Jump to content

SPEL: Supreme Commander

Stefan F

Recommended Posts

Testat lite av demon. Ser ju riktigt härligt ut. Framför allt att när man gjort någonting i söder så kanske man tror att fi fortsätter komma därifrån, men då blir kartan större och så kommer dom från norr. Och sedan blir kartan ännu större och dom kommer från öst.

Visst är det klassiskt RTS, men på en helt annan skala som 109 Eken säger.

Tror nog jag kommer skaffa fullversionen. :baskerPa:

Testat lite av demon. Ser ju riktigt härligt ut. Framför allt att när man gjort någonting i söder så kanske man tror att fi fortsätter komma därifrån, men då blir kartan större och så kommer dom från norr. Och sedan blir kartan ännu större och dom kommer från öst.

Visst är det klassiskt RTS, men på en helt annan skala som 109 Eken säger.

Tror nog jag kommer skaffa fullversionen. :baskerPa:

Om du tycker att det var stor skala på demot kommer du åter bli överaskad av fullversionen ;-)

Hoppas du har en dator som pallar av det, min gjorde det inte...

P4 3.4ghz, 2gb och 7800gtx 256mb. På pappret ska det räcka, men man vet aldrig.

EDIT: Jag ändrar frågan!

Har nu hittat att det är mellanslag som man ska hålla ner för att ändra kameravinkel. Men så fort jag släpper den åker kameran tillbaka till ursprungsinställningen. Hur låser jag fast kameran i en ny position?

• 2 months later...

Skaffade det idag, dock så verkar min cdnyckel vara upptagen (??!!!) Kameran går inte att låsa fast om jag har förstått saken rätt.. Har spelat ett par timmar, lite kampanj och lite skirmish (multiplay går ju inte nu) Det är något av det bästa jag spelat på länge. Som ett stort fan utav TotalAnnilhation när det kom (installerar om och spelar det lite då och då men inte nu mer :rolleyes: så är ju detta... finns inga ord, storyn funkar med TAs man kan se hur enheterna har "evolverat" i TA. Spelet är verkligen enormt, jag hade ca 200 lätta och 100 tunga stridsvagnar ca 30bandkanonvagnar, ca 150 sådanadäringa små mechar.... glömde dock både luftvärn och jaktflyg, något som motståndar AIn inte var sen att utnyttja.. jag kämpade säkert i en kvart med att få in min armé i fin formation i en dalgång, blev inte så mycket kvar när fiendens flyg dragit över två vändor..

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...