Jump to content

Metallica till Stockholm i sommar?

knaZen

Recommended Posts

En kille på jobbet fick tag på ett par biljetter via en kompis till honom som är ticnet ombud.

Tydligen hade han köpt kring 150 biljetter *direkt* dom släpptes, sålde dom direkt på tradera för tre gånger priset...

*mummel*, nä korruption förekommer inte i Sverige... *mummel*

• 3 months later...
  • Replies 85
  • Created
  • Last Reply
En kille på jobbet fick tag på ett par biljetter via en kompis till honom som är ticnet ombud.

Tydligen hade han köpt kring 150 biljetter *direkt* dom släpptes, sålde dom direkt på tradera för tre gånger priset...

Låter som en bra anledning till att sparka honom. Jag avskyr verkligen sådanna människor.

Nåja nu närmar det sig i alla fall, bandet har börjat att repa in låtar inför turnén.

Med tanke på att dom lirade två nya låtar då och då under delar av förra turnén så är nog chansen att få höra nya toner från killarna nog ännu större nu!

Jag fick ett trevligt mail igår från Met Club. Jag har vunnit ett "Meet N Greet Pass". Dvs jag kommer att få träffa bandet/delar av bandet innan konserten i stockholm. :-D

Snacka om tur! Nu kan jag inte säga att jag aldrig vinner något längre. Hehe.

• 2 weeks later...

Då var man klar med en biljett. Fick lite smått panik när biljetterna släpptes och man låg i 20gradig kyla i Villingsberg.

Det löste sig iaf även om jag fick punga ut dubbla priset :-P Men men...

:)

Om drygt 6 timmar går tåget som ska ta mig och mina compadres till Sveriges baksida och Metallica! Vi ses där!

congrats. youre in for one hell of a show min vän :banghead:

"Searching,

Seek and Destrooooy" :rodna:

Kul väder, 13 grader och hällande regn. Ser ut att bli regnjacka på.

Jag har inte varit på Stadion sedan Iron Maiden (och då var det strålande sol) - finns det något tak öht över sittplatserna?

Kul väder, 13 grader och hällande regn. Ser ut att bli regnjacka på.

Jag har inte varit på Stadion sedan Iron Maiden (och då var det strålande sol) - finns det något tak öht över sittplatserna?

Finns väl lite uppåt sittplatserna. Känner inte någon sprudlande glädje att gå dit nu - hatar regn. Får se om man kanke får snetändning och säljer biljetten när man väl är där.

Säger bara det, vilket otroligt bra drag det var på publiken... Metallica var verkligen tajta som fan, men visst saknade jag några låtar men man blir ju aldrig helt nöjd :baskerHV:

Vädret kunde ju inte bli bättre!

Oh, jävlar vilken öppning med Creeping Death. "Die, die, die!" Stod i den främre fållan och när dom drog i gång var det inte lätt att stå upprätt. Riktigt sköna låtval.

Det känns även som att Rob Trujillo blir mer och mer Metallica efter varje spelning. Grymt!

Träffade även ett riktigt original från England. Han satt i hotelllobbyn och drack 3,5:or och efter lite tjôt angående konserten berättade han att detta var hans 97:e Metallica konsert. När touren är slut för hans del (Århus och Helsingfors kvar) är han uppe i 99konserter! 99st!

Han sa själv att han planerade att se sin hundrade Metallica konsert i Las Vegas. Gubben var bara för skön.

Pinsammmast var nog HIM. Lamt och överlag jättedåligt framträdande. Dom gav inte ens ett försök till att få igång publiken. Dom gick helt enkelt ut och körde "sin" grej(deppmetal) för att komma därifrån så fort som möjligt.

Metallica starkt jobbat!

Så J**LA BRA !

Starkt jobbat av bandet att ställa upp med 2,5h suverän Metal... och klassiker efter klassiker.

Riktig Crowd-pleaser att inte vara låsta av "ny skiva".

Vad H.I.M. hade där och göra kan man fråga sig... kunde hittat bättre garageband i vilken håla som

helst och de hade varit bättre förband.

Härligt att få skratta åt "scalparna" i kön som ville köpa ens biljetter... och rätt mysigt att se stadion

tömmas och ett 30000 starkt folktåg vandra ner längst Sturegatan!

"Metal is alive and well in Sweden"

Allt var bra men som sagts tidigare hade jag gärna hört fler låter, problemet är väl att tiden inte räcker till riktigt.

Angående HIM så undrar jag hur bokarna är funtade i huvudet!

I Norge var TRBNGR förband, de hade gott fått spela i stockholm också!

Allt var bra men som sagts tidigare hade jag gärna hört fler låter, problemet är väl att tiden inte räcker till riktigt.

Inte bara Turbonegro, Utan HIM också. Och dom var lika värdelösa där. Gjorde inte ens ett försök till att få igång publiken, Dom gick bara ut, sjöng sin (enligt mej) värdelösa musik, och gick sedan av igen.

Men turbo klarade sej bra ;-)

Inte bara Turbonegro, Utan HIM också. Och dom var lika värdelösa där. Gjorde inte ens ett försök till att få igång publiken, Dom gick bara ut, sjöng sin (enligt mej) värdelösa musik, och gick sedan av igen.

Men turbo klarade sej bra :rockon:

Bekräftar det där. HIM var riktigt dåliga även i Oslo. Däremot Turbonegro hade rätt hyffsat drag i sina låtar, och fick igång publiken bra!

Men turbo klarade sej bra :camo:

Tror faan det!

GC1

President

Turbojugend Södertälje

:navy:

Men turbo klarade sej bra :camo:

Tror faan det!

GC1

President

Turbojugend Södertälje

:navy:

Kanske inte ens behöver säga öset det vart när man hörde "ALL MY FRIENDS ARE DEAD" :navy:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...