Jöggge Posted February 17, 2007 Report Share Posted February 17, 2007 (edited) Tjenixen, har en liten fråga så här på lördagskvällen.. har letat i fourmen men har inte hittat något som rör denna frågan.. Om man är utbilda på en något så kanske man får ut ett märke där det står t.ex. Prickskytt eller Driftledarassistent.. MIn fråga är till er om det finns någon sån när man är radiolänkman?? och sysslar med radiolänken?? Over and out! Sorry att tråden hamnade fel, är inte så hemma på denna hemsidan! Edited February 17, 2007 by Jöggge Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted February 17, 2007 Report Share Posted February 17, 2007 Vad har detta i transportcentralen att göra? Till materielplatsen, med språng. Flyttar, meckar, fixar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
C PI62 Posted February 17, 2007 Report Share Posted February 17, 2007 Det finns ett TS9000-märke iaf.. Dock tilldelas inte sbmän detta utan det är förbehållet, ja vilka? Kommer inte ihåg vad man ska ha gjort för att få ett så det låter jag någon annan få svara på. Det är iaf ett stiligt märke med ett paraply och en kråka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
C DK012 Posted February 17, 2007 Report Share Posted February 17, 2007 (edited) Det har funnits en TS9000-båge som jag dock endast sett bäras av yoff. Vi får se om någon med mer "recent" erfarenhet av RL upptäcker den här tråden och kan sprida nåt ljus i frågan. EDIT: C PI62 var lite snabbare Edited February 17, 2007 by C DK012 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valpen Posted February 17, 2007 Report Share Posted February 17, 2007 Hittade inget bättre. Men ungefär så här ser det ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jöggge Posted February 17, 2007 Author Report Share Posted February 17, 2007 Hittade inget bättre. Men ungefär så här ser det ut. tyvärr har ja ingen utbildning på TS9000 utan bara Radiolänk.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
C PI62 Posted February 17, 2007 Report Share Posted February 17, 2007 Hittade inget bättre. Men ungefär så här ser det ut. tyvärr har ja ingen utbildning på TS9000 utan bara Radiolänk.. då du enligt din profil gör din GU på Lv är det med största sannolikhet TS9000 du använder när du knappar länk. Det är arméns telesystem som du skickar måldata på (med Lvmåds?? det var ett tag sen jag höll på med detta. Nån som har lite tid över att förklara hur måldatan skickas i lv, förresten?) RL371 ingår som en del i TS9000 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pallen Posted February 18, 2007 Report Share Posted February 18, 2007 Finns också en liten pin man kan fästa på uniformen, fanns några driftledarassistenter som blivit tilldelade den. Rörande bågen, har jag också bevittnat den på några befäl. De bågar som vpl burit och man kan återknyta till TS9000, är av min uppfattning inofficela. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jöggge Posted February 18, 2007 Author Report Share Posted February 18, 2007 Får nog kila till förrådet och höra med dem imorron, och så ska ja ta ett snack med mina befäl.. Men tack ändå.. Over and Out Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
C PI62 Posted February 18, 2007 Report Share Posted February 18, 2007 Finns också en liten pin man kan fästa på uniformen, fanns några driftledarassistenter som blivit tilldelade den. Rörande bågen, har jag också bevittnat den på några befäl. De bågar som vpl burit och man kan återknyta till TS9000, är av min uppfattning inofficela. Pinen(pinnen? heter det så?) låter intressant.. men det luktar också inofficiellt.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roary Posted February 18, 2007 Report Share Posted February 18, 2007 Det finns i alla fall ett TS9000 märke med paraply och texten TS9000 instruktör på. Detta brukar enbart bäras av de officerare som är just TS9000 instruktörer. Jag har för mig att jag har sett ett märke med bara texten TS9000 på. Detta borde kunna bäras av de vpl som är utbildade på systemet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pallen Posted February 19, 2007 Report Share Posted February 19, 2007 (edited) Finns också en liten pin man kan fästa på uniformen, fanns några driftledarassistenter som blivit tilldelade den. Rörande bågen, har jag också bevittnat den på några befäl. De bågar som vpl burit och man kan återknyta till TS9000, är av min uppfattning inofficela. Pinen(pinnen? heter det så?) låter intressant.. men det luktar också inofficiellt.. Som du säger, inte omöjligt att det är inofficellt det med. Var dock något befälen hade tilldelat några driftledarassistenter under en tävling. OT: kanske lämpar sig bättre med ordet knapp än pinen/pinnen/pin? Edited February 19, 2007 by Pallen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
C PI62 Posted February 19, 2007 Report Share Posted February 19, 2007 Finns också en liten pin man kan fästa på uniformen, fanns några driftledarassistenter som blivit tilldelade den. Rörande bågen, har jag också bevittnat den på några befäl. De bågar som vpl burit och man kan återknyta till TS9000, är av min uppfattning inofficela. Pinen(pinnen? heter det så?) låter intressant.. men det luktar också inofficiellt.. Som du säger, inte omöjligt att det är inofficellt det med. Var dock något befälen hade tilldelat några driftledarassistenter under en tävling. OT: kanske lämpar sig bättre med ordet knapp än pinen/pinnen/pin? på S1 eller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pallen Posted February 20, 2007 Report Share Posted February 20, 2007 Stämmer bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gud Posted February 23, 2007 Report Share Posted February 23, 2007 Jag har sett radiolänkbågar där det står radiolänk, med antingen en pansarm eller signalblixt mitt i, hos samlare. Verkar dock vara ett gammalt märke och inte i bruk längre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts