Jump to content

Jag mötte Lassie

lowandslow

Recommended Posts

Kommer ni ihåg den där spalten som brukade vara i Aftonbladet eller Expressen för 10+ år sedan, där folk fick berätta vad dom hade för roliga, töntiga relationer till kändisar eller om dom själv gjort nåt för att bli kändis i 5 sekunder. Ett exempel kan vara: Min granne känner en som har varit sminkös till Metallica.

Jag börjar!

Jag har varit i bild på tv-programmet Late Night with David Letterman, och inte nog med det, jag var i samma bildruta som Tom Hanks som var gäst!

• Replies 147
  • Created
  • Last Reply

När min klass i gymnasiet gjorde en klassresa till Stockholm träffade vi på Lasse Berghagen samt Loa Falkman vid gröna lund och de var fulla som ägg!

De försökte även övertala oss om att de (båda) hette Sven Tumba!

Fy fan va roliga de var! :lol:

Varit cm från att cykla in i Stefan Liv som var ute å gick med sin hund.

Varit decimeter från att gå in i/gå på/krocka med fd. försvarsminitern Leni(n) Björklund.

Min flickvän å min lillasyster har stått cm från P Diddy när han gjorde en photoshoot för sin nya parfym i Monaco. De blev personligen tillfrågade om de ville ställa upp av P Diddy´s crew.

Har en kompis som har rensat Ove Wiktorins privata maillåda eftersom den var överfylld med spam, efter att han slutat som ÖB.

Ja han hade Ove:s tillstånd att rensa maillåda. Och kompisen jobbade på telia med supportärenden.

En militärrelaterad Lassie:

Jag har haft både den svenska ÖB Håkan Syrén och den turkiske ÖB i min helikopter samtidigt. Den Turkiske satte sin fot på sändarknappen på golvet i helikoptern och blockade kontrollfrekvensen till Frösö flygplats i 20 minuter. Flygledaren var lagom imponerad... :lol:

Maud Olofsson åkte förbi och vinkade när jag var trafikpost i lumpen. Har fikat med Stellan Skarsgård, Peter Birro, Gubben som äger wallenstams (företaget som äger över halva avenyn) samt promotorn som ordnade boxningsgalan i scandinavium och nu sitter i häktet, Göran Johansson, Mikael Odenberg, Alexandra Pascalidou... Tror det var dom som är mest kända jag träffat...

Har varit hemma hos sonja stjernkvist och druckit kaffe och ätit kakor med min fader när vi var ditbjudna=)

Har även stått 20 cm ifrån ÖB i malmö=) Gick nästan in i han:P

+ att när min mamma såg detta inlägget, sa hon, snodde ÖBs sabel inför trupp och allt i Kristiandstad, de va 1992....

Jag var 4 år då... ville testa farbrorns svärd :lol:

Varit på födelsedagskalas med Gun Hellsvik... inte hennes dock. Detta var dagen innan valdagen 2002. Vi diskuterade mitt beslut att inte rösta i det valet och hon var en av de mest förstående jag någonsin träffat inför det beslutet. Dessutom hade hon den goda smaken att noga låta bli att göra reklam för sitt parti. Mitt redan mycket låga politikerförakt sjönk till nya bottennoteringar. :lol:

/J

Supit mig aprak på skattebetalarnas bekostnad på Gabriel Romanus 50-års kalas. Vid samma tillfälle spelat på samma scen som Loa Falkman och the Real Group.

Nästan sprungit in i Mike Tyson när vi bodde i samma hus i NY. Han såg liten ut jämfört med sina bodyguards. Körde en vit Lamhorginijeep.

Ja just ja, kräkts på Odd Engströms fest också.

Varit på efterfest med After Dark, i en hytt på en Ålandsfärja.

Det roligaste var när snacket kom in på lumpen och nån i AD la in en replik och polaren sa: vad vet du om lumpen?

Svaret, från killen fortfarande iförd klänning och make up: du, jag var faktiskt bandpvskyttegruppchef i lumpen.

Inte precis vad man förväntat sig höra från en kille i högklackat.

Jag har tagit leg på dåvarande försvarsminister Björn von Sydow. Kände inte igen honom och tyckte han verkade lite skum...

Timbuktu har bott i vår nuvaranda lägenhet.

Jag är medlem på samma forum som en kille som bastat tillsammans med Alexander Bard. :rolleyes:

Utan inbördes rangordning:

Åkt slalom med Victoria Silvstedt och partat med alpina landslaget

Lirat med Triple and Touch

Varit med på CNN från två olika konflikthärdar

Sålt skor till bröderna Gallagher i Oasis

Har träffat Sveriges senaste fyra Överbefälhavare

...och jag har långt kvar.

Svaret, från killen fortfarande iförd klänning och make up: du, jag var faktiskt bandpvskyttegruppchef i lumpen.

Inte precis vad man förväntat sig höra från en kille i högklackat.

...eller jo. :rolleyes:

/K

En kväll i Malmö år 1999 raggade jag på Magdalena Graaf. Jag kysste hennes hand och fick ett "Åh en sån gentleman" och ett stort leende till svar.

Hade ett samtal om grillad korv med Martin Dahlin utanför nattklubben Étage i Malmö. Då kom det också fram att jag känner hans mamma.

Sköt pilbåge vid sidan om Thomas Ravelli på Malmömässan 1997. Jag sköt bättre och inflikade att "Du kanske borde hålla dig till fotboll".

Gick på samma gymnasieskola som Zlatan Ibrahimovic och känner honom genom en gemensam kompis.

En kväll i Malmö år 1999 raggade jag på Magdalena Graaf. Jag kysste hennes hand och fick ett "Åh en sån gentleman" och ett stort leende till svar.

Denna hand är ännu inte tvättad förstår jag, samt att den har vaxat åtskilliga delfiner...

:rolleyes:

oj oj, listan kan bli hur lång som helst. Men jag får väl plocka ut "godbitarna"..

- Har fått en armbåge i magen av Anastacia på jamaica när vi stod i samma kö till en bar.

- Träffat Sean Pauls mamma och bror (kanske inte världens häftigaste, men...)

- Varit i Bob Marleys hus

- Träffat Kronprinsessan Victoria och Prinsessan Madelene på drottningholms slott

- Limmat på Miss Jamaica. Dock utan positiva resultat, men jag fick bjuda henne på vin i alla fall.....

-Har skakat tass med Lassie

-Kört en minibuss med hela slovakiska hockeylandslaget genom Göteborg, dagen innan de tog VM-guld. Miroslav Satan låg i mitt knä...

mm mm

Trots det kan jag inte göra annat än :banghead: åt Fk Satan. Vi vill veta mer!!!

Lite mer back to basic:

Jag har sett Stig-Helmer (Lasse Åberg) köpa mjölk.

Jag har krockat med Lill-Babs i en flygplatsgång. Resultat: Hon tappade sin plånbok, en hög med människor krälade på golvet och en upprörd Mamma Benzen skäller ut mig för att jag inte letade plånbok.

En kompis till mig var och spelade golf på Orresta golfbana som även är Djurgårdens Golf´s bana. Samtidigt som kompisen spelade så hade djurgårdens hockeylag svensexa för Kristian Falk tror jag att det var. Plötsligt så känner han något hårt i ryggen, eventuellt får jäkligt ont eftersom en småberusad Mats Sundin hade skjutit han i ryggen, han frågade iof om det gick bra, men med hans budget så borde min polare fått en liten slant för sveda och värk

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...