Jump to content

Filmer du sett, men ej kommer ihåg.

galnekocken

Recommended Posts

Känner ni igen er, ni sitter på en fest, samkväm eller motsvarande, och får frågan "Har du sett den där filmen med hon vad nu hon heter" och ni börjar att nysta "Har hon varit med i någon annan film", ja i den där andra filmen som handlade om knark eller var det cigarettsmuggling.

JAHA tänker du: Vad göra: Hämtar filmlexicon och sitter hela kvällen och slår i dessa böcker.

Har varit med om detta många ggr.

ÄR DET BARA JAG?

Tänkte nog mera på alla som sitter där utan ett filmlexicon, och som inte kommer på filmens titel eller vilka som var med.

Som tex en film med Alex Baldvin, där han är skuggan, eller filmen från vietnam där alla springer upp och ner från en kulle.

Meningen är att ni ska vara ett filmlexicon. ( Jag tror att det är fler som har dåligt minne. )

Har själv en splatter film, som hade en man med en gräsklippare som klippte både det ena och det andra, vad hetten filmen.

En annan som hette blody dinner, var helt sjuk.

Filmen med gräsklipparen låter som något av Peter Jacksons alster.

http://www.imdb.com/title/tt0103873/ Braindead

• 2 months later...

Såg en dokumentär för ca 2-3 veckor sedan som handlade om framtidens stridsteknik. Den gick på någon fakta-kanal om jag inte minns helt fel.

Nu är jag av starkt behov av den. Någon som kanske vet vilken jag menar?

Guest J-Star

Näe... inte så mycket det som att jag snarare kommer tillbaks till en gammal film som jag sett för evigheter sedan och förvånat utbrister: "Jamen... det är ju hon/han!".

Exempel:

Teri Hatcher (Louis & Clark/Tomorrow Never Dies/Desperate Housevives) spelade i "Tango & Cash".

Sharon Stone i "Action Jackson".

/J

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...