Frantic Posted July 16, 2007 Report Share Posted July 16, 2007 Kanske inte ens behöver säga öset det vart när man hörde "ALL MY FRIENDS ARE DEAD" Lirade Turbonegro nåt från nya plattan? Tyvärr vet jag inte vilka som är äldre och nya. Har ingen större koll på dom. men dom spelade bla "all my friends are dead" och "I got erection" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekvall Posted July 16, 2007 Report Share Posted July 16, 2007 Hur gick det med HIM egentligen? Vart det något blodbad? Förvånansvärt lugnt (och tråkigt), om du frågar mig. Men det roligaste var han/hon som slängde tillbaka HIM-trummisens stock efter att ha fått tag på den. En enkel men tydlig diss... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sgt1clHansson Posted July 16, 2007 Report Share Posted July 16, 2007 Skärp till er nu !!! Metal-gudarna spelade och ni babblar om H.I.M. och Turbonegro. Börjar kännas som en debrief efter bortamatch som fastnat i ett utdraget snack om förspelet ! METAL UP YOU`RE ASS !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frantic Posted July 16, 2007 Report Share Posted July 16, 2007 Bästa låten dom spelade då? Själv röstar jag lätt på "master of puppets" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekvall Posted July 16, 2007 Report Share Posted July 16, 2007 Bästa låten dom spelade då? Själv röstar jag lätt på "master of puppets" Står och väger mellan "Disposable heroes" (Herrejävlar!) och "Orion" (Oj!). Gåshud, glädjetårar och ståfräs på samma gång... Sedan var det ju kul med lite otippade grejer som "No leaf clover" och "The memory remains". Sist men inte minst får vi ju inte glömma bluegrass/countryversionen av "One" i slutet. Lätt den bästa konserten jag någonsin varit på, alla kategorier! Skönt ös både på scen och bland publiken. Vi ses nästa år "med ny LP och ny turné"! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berg Posted July 16, 2007 Report Share Posted July 16, 2007 Hur gick det med HIM egentligen? Vart det något blodbad? Förvånansvärt lugnt (och tråkigt), om du frågar mig. Men det roligaste var han/hon som slängde tillbaka HIM-trummisens stock efter att ha fått tag på den. En enkel men tydlig diss... Haha, bästa jag har hört! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sgt1clHansson Posted July 16, 2007 Report Share Posted July 16, 2007 Bästa låt... ojojoj Hur väljer man mellan, Master of the Puppets, Disposable Heroes, Unforgiven, Enter Sandman, One... e.t.c. ...svårt... men det lutar nog åt avslutningen med Search and Destroy, det kändes i publiken att det var sista låten och alla försökte dra varenda sekund av njutning ur konserten vid detta tillfället. Stod och njöt när de spelade Memory Remains, Fick grymt bra respons från publiken, sånt som man vet retar gallfeber på den mer pretantiösa kritikerskaran... sen såg James jävligt nöjd ut där han stod med händerna bakom ryggen och bara titta på oss i refrängen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frantic Posted July 16, 2007 Report Share Posted July 16, 2007 Bästa låt... ojojoj Hur väljer man mellan, Master of the Puppets, Disposable Heroes, Unforgiven, Enter Sandman, One... e.t.c. ...svårt... men det lutar nog åt avslutningen med Search and Destroy, det kändes i publiken att det var sista låten och alla försökte dra varenda sekund av njutning ur konserten vid detta tillfället. Stod och njöt när de spelade Memory Remains, Fick grymt bra respons från publiken, sånt som man vet retar gallfeber på den mer pretantiösa kritikerskaran... sen såg James jävligt nöjd ut där han stod med händerna bakom ryggen och bara titta på oss i refrängen. Jovars, det var riktigt bra med ös på Search and destroy. Mäktigt var ju också när ca 40 000 personer sjöng till Nothing else matters Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mech.Inf Posted July 20, 2007 Report Share Posted July 20, 2007 Bästa låt... ojojoj Hur väljer man mellan, Master of the Puppets, Disposable Heroes, Unforgiven, Enter Sandman, One... e.t.c. ...svårt... men det lutar nog åt avslutningen med Search and Destroy, det kändes i publiken att det var sista låten och alla försökte dra varenda sekund av njutning ur konserten vid detta tillfället. Stod och njöt när de spelade Memory Remains, Fick grymt bra respons från publiken, sånt som man vet retar gallfeber på den mer pretantiösa kritikerskaran... sen såg James jävligt nöjd ut där han stod med händerna bakom ryggen och bara titta på oss i refrängen. Jovars, det var riktigt bra med ös på Search and destroy. Mäktigt var ju också när ca 40 000 personer sjöng till Nothing else matters Jovars SEEK AND DESTROY var bra (kunde inte låta bli) Jag är alltid svag för 'for whom the bell tolls' Link to comment Share on other sites More sharing options...
