Jump to content

Metallica till Stockholm i sommar?

knaZen

Recommended Posts

Enligt en "säker" källa har uppgifter om Metallicas turné i sommar läckt ut.

På metallica.com kan man klart och tydligt läsa att dom SKA ut på turné en liten kort sväng i sommar.

Enligt källan så kommer dom att dels spela på festivaler och dels enskilda spelningar.

Tyvärr måste jag säga att den i Sverige inte blir på någon festival (dom har fortfarande aldrig lirat på en svensk festival)

Utan allt tyder på en enskild spelning i Stockholm den 12:e Juli

Turnéplan:

FESTIVALS

Thursday June 28 Serbia Zredjanin

Saturday June 30 Spain Madrid

Sunday July 1 Belgium Werchter

Tuesday July 3 Greece Athens

METALLICA + support(s):

Thursday July 5 Austria Vienna

Sunday July 8 England Wembley

Tuesday July 10 Norway Oslo

Thursday July 12 Sweden Stockholm

Sunday July 15 Finland Helsinki

Wednesday July 18 Russia Moscow

• Replies 85
  • Created
  • Last Reply
  • 2 weeks later...
Någon som vet något om låtlistan?

De ska bara spela låtar från Load/Reload och St.Anger samt covers på singel B-sidor av Status Qou.

:Malaj:

Hääh?

Jag har sett Metallica 13ggr live - det har hittills inte hänt en enda gång att de INTE har spelat ex. "Master of Puppets", och med tanke på fansens mottagande finner jag detta påstående som riktigt knasigt.

Någon som vet något om låtlistan?

De ska bara spela låtar från Load/Reload och St.Anger samt covers på singel B-sidor av Status Qou.

:Malaj:

Hääh?

Jag har sett Metallica 13ggr live - det har hittills inte hänt en enda gång att de INTE har spelat ex. "Master of Puppets", och med tanke på fansens mottagande finner jag detta påstående som riktigt knasigt.

Under 2006 spelade de hela "master of Puppets" skivan från Battery till Damage inc eftersom det var 20 år sedan skivan släpptes. 2007 var det drygt 10 år sedan Load och Reload skivorna kom samt 4 år sedan St. Anger kom, därför ska man bara spela låtar från dessa milstolpar inom heavy metal. Covers på B-sidorna av Status Qou singlarna kommer bla innehålla club-mixen av "In the army"

:Malaj::Malaj::Malaj:

Kan garantera att setlistan kommer vara mycket bra. Dom varierar låtarna. Och det spelas oftast låtar från samtliga skivor.

Jag har sett dom 4 gånger förr och har alltid varit nöjd med setlistan. Bäst var den senast jag såg dom förra året i Tallinn.

Då såg setlistan ut så här:

1. Creeping Death

2. Fuel

3. Wherever I May Roam

4. For Whom The Bell Tolls

5. Fade To Black

6. Battery

7. Master Of Puppets

8. The Thing That Should Not Be

9. Welcome Home (Sanitarium)

10. Disposable Heroes

11. Leper Messiah

12. Orion

13. Damage, Inc

14. Sad But True

15. Nothing Else Matter

16. One

17. Enter Sandman

18. So What?

19. Seek & Destroy

Så det spelades med andra ord EN låt som släpptes efter Black Album.'

Biljettsläppt som sagt på måndag. Ståplats 550:- och sittplats 700:- plus serviceavgift.

Själv har man då redan 4 biljetter då man som medlem i Metclub får förhandsboka biljetter. ,O

Biljetterna släpps om 40 minuter och själv sitter jag och förövar på att logga in på Ticnet.se... Är det någon fler än jag som ska handla biljetter idag? :)

Det kan du fethajja!!! :)

Inloggad nu, hoppas man kan hänga kvar bara..

Biljetterna släpps om 40 minuter och själv sitter jag och förövar på att logga in på Ticnet.se... Är det någon fler än jag som ska handla biljetter idag? :)

Fan, hur går det? Min brist på erfarenhet på att handla på ticnet kan ha fällt mig. Jag loggade inte in förrän 08.55 och nu sitter jag fortfarande i kö. Hur går det för dig?

Fan, hur går det? Min brist på erfarenhet på att handla på ticnet kan ha fällt mig. Jag loggade inte in förrän 08.55 och nu sitter jag fortfarande i kö. Hur går det för dig?

