Jump to content

Vad heter arcadspelet

Vesku

Recommended Posts

Jag spelade det väldigt mycket på filmbutiken som fanns där jag växte upp när jag var yngre.Nu skulle det vara intressant att få reda på namnet på det för att sedan försöka se om det går att köpa som spel till någon vanlig spelkonsol.

Man är en eller två spelare, Cowboy och Indian, som står längst ner i bild och skjuter på gubbar och maskiner som kommer "uppe" i bilden. Man kan skjuta grisar för att få bonusar i form av vapen etc. Man kan skjuta sönder i stort sett alla byggnader som finns. Självklart skjuter fienden tillbaka och då har man att välja på att kasta sig åt höger eller vänster. Bossarna som kommer med jämna mellanrum kunde vara välbeväpnade zeppelinare, tåg eller liknande.

Är det någon som vet vad det spelat jag tänker på heter och om det finns som vanligt spel ?

Jag vet vilket spel du menar. Jag letar efter det åt dig just nu. Spelet, vilket jag inte kommer på namnet på nu har jag för mig fanns både till Sega Megadrive och SNES.

EDIT: Jag tror att jag har hittat det. Sunset Riders.

xSunset_Riders.png

Klicka för info om spelet.

Här kan du spela det. Funkar bäst i webläsare som tillåter popups och emulatorn laddas ner automatiskt. Sök bland Mame-spelen

Det är inte det spelet tyvärr.

I det spelet jag söker så rör sig inte banan utan bakgrunden är en och samma under hela banan. I det spelet som det är länkat till så rör sig banan åt vänster tills man kommer till slutet och "bossen".

Kanske ska beskriva några saker till. I det spelet jag söker så har man ett sikte som man manövrerar. Siktets storlek varierar med vilken vapenbonus man har. Det är lite wild wild west känsla (m. W Smith över bossarna).

Det spelar ingen roll om man är cowboy eller indianen.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...