Jump to content

"Bra med iransk bomb"


G..

Recommended Posts

Den som innebär att en människa som fäster en sprängladdning runt sin midja och vrålar "Allahu akbar" samtidigt som han tar livet av sig själv och ett antal oskyldiga civila hyllas som en stor hjälte och martyr av sitt folk och sina ledare.

Varför pratar vi inte om den "fina" traditionen ifrån Sri Lanka i stället? Det var de som visade vägen.

 

J.K Nilsson

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 122
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Den som innebär att en människa som fäster en sprängladdning runt sin midja och vrålar "Allahu akbar" samtidigt som han tar livet av sig själv och ett antal oskyldiga civila hyllas som en stor hjälte och martyr av sitt folk och sina ledare.

Varför pratar vi inte om den "fina" traditionen ifrån Sri Lanka i stället? Det var de som visade vägen.

 

J.K Nilsson

 

Tänk, jag tänkte precis skriva ett par rader om LTTE. "Utanför den muslimska världen torde ingen annan rörelse ha genomfört så många självmordsuppdrag som LTTE." -Wikipedia

Link to comment
Share on other sites

Ny debattartikel i Expressen idag, skriven under pseudonym av en iransk frilandsjournalist:

 

Iranierna kan lösa sin atomkris själva

 

Utrikespolitiskt ledde Ahmadinejads proklamationer om konflikten i Mellanöstern, hans förnekelse av Förintelsen och hans antiamerikanska utspel till ett kraftigt ökat internationellt tryck. Han har utvecklat en personkult runt sig själv där han försöker framstå som en profet som inbjuder människor att uppgå i hans tro. En av Ahmadinejads ideologiska meningsfränder hävdade att man kunde se en gloria runt presidentens huvud när han förra året talade inför FN i New York. Hans brev till Bush, Putin, Merkele och Kinas president är tecken på att hallucinationer har ersatt normal diplomati.
:dribble: Fit for nukes? Edited by JCS
Link to comment
Share on other sites

Ny debattartikel i Expressen idag, skriven under pseudonym av en iransk frilandsjournalist:

 

Iranierna kan lösa sin atomkris själva

 

Utrikespolitiskt ledde Ahmadinejads proklamationer om konflikten i Mellanöstern, hans förnekelse av Förintelsen och hans antiamerikanska utspel till ett kraftigt ökat internationellt tryck. Han har utvecklat en personkult runt sig själv där han försöker framstå som en profet som inbjuder människor att uppgå i hans tro. En av Ahmadinejads ideologiska meningsfränder hävdade att man kunde se en gloria runt presidentens huvud när han förra året talade inför FN i New York. Hans brev till Bush, Putin, Merkele och Kinas president är tecken på att hallucinationer har ersatt normal diplomati.
:dribble: Fit for nukes?

 

Och i USA så samtalar Bush med Gud innan han beslutar... Som jag tidigare sagt - det finns allt för många knäppgökar i denna ekvationen...

Link to comment
Share on other sites

Ny debattartikel i Expressen idag, skriven under pseudonym av en iransk frilandsjournalist:

 

Iranierna kan lösa sin atomkris själva

 

Utrikespolitiskt ledde Ahmadinejads proklamationer om konflikten i Mellanöstern, hans förnekelse av Förintelsen och hans antiamerikanska utspel till ett kraftigt ökat internationellt tryck. Han har utvecklat en personkult runt sig själv där han försöker framstå som en profet som inbjuder människor att uppgå i hans tro. En av Ahmadinejads ideologiska meningsfränder hävdade att man kunde se en gloria runt presidentens huvud när han förra året talade inför FN i New York. Hans brev till Bush, Putin, Merkele och Kinas president är tecken på att hallucinationer har ersatt normal diplomati.
:dribble: Fit for nukes?

 

Och i USA så samtalar Bush med Gud innan han beslutar... Som jag tidigare sagt - det finns allt för många knäppgökar i denna ekvationen...

 

Men nu handlar diskussionen om ifall det vore bra att Iran skaffar kärnvapen för att uppnå någon form av terrorbalans i regionen, inte huruvida GWB är knäpp eller inte. Även om GWB är knäpp så ursäktar det inte att ytterligare en knäppis får kärnvapen. Sedan är den amerikanska demokratin lite stabilare än den iranska, vilket gissningsvis ger ett högre tak för knäppheter (det är svårare att ge beslut om att trycka på knappen). Det faktum att artikelskribenten är tvungen att skriva under pseudonym vittnar om detta.

 

E: stanving

Edited by JCS
Link to comment
Share on other sites

Det blir liv när Iran skaffar sig kärnvapen, medan det verkar vara allmänt accepterat att Israel haft det länge!

 

Israel är ett västland. Det är inte Iran. Det är otroligt mer sannolikt att Iran begår nidingsdåd gentemot oss än att Israel gör det. Förklaring nog?

