fogel02 Posted February 15, 2007 Report Share Posted February 15, 2007 Ytterliggare en ung kändis som avlider i en alldelles för ung ålder. Mycket tragsiskt 8-/ Det som är lite mystiskt är att ingen tidning skriver varför, att en 32 årig spontant dör en naturligdöd låter väldigt ovanligt. Någon som läst varför hon dog ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
martinator Posted February 15, 2007 Report Share Posted February 15, 2007 I gårdagens tidningar stog att hon hade gått bort, i dagens står det hur. Ännu ett i raden av alla tragiska självmord. /martinator EDIT: med reservation för att obduktionen visar något annat. Svaret var formulerat med utgångspunkt från tidigare inlägg. Vad tidningarna skriver och inte skriver. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dalmas Posted February 15, 2007 Report Share Posted February 15, 2007 Jag tycker det är uppenbart - om man lägger ihop ett och ett av det som stått i tidningarna - vad som hänt. Frågan är om soldf är rätt forum för att sitta och spekulera om sånt här? Känns som det hör hemma på flashback eller boyahed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yman Posted February 15, 2007 Report Share Posted February 15, 2007 Jag instämmer med dalmas. Vi låter bli osmakligheter som att spekulera i någon annans död, det finns det redan gott om andra som gör... //Yman, BlåGul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lt.E Posted February 15, 2007 Report Share Posted February 15, 2007 Frågan är om soldf är rätt forum för att sitta och spekulera om sånt här? Känns som det hör hemma på flashback eller boyahed. Delar din uppfattning fullständigt! Tragiskt hela händelsen. Och spekulationer hit och dit gör ingen lyckligare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nestor Posted February 15, 2007 Report Share Posted February 15, 2007 Tragiskt "Ibland tar livet bara slut" för att citera en gammal god vän Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dizzy_keys Posted February 15, 2007 Report Share Posted February 15, 2007 Mina tankar går främst till hennes barn på 5 år :( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vildmannen Posted February 16, 2007 Report Share Posted February 16, 2007 Tyvärr får vi lägga Lars Orup till skaran av kända svenskar som nyligt gått bort Vila i frid Lars Orup, hälsa Olivecrona och Öste där uppe Aftonens fredagsgrogg tillägnas denne store journalist. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted February 16, 2007 Report Share Posted February 16, 2007 Jag har tagit bort ett antal ovidkommande inlägg ur tråden. Avstå från "Hobbymodererande", så länge tråden inte bryter mot forumets regler är den tillåten. Denna forumsdel är dessutom till för ämnen som EJ berör det militära utan är alldagliga, "off topic". Vid oklarheter har blågul tolkningsföreträde, ej enskild medlem. The Swede BLÅGUL Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest troswe Posted February 16, 2007 Report Share Posted February 16, 2007 Jag har tagit bort ett antal ovidkommande inlägg ur tråden.Avstå från "Hobbymodererande", så länge tråden inte bryter mot forumets regler är den tillåten. Denna forumsdel är dessutom till för ämnen som EJ berör det militära utan är alldagliga, "off topic". Vid oklarheter har blågul tolkningsföreträde, ej enskild medlem. The Swede BLÅGUL Det moraliska då? Bara undrar... Får man inte ha åsikter? M V H Tommy Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted February 16, 2007 Report Share Posted February 16, 2007 Jag har tagit bort ett antal ovidkommande inlägg ur tråden.Avstå från "Hobbymodererande", så länge tråden inte bryter mot forumets regler är den tillåten. Denna forumsdel är dessutom till för ämnen som EJ berör det militära utan är alldagliga, "off topic". Vid oklarheter har blågul tolkningsföreträde, ej enskild medlem. The Swede BLÅGUL Det moraliska då? Bara undrar... Får man inte ha åsikter? M V H Tommy Är det omoraliskt att uppmärksamma att en känd person dött? I de fall spekulationer etc. förekommit har dessa tagits bort. Hur det än är så berörs vi när någon vi känner som offentlig person går bort, att då uttrycka sitt deltagande genom ett inlägg i en tråd ser jag som fullt normalt. Vad gäller din rätt till åsikter så visst får du ha det men, att komma med uppmaningar till BG att den eller den tråden borde tas bort för att du inte gillar den håller inte. Gillar du inte en tråd, låt bli att kolla den. Anser du att den bryter mot forumets regler finns en knapp "anmäl" Slut OT. The Swede BLÅGUL Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bappelsinmannen Posted February 16, 2007 Report Share Posted February 16, 2007 Med risk för att bli varnad så tycker jag att du är ute och cyklar The Swede, naturligtvis så får man ha åsikter om en tråd och det vore väl fan om man inte fick be BlåGul att låsa och slänga tråden. Som jag uttryckte i mina tidigare inlägg så anser jag inte att en sådan här tråd överhuvudtaget hör hemma på ett sådant här forum och är det inte så att SoldF aspirerar på att bli ett nytt Flashback så vore det önskvärt att låsa och slänga. Mvh Nisse Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest troswe Posted February 16, 2007 Report