

Om ni såg nån som skrek helvilt rätt in i kameran från 1 meters håll efter Modos 3-0 mål så var det jag. :mellow:

 

Fan vad det ska bli gött att gå till jobbet i morgon, jag är den ende som håller på Modo, alla andra håller på HV. :-P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...