Jag är KLAR!!!

Loggade på ticnet 08:31 och höll mig kvar. Det blev strul med betalningen med VISA-kort....tur man har MasterCard också.

Anmälan till Metallica enligt nedan:

1. Sgt Apone + 1. :banghead:

Det kan du fethajja!!! :banghead:

Jag är KLAR!!!

Loggade på ticnet 08:31 och höll mig kvar. Det blev strul med betalningen med VISA-kort....tur man har MasterCard också.

Anmälan till Metallica enligt nedan:

1. Sgt Apone + 1. ,O

Gratulerar... fortfarande kö för mig.

Jag var oxå inne vid 8.40 men sen loggades ju alla ur automatiskt, det var jag inte beredd på och upptäckte inte det förrän 08.55... :)

Jobbigt... det blev ingen biljett för mig.

Jag litade på kösidan jag hade i min dator som jag hamnade i redan 8.55 och nu när jag gick in på sidan i en ny browser så kom jag in direkt men alla biljetter var slutsålda... 8-/

Jaja, antingen SBS eller skitdator...

Jobbigt... det blev ingen biljett för mig.

Jag litade på kösidan jag hade i min dator som jag hamnade i redan 8.55 och nu när jag gick in på sidan i en ny browser så kom jag in direkt men alla biljetter var slutsålda... 8-/

Jaja, antingen SBS eller skitdator...

Det var tråkigt att höra! Det finns ju alltid på blocket.se, men då blir det ju ofta några kronor extra..

2004 köpte jag via blocket 2 dagar före spelningen i Götet, och de var 100:- dyrare per biljett...det får man väl acceptera ibland för att se dessa metalikoner!

edit: Tiden går fort ibland, ett år här...ett år där..

Det var tråkigt att höra! Det finns ju alltid på blocket.se, men då blir det ju ofta några kronor extra..

2005 köpte jag via blocket 2 dagar före spelningen i Götet, och de var 100:- dyrare per biljett...det får man väl acceptera ibland för att se dessa metalikoner!

2004 var det väl ändå? 100 spänn dyrare per biljett två dagar innan var ju riktigt överkomligt. Undrar om de du köpte biljetterna av var riktigt klara i skallen. Mer än så kan man ju lätt få.

Biljetterna släpps om 40 minuter och själv sitter jag och förövar på att logga in på Ticnet.se... Är det någon fler än jag som ska handla biljetter idag? :D

Förövning är viktig :dong:

Det brukar dyka upp biljetter under dagen som kommer tillbaka eller nåt.. Så ge inte upp.

Sedan var det nån som funderade på om de kom till danmark, ja det gjör dem Århus. Tydligen bestämmt efter att turnelistan lades ut.

http://www.metallica.com/index.asp?item=600157

Blir Oslo för mig :rockon:

JS

Dom sålde slut på 45 min. Eller mindre.

Jag kikade på blocket precis efter 45 minuter. Det låg sjukt många uppe där redan. Jag verkligen hatar dom där jävlarna som bara utnyttjar fans sådär.

Det borde vara helt jävla förbjudet att sälja biljetter över orginalpris.

Första gången jag såg dom när jag var 15 år, 1999 så fick min stackars mor pröjsa en jävla massa pengar för att hennes metallicadyrkande son skulle få se sina idoler.

Sjukaste sidan är ju biljettnu.nu

Det är organiserat tjuvverksamhet. Visst dom betalar skatt. Men det är ju stört att sådan verksamhet för förekomma.

Aktuella priser där är:

Bästa sittplats 2295 kr

Bra sittplats läktare 1795 kr

Ståplats 1795 kr

Sittplats 1395 kr

Jag är bitter över detta TROTS att jag haft biljetter sedan i fredags.

Biljetterna sålde slut sjukt fort. Det som förvånade mig var att 0925 så fanns det enbart enstaka sittplats kvar. Men ståplats var inga problem! :eeh: När jag köpt biljetter innan så har ståplatserna gått fortast, skumt.

Men iaf 12juli är det :eeh:

En kille på jobbet fick tag på ett par biljetter via en kompis till honom som är ticnet ombud.

Tydligen hade han köpt kring 150 biljetter *direkt* dom släpptes, sålde dom direkt på tradera för tre gånger priset...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...