Jump to content

Fråga kring egen observation

Recommended Posts

Hej

Var ute och gick på stan (uppsala) idag och gick då förbi en ung Dam iförd blå uniform(Natotröja men helt klart svensk.) och grönbasker. Blev då nyfiken på vilket förband hon kan tänkas tillhöra. Amf och KJ är uteslutet då jag inte kände igen märket på baskern(dvs inte thorleif). Hade svårt att få en bra blick av märket men min vän påstod sig ha skymtat ett svärd+annat "krafs".

Är det någon som tror sig veta.

Denna tråd är INTE tänkt att disskutera kvinnors vara eller icke vara som jägare. Måste dock medge att denna tråd till del ger uttryck för en viss fördom från min sida då jag beömer att hon var max 165cm och ca 60 kilo. Dvs ingen jätteprecis, men säkerligen kompetent för det, en jag reagerade som följd av att hon inte såg särskilt maskulin ut. Detta ändast menat som en bekännelse från mig och inte ett påstående att man måste göra det för att bli jägare.

Men än en gång ingen spekulation kring kvinnors vara eller icke vara eller fysika kravbilder.

Det hela förvirass av att jag tyckte mig se ett ankare på axeln. Detta är antgligen fel då vi pratar Uppsala och F16.

Så konkret ligger någon inne på FBJS? Har ni kvinnor på förbandet. Eller vet någon annan bestämt att det gäller något annat förband?

Tacksam för svar.

/REALKH ute på tunn Genus is

Edited by Realkh