knaZen Posted July 23, 2007 Author Report Share Posted July 23, 2007 Låtarna som förgyllde min kväll var helt klart ride the lightning, and justice for all och whiplash! Underbar dag måste jag säga! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sgt1clHansson Posted July 23, 2007 Report Share Posted July 23, 2007 Spelningen finns nu att köpa som ljudfil på metallicas hemsida ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
FkN Posted October 15, 2008 Report Share Posted October 15, 2008 http://www.livenation.se/artist/getArtist/artistId/15617 Jag är redan där! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kexet Posted October 15, 2008 Report Share Posted October 15, 2008 två spelningar i Stockholm och fyra i köpenhamn! då har man sex chanser att få tag på biljetter, borde man ju lyckas med!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apone Posted October 16, 2008 Report Share Posted October 16, 2008 Åfan. Då var det dags igen då! Ska se om jag kan göra en repris på förra gångens häng på ticnet.se. Jag har inte lyckats smälta 'Death Magnetic' riktigt ännu, men i vilket fall lär det bli skapligt ös! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proto Posted October 16, 2008 Report Share Posted October 16, 2008 Skit! billjetterna slut i Oslo innan jag fick beställt mina idag (metclub medlem¨) lätt irriterande.. Får hoppas på att få biljetter den vanliga vägen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JAS Posted October 20, 2008 Report Share Posted October 20, 2008 Satan vad snabbt de biljetterna försvann...tur flickvännen lyckades knipa ett par Blir Metallica för första gången Link to comment Share on other sites More sharing options...
employed Posted October 22, 2008 Report Share Posted October 22, 2008 Ticnet, Livenation och ATG får äntligen skit för biljett skandalen! Äntligen kanske vanliga människor kan få biljetter utan att gå till svartbörsen och pröjsa drygt fyra gånger mer än originalpriset. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proto Posted October 22, 2008 Report Share Posted October 22, 2008 Ticnet, Livenation och ATG får äntligen skit för biljett skandalen! Äntligen kanske vanliga människor kan få biljetter utan att gå till svartbörsen och pröjsa drygt fyra gånger mer än originalpriset. Var på tiden! Otroligt irriterande med dessa svartbörsfirmor och andra hajar.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FkN Posted March 8, 2009 Report Share Posted March 8, 2009 Utan tvekan bästa konserten jag varit på någonsin. Jäklar va grymt det var... Synd för dom som skulle gå idag dock! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cjg Posted March 9, 2009 Report Share Posted March 9, 2009 Utan tvekan bästa konserten jag varit på någonsin. Jäklar va grymt det var... Synd för dom som skulle gå idag dock! Det var lite bittert ja... Men jag hann ju plugga lite mer till dagens tenta istället Nu får man hålla sig till maj... Link to comment Share on other sites More sharing options...
rhdf Posted March 10, 2009 Report Share Posted March 10, 2009 ja eller vänta till 18 juli http://www.sonispherefestivals.com/se Link to comment Share on other sites More sharing options...
cjg Posted March 10, 2009 Report Share Posted March 10, 2009 Njae, inte när man har biljett som ska gälla på konserten de ska lägga in i maj ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
bushman Posted March 10, 2009 Report Share Posted March 10, 2009 saken är den att man får kolla vad som händer med metalllica i maj. jag gissar att de skall in på globen igen. att fixa en konsert på stadion är fullt möjligt men vi får räkna in att livenation är ett affärsdrivande bolag. de kommer aldrig att få tillbaks pengarna om de skall snabb-planera in en utomhusshow på ca två månader. det är bara att kolla på turnelistan och se var de befinner sig. ett realistiskt datum borde bli i mitten av juni istället för maj. skall man ändå vara i helsingfors och oslo i den vevan är det rent logiskt och logistiskt att man klämmer in stockholm då. att köra upp minst tio långtradare från köln är realistiskt, men inte ekonomiskt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cjg Posted March 11, 2009 Report Share Posted March 11, 2009 Antar dock att livenation inte får ta hela smällen när Metallica ställer in. Jag har i och för sig ingen aning om hur kontrakten mellan artister och livenation och liknande bolag ser ut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bushman Posted March 11, 2009 Report Share Posted March 11, 2009 Antar dock att livenation inte får ta hela smällen när Metallica ställer in. Jag har i och för sig ingen aning om hur kontrakten mellan artister och livenation och liknande bolag ser ut. med erfarenhet från hultsfredsfestivalen brukar ju artisen få ta smällen. ingen musik ingen lön typ. fast en liten summa betalas ändå, för administrativa kostnader men huvudsumman betalas ej ut. i fallet metallica är det nog mer bandet som betalar hela vägen. och om de vill baxa upp produktion från köln för de svenska fansens skull, och tom köra på en helgdag skall de ha all cred i världen. jag tänker se dem i hultsfred i sommar om inte jobbet kommer emellan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cjg Posted March 13, 2009 Report Share Posted March 13, 2009 Woho! Metallica inbokade den 4 maj, kan ju inte bli bättre, på min födelsedag och allt Oysters be damned, we're coming back to Stockholm, Sweden! Those of you who were at Globen on Sunday, March 8 know that unfortunately James was ill that day and we were unable to perform. That show has now been re-scheduled for May 4, so hold on to your tickets and we're hoping that you can make it back...we'll be there! The ticket that you have for the show originally planned for Sunday will be your entry to the Globen for the May 4th show. If for some reason you cannot join us on that day, please visit the place you purchased the tickets for a full refund. Again, our sincere apologies to all of you who traveled from near and far to Stockholm. As a minor token of our appreciation, and hopefully to make up for some of your inconvenience, everyone who goes to the May 4 show will receive a free download of that night's show at www.livemetallica.com. As you enter the arena that night, you'll be handed a card with instructions on how to get your free mp3 of the show. från metallica.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.