By
uppe,
in MARK-fordon
-
Similar Content
-
By The Swede
SPHF söker info om pbv 302 inför en artikelserie och en kommande bok.
Sitter du på någon intressant info, historia eller bilder?
Ta kontakt via länken.
http://www.sphf.se/pbv-302-uppropet/
-
By scattergun
Då bandvagnarna (206:or) har enbart 24V kraftuttag så har man ju allt som oftast problem med laddning av telefoner, GPS, bärbara datorer och handradios. Jag har kikat lite på olika lösningar och kom fram till att detta var det enklaste för mig.
Köpte en 24V-12V omformare på Ebay á 60 kr, kopplade sen in den i en apparatlåda från Elfa, i lådan har jag satt ett infällt cigaretttändaruttag för 12V med lock. Uttaget köpte jag på Jula för 23kr. Med en 24V hane så kan jag koppla in denna på bandvagnens uttag under ratten, och vips har jag ett 12V uttag som klarar 30A för att ladda sånt jag behöver!
Det dyraste på hela anrättningen var nog apparatlådan, och arbetet var inte svårare än att en normalhändig person med lite elkunskap kan snickra ihop det. Dessutom är kapaciteten så hög på omkopplaren att man kan sätta delare och ha flera uttag om man behöver det.
Här syns omformaren med en snabbladdare för radio inkopplad på cigguttaget!
Hur har ni löst problemet med fel spänning i vagnarna??
-
By siros
Är PBV 401/MT-LB fortfarande i tjänst, jag har hört att de ska skrotas som allt annat, är det någon som vet något om detta
-
By Korpen
Jag vet att när försvaret köpte MT-LB så betalde man drygt 20 000 SKR styck. Men vet någon vad man betalade för de BMP-1 som köptes samtidigt?
-
By wmstpau
Hej.
Jag blev lite inspirerad när jag läste en tråd om xa-180 och fick se vårt kompanis(BA01 10psk) gamla repvagn.
Vår gamla trotjänare PBV302 med regnr:204010 efterlyses härmed.
Finns det någon som har tjänsgjort med denna underbara vagn som vid ett flertal tillfällen har sett till att man kom hem i ett stycke.
Kan det möjligen vara så att det tom finns en bild på denn underbara skapelse därute någonstans?
Tango Lima,Delta Tango,Echo Delta
Primus Acies!
-
Recommended Posts