Jump to content

DWD-RW/CD-RW fel

[MPJ]Sgt.Ratchak

Recommended Posts

Helt plötsligt så vill min dator inte bränna om DVD-RW skivor, skaffade en nya brännare för jag trodde efter mycket fipplande att det kanske var den som var FUBAR men det löste inte problemet.

När jag vill bränna på en redan bränd dvd-rw så säger Nero att det är en bränd DVD-Rom, har testa olika sorters DVD-rw.

Jag inte radera en skiva med nero och när jag tvingade windows radera skivan så gick den inte ens att läsa efteråt.

Jag har inga problem att bränna CD-R eller DVD+R.

Börjar bli lite trött på problemet, ngn som vet var jag har misslyckats?

Har

win xp PRO

Nero 7 Ultra edition

Nec DVD-RW ND-3550A (Firmware 1.06)

Pioneer DVD-RW DVR-111D (Firmware 1.29)

jag har haft ett liknande problem, min brännare ville inte bränna DVD skivor alls... cd gick bra men inte dvd.

Jag trodde det var brännaren som hade ballat ur och lyckades få den utbytt på garanti, föga hjälpte det med en ny brännare... samma problem kvarstod.

Jag tog och installerade om mitt brännarprogram Nero 6.3.. voila...det funkade igen.

Tydligen kan windows tappa drivisarna ibland.. då får man installera om.

Testa och se om det hjälper..

/JBP

Firmwaren är uppdaterad förmodar jag?

Du har inte något program typ Daemon Tools eller liknande installerat? Min dvd-brännare betedde sig underligt efter att jag installerat det. När jag avinstallerade Daemon Tools funkade allt som det skulle igen.

Det är senaste Firmware och jag har alcohol 120% installerat sedan tidigare. Jag hade alcohol installerat och fungerande dvd-rw bränning tidigare.

När jag skulle avinstallera Nero nu så ville den inte, har hållt på ett tag att ta bort alla neros filer utan att lyckas, jag kan inte ominstallera nero... gah

sbs olsson

Det är senaste Firmware och jag har alcohol 120% installerat sedan tidigare. Jag hade alcohol installerat och fungerande dvd-rw bränning tidigare.

När jag skulle avinstallera Nero nu så ville den inte, har hållt på ett tag att ta bort alla neros filer utan att lyckas, jag kan inte ominstallera nero... gah

sbs olsson

du får väl köra lite registerhacking då :baskerPa: ...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...