Share Posted February 16, 2007 Jag har tagit bort ett antal ovidkommande inlägg ur tråden.Avstå från "Hobbymodererande", så länge tråden inte bryter mot forumets regler är den tillåten. Denna forumsdel är dessutom till för ämnen som EJ berör det militära utan är alldagliga, "off topic". Vid oklarheter har blågul tolkningsföreträde, ej enskild medlem. The Swede BLÅGUL Det moraliska då? Bara undrar... Får man inte ha åsikter? M V H Tommy Är det omoraliskt att uppmärksamma att en känd person dött? I de fall spekulationer etc. förekommit har dessa tagits bort. Hur det än är så berörs vi när någon vi känner som offentlig person går bort, att då uttrycka sitt deltagande genom ett inlägg i en tråd ser jag som fullt normalt. Vad gäller din rätt till åsikter så visst får du ha det men, att komma med uppmaningar till BG att den eller den tråden borde tas bort för att du inte gillar den håller inte. Gillar du inte en tråd, låt bli att kolla den. Anser du att den bryter mot forumets regler finns en knapp "anmäl" Slut OT. The Swede BLÅGUL Visst instämmer jag på ditt inlägg, men du behöver ju inte censurera våra åsikter som inte tycker som dig och andra med dig! Som sagt någons död någon ananas bröd, fast det kanske var fel att tycka och säga vad man tycker just här. Tycker ni får starta en ny tråd där alla avlida finns för det är många kändisar som avlidit och det kommer att bli fler som kommer att avlida… Som det nu verkar finnas ett intresse för dessa frågor och varför inte samla dom då på ett ställe. Tycker bara det känns oseriöst att ta upp sådant här när alla redan vet, det blir som en skvallertidning och sedan finns det redan så många forum om just sådant här… Tänkte bara av respekt för deras familjer, anhöriga och vänner, tycker det räcker att läsa tidningen eller se det på tv-nyheterna. Man behöver inte vältra sig i det mera… Låt dom få frid… Vet inte varför man behöver prata om det i ett forum!? Men jag är väl gammalmodig… Ber om ursäkt om jag irriterat någon… Och jag medger att det var fel av mig att kritisera inlägget/inläggen på det visset jag gjorde i mitt tidigare inlägget som blev censurerat! M V H Tommy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yman Posted February 16, 2007 Report Share Posted February 16, 2007 Med risk för att bli varnad så tycker jag att du är ute och cyklar The Swede, naturligtvis så får man ha åsikter om en tråd och det vore väl fan om man inte fick be BlåGul att låsa och slänga tråden. //.. Det är just detta "Anmäl"-knappen finns till för. Använd den, och vi blågula kommer ta anmälan i beaktning. Genom att nyttja den funktionen säkerställs att vi får din åsikt, dessutom får inte den avsedda tråden massa onödigt tjaffs i sig. Visst instämmer jag på ditt inlägg, men du behöver ju inte censurera våra åsikter som inte tycker som dig och andra med dig! Som sagt någons död någon ananas bröd, fast det kanske var fel att tycka och säga vad man tycker just här. The Swede har inte censurerat någons åsikter, han har bara skött sitt jobb som moderator och raderat inlägg som inte har i tråden att göra. Tycker ni får starta en ny tråd där alla avlida finns för det är många kändisar som avlidit och det kommer att bli fler som kommer att avlida… Som det nu verkar finnas ett intresse för dessa frågor och varför inte samla dom då på ett ställe. Det är förhållandevis få trådar som behandlar aktuellt ämne. Dessutom så är det väl helt felanpassat att ha en anonym tråd till att lyfta fram/sörja en nyligen avliden person... Tycker bara det känns oseriöst att ta upp sådant här när alla redan vet, det blir som en skvallertidning och sedan finns det redan så många forum om just sådant här… Tänkte bara av respekt för deras familjer, anhöriga och vänner, tycker det räcker att läsa tidningen eller se det på tv-nyheterna. Man behöver inte vältra sig i det mera… Låt dom få frid… Ser inget oseriöst med detta alls, förutsatt att tråden sköts och onödiga inlägg raderas (eller hellre, inte ens skrivs), ser heller ingen relation till en skvallertidning där det analyseras och gissas hej villt. De "döds-trådar" som finns här är helt och hållet till för att de som önska ska kunna visa sitt engagemang och dela sina bilder av de bortgångna. Jag har själv haft bekanta som avlidigt och sett detta diskuteras på trådar här och jag har inte sett det som något respektlöst, tvärt om. Dock, återigen, förutsatt att tråden inte förstörs... Vet inte varför man behöver prata om det i ett forum!? Men jag är väl gammalmodig… Varför behöver man då egentligen prata om något alls på ett forum? Ber om ursäkt om jag irriterat någon… Och jag medger att det var fel av mig att kritisera inlägget/inläggen på det visset jag gjorde i mitt tidigare inlägget som blev censurerat! Ditt inlägg blev inte censurerat, det blev borttaget då det inte hade med trådens ämne att göra. Kan vi nu låta tråden få fortsätta ostörd, vidare inlägg som inte har med ämnet att göra kommer raderas omgående och dessutom resultera i varningar. Åsikter på ovanstående tas via PM eller Anmäl-knappen. Detta, samt ovanstående inlägg som inte har med ämnet att göra kommer raderas inom en snar framtid. //Yman, BlåGul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.