lowandslow Posted February 26, 2007 Report Share Posted February 26, 2007 En kille på jobbet fick tag på ett par biljetter via en kompis till honom som är ticnet ombud.Tydligen hade han köpt kring 150 biljetter *direkt* dom släpptes, sålde dom direkt på tradera för tre gånger priset... *mummel*, nä korruption förekommer inte i Sverige... *mummel* Link to comment Share on other sites More sharing options...
knaZen Posted June 18, 2007 Author Report Share Posted June 18, 2007 En kille på jobbet fick tag på ett par biljetter via en kompis till honom som är ticnet ombud.Tydligen hade han köpt kring 150 biljetter *direkt* dom släpptes, sålde dom direkt på tradera för tre gånger priset... Låter som en bra anledning till att sparka honom. Jag avskyr verkligen sådanna människor. Nåja nu närmar det sig i alla fall, bandet har börjat att repa in låtar inför turnén. Med tanke på att dom lirade två nya låtar då och då under delar av förra turnén så är nog chansen att få höra nya toner från killarna nog ännu större nu! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekvall Posted June 18, 2007 Report Share Posted June 18, 2007 Ett obekräftat rykte säger att HIM kommer att vara förband. Någon som vet graden av sanning i det påståendet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proto Posted June 18, 2007 Report Share Posted June 18, 2007 Menar det är HIM och Turboneger på konserten i Oslo. Här är listan på förband http://www.metallica.com/index.asp?item=600218 JS Link to comment Share on other sites More sharing options...
FkN Posted June 19, 2007 Report Share Posted June 19, 2007 Länken ovan: Thursday July 12 Stockholm METALLICA HIM Link to comment Share on other sites More sharing options...
skytten Posted June 21, 2007 Report Share Posted June 21, 2007 Ja, just det ja.. Fick ju tag i biljetter när de släpptes.. Så att det är bara att börja längta då. Semester om 6 timmar för övrigt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
knaZen Posted June 23, 2007 Author Report Share Posted June 23, 2007 Jag fick ett trevligt mail igår från Met Club. Jag har vunnit ett "Meet N Greet Pass". Dvs jag kommer att få träffa bandet/delar av bandet innan konserten i stockholm. :-D Snacka om tur! Nu kan jag inte säga att jag aldrig vinner något längre. Hehe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berg Posted June 24, 2007 Report Share Posted June 24, 2007 HIM kommer ju att bli sönderslitna av fansen O_O (inte för att jag är emot det men..) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mech.Inf Posted July 8, 2007 Report Share Posted July 8, 2007 Då var man klar med en biljett. Fick lite smått panik när biljetterna släpptes och man låg i 20gradig kyla i Villingsberg. Det löste sig iaf även om jag fick punga ut dubbla priset Men men... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kristoffer_ Posted July 8, 2007 Report Share Posted July 8, 2007 Då ses vi där^^, själv satt man och hade biljetterna 09.02 samma dag:P "Sleep my friend and you will se, your dream is my reality." METALLICA Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frantic Posted July 11, 2007 Report Share Posted July 11, 2007 kom precis hem från att sett dom i oslo. Kan ju med lätthet säga at det var det grymmaste som någonsin gjorts Enter the sandman Och ja, HIM vart utbuade av folket Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekvall Posted July 11, 2007 Report Share Posted July 11, 2007 Om drygt 6 timmar går tåget som ska ta mig och mina compadres till Sveriges baksida och Metallica! Vi ses där! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frantic Posted July 11, 2007 Report Share Posted July 11, 2007 Om drygt 6 timmar går tåget som ska ta mig och mina compadres till Sveriges baksida och Metallica! Vi ses där! congrats. youre in for one hell of a show min vän "Searching, Seek and Destrooooy" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apone Posted July 12, 2007 Report Share Posted July 12, 2007 Kul väder, 13 grader och hällande regn. Ser ut att bli regnjacka på. Jag har inte varit på Stadion sedan Iron Maiden (och då var det strålande sol) - finns det något tak öht över sittplatserna? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ringo Posted July 12, 2007 Report Share Posted July 12, 2007 Kul väder, 13 grader och hällande regn. Ser ut att bli regnjacka på.Jag har inte varit på Stadion sedan Iron Maiden (och då var det strålande sol) - finns det något tak öht över sittplatserna? Finns väl lite uppåt sittplatserna. Känner inte någon sprudlande glädje att gå dit nu - hatar regn. Får se om man kanke får snetändning och säljer biljetten när man väl är där. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proto Posted July 12, 2007 Report Share Posted July 12, 2007 På med regnjackan, helt klart värt det, även om du får hällregn och storm! JS som njöt konserten i Oslo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apone Posted July 12, 2007 Report Share Posted July 12, 2007 Well, the Metallica-boys played some heavy $hit tonight!! Mer kommer.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GC1 Posted July 12, 2007 Report Share Posted July 12, 2007 Sjukt bra drag! Välspelat och ett riktigt tungt set!!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ringo Posted July 13, 2007 Report Share Posted July 13, 2007 Bra skit! Fulländad kväll!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
FkN Posted July 13, 2007 Report Share Posted July 13, 2007 Säger bara det, vilket otroligt bra drag det var på publiken... Metallica var verkligen tajta som fan, men visst saknade jag några låtar men man blir ju aldrig helt nöjd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mech.Inf Posted July 13, 2007 Report Share Posted July 13, 2007 Vädret kunde ju inte bli bättre! Oh, jävlar vilken öppning med Creeping Death. "Die, die, die!" Stod i den främre fållan och när dom drog i gång var det inte lätt att stå upprätt. Riktigt sköna låtval. Det känns även som att Rob Trujillo blir mer och mer Metallica efter varje spelning. Grymt! Träffade även ett riktigt original från England. Han satt i hotelllobbyn och drack 3,5:or och efter lite tjôt angående konserten berättade han att detta var hans 97:e Metallica konsert. När touren är slut för hans del (Århus och Helsingfors kvar) är han uppe i 99konserter! 99st! Han sa själv att han planerade att se sin hundrade Metallica konsert i Las Vegas. Gubben var bara för skön. Pinsammmast var nog HIM. Lamt och överlag jättedåligt framträdande. Dom gav inte ens ett försök till att få igång publiken. Dom gick helt enkelt ut och körde "sin" grej(deppmetal) för att komma därifrån så fort som möjligt. Metallica starkt jobbat! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spartacus Posted July 13, 2007 Report Share Posted July 13, 2007 Hörde konserten rätt bra Mest för att jag var stallpost inne på K1 då dom lirade ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sgt1clHansson Posted July 13, 2007 Report Share Posted July 13, 2007 Så J**LA BRA ! Starkt jobbat av bandet att ställa upp med 2,5h suverän Metal... och klassiker efter klassiker. Riktig Crowd-pleaser att inte vara låsta av "ny skiva". Vad H.I.M. hade där och göra kan man fråga sig... kunde hittat bättre garageband i vilken håla som helst och de hade varit bättre förband. Härligt att få skratta åt "scalparna" i kön som ville köpa ens biljetter... och rätt mysigt att se stadion tömmas och ett 30000 starkt folktåg vandra ner längst Sturegatan! "Metal is alive and well in Sweden" Link to comment Share on other sites More sharing options...
GC1 Posted July 14, 2007 Report Share Posted July 14, 2007 Allt var bra men som sagts tidigare hade jag gärna hört fler låter, problemet är väl att tiden inte räcker till riktigt. Angående HIM så undrar jag hur bokarna är funtade i huvudet! I Norge var TRBNGR förband, de hade gott fått spela i stockholm också! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frantic Posted July 14, 2007 Report Share Posted July 14, 2007 Allt var bra men som sagts tidigare hade jag gärna hört fler låter, problemet är väl att tiden inte räcker till riktigt. Angående HIM så undrar jag hur bokarna är funtade i huvudet! I Norge var TRBNGR förband, de hade gott fått spela i stockholm också! Inte bara Turbonegro, Utan HIM också. Och dom var lika värdelösa där. Gjorde inte ens ett försök till att få igång publiken, Dom gick bara ut, sjöng sin (enligt mej) värdelösa musik, och gick sedan av igen. Men turbo klarade sej bra Link to comment Share on other sites More sharing options...
FK_Selle Posted July 15, 2007 Report Share Posted July 15, 2007 Allt var bra men som sagts tidigare hade jag gärna hört fler låter, problemet är väl att tiden inte räcker till riktigt. Angående HIM så undrar jag hur bokarna är funtade i huvudet! I Norge var TRBNGR förband, de hade gott fått spela i stockholm också! Inte bara Turbonegro, Utan HIM också. Och dom var lika värdelösa där. Gjorde inte ens ett försök till att få igång publiken, Dom gick bara ut, sjöng sin (enligt mej) värdelösa musik, och gick sedan av igen. Men turbo klarade sej bra Bekräftar det där. HIM var riktigt dåliga även i Oslo. Däremot Turbonegro hade rätt hyffsat drag i sina låtar, och fick igång publiken bra! Link to comment Share on other sites More sharing options...
GC1 Posted July 15, 2007 Report Share Posted July 15, 2007 Allt var bra men som sagts tidigare hade jag gärna hört fler låter, problemet är väl att tiden inte räcker till riktigt. Angående HIM så undrar jag hur bokarna är funtade i huvudet! I Norge var TRBNGR förband, de hade gott fått spela i stockholm också! Inte bara Turbonegro, Utan HIM också. Och dom var lika värdelösa där. Gjorde inte ens ett försök till att få igång publiken, Dom gick bara ut, sjöng sin (enligt mej) värdelösa musik, och gick sedan av igen. Men turbo klarade sej bra Tror faan det! GC1 President Turbojugend Södertälje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frantic Posted July 15, 2007 Report Share Posted July 15, 2007 Allt var bra men som sagts tidigare hade jag gärna hört fler låter, problemet är väl att tiden inte räcker till riktigt. Angående HIM så undrar jag hur bokarna är funtade i huvudet! I Norge var TRBNGR förband, de hade gott fått spela i stockholm också! Inte bara Turbonegro, Utan HIM också. Och dom var lika värdelösa där. Gjorde inte ens ett försök till att få igång publiken, Dom gick bara ut, sjöng sin (enligt mej) värdelösa musik, och gick sedan av igen. Men turbo klarade sej bra Tror faan det! GC1 President Turbojugend Södertälje Kanske inte ens behöver säga öset det vart när man hörde "ALL MY FRIENDS ARE DEAD" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mech.Inf Posted July 15, 2007 Report Share Posted July 15, 2007 Kanske inte ens behöver säga öset det vart när man hörde "ALL MY FRIENDS ARE DEAD" Lirade Turbonegro nåt från nya plattan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berg Posted July 16, 2007 Report Share Posted July 16, 2007 Hur gick det med HIM egentligen? Vart det något blodbad? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.