Nej. Du får allt utveckla din teori lite mer än att komma med förklaringen att Israel är ett västland. Finns gott om tomtar i västländerna också, tex så kryllar det av folk som inte ser evolutionsteorin som ett verkligt senario.

Hur länge har Israel haft krig? Hur länge har Iran haft krig?

Vad menar du? Man kan inte välja om man vill bli anfallen eller ej.

 

OT/Ordmärkeri: vad är det för skillnad på "islamisk" och "muslimsk"?

ISLAM:

ETYMOLOGI: [jfr t., eng. o. fr. islam; av arab. islam, överlämnande, underkastelse (under Guds vilja)]

MUSLIM:

ETYMOLOGI: [jfr t. moslem, eng. moslem, muslim; av arab. muslim, particip av aslama, taga sin tillflykt (varav ISALAM).

ISLAM betyder alltså underkastelse och MUSLIM betyder underkastad vilket ger;

Underkastelseartad och underkastad som svar på din fråga.

 

(Natrurligtvis är det inte alltid de ursprungliga betydelserna som folk använder, men detta är det ursprungliga. källa )

 

Och? Visst kan grupperna som hyllar sådant vara tämligen stora. Men att hävda att det gäller hela "den islamska världen" är att gå för långt.

 

Ookej.. "I stora delar av den muslimska delen av den arabiska och persiska världen, dock existerar fenomnet på andra håll, med de båda självmordsbombningarna på Bali som exempel".

 

Lärde ju dessutom av mitt misstag och lade till "(och därmed menar jag självklart inte hela den islamiska världen)" som du kunde läsa..

 

Med risk för att komma för djupt in på rällischösa ämnen, men det är viktigt när man diskuterar Iran:

Vi utgår från att en troende person följer sin religions/guds påbud. Vi vet vilka dessa påbud är. Då vet vi hur den troende kommer att reagera. Det är inte svårare än så.

Om sedan påbuden (190X års översättning) bevisligen och på ett konkret sätt har uppmaningar till att de troende ska underkasta sig när de är svaga och anfalla när de är starka och att de ska kapa fingrar och huvuden på de otroende; ja om inte det är en god grund till antagandet att det klart ortodoxa Iran (alla ortodoxa egentligen) vore farliga med stora maktmedel så finns det ingen logik.

(om någon är osäker på att jag talar sanning, gå till biblioteket och läs själv. Ortodox = renlärig, så att det inte blir missförstånd)

Och förbehållet:

Och därmed menar jag självklart inte hela den troende världen, utan bara de vilka är ortodoxa och har en livsfilosofi vilken i grund och botten uppmanar till underkuvande och våldsdåd.

Link to comment
Share on other sites

Att det har funnits en duktigt stor självmordskult (styrd av staten!) i Iran tidigare råder det inget tvivel om. För den som tror annorlunda hänvisar jag till boken "Terrorismens Historia" av Björn Klumm.

 

Frågan är snarare hur pass långt de Iranska ledarna är villiga att gå.

Link to comment
Share on other sites

Det blir liv när Iran skaffar sig kärnvapen, medan det verkar vara allmänt accepterat att Israel haft det länge!

 

Israel är ett västland. Det är inte Iran. Det är otroligt mer sannolikt att Iran begår nidingsdåd gentemot oss än att Israel gör det. Förklaring nog?

Nej. Du får allt utveckla din teori lite mer än att komma med förklaringen att Israel är ett västland. Finns gott om tomtar i västländerna också, tex så kryllar det av folk som inte ser evolutionsteorin som ett verkligt senario.

Hur länge har Israel haft krig? Hur länge har Iran haft krig?

Vad menar du? Man kan inte välja om man vill bli anfallen eller ej.

Ursäkta, men jag har svårt att tolka vad du nyss skrev. På vad är det du undrar vad jag menar?

 

Klart man inte kan välja om man blir anfallen eller inte, men det går ofta att påverka hur oddsen ser ut för att utsättas för ett ev anfall.

Link to comment
Share on other sites

Ärligt talat fick jag en klump i halsen när jag läste andra stycket i ditt inlägg.

 

Min "antiiranpropaganda"? Det var inte jag som skapade tråden, det var G... Han visade en debattartikel i Expressen och ville diskutera denna. Idag kom i Expressen ett svar på samma debattartikel, och då tycker jag att den är högst relevant för tråden. Är det det som var "illaluktande"?

 

Om du har något otalt med mitt folk, och det låter det som, så får du gärna vädra dina åsikter i PM.

 

För övrigt är jag en "hon", inte en "han".

Spelar ingen roll vem som skapar en tråd, utan det är texten i dina inlägg som gör att jag tolkar dina inlägg som just antiIranpropaganda.

Du gnäller över Malms objektivitet, när du själv sedan avslöjar din tillhörighet så ser man ju tydligt var "objektiviteten" ligger.

Det är alltså det som är illaluktande.

 

Nej jag är ingen NSDAPmedlem och har inget otalt med hela ditt folk, och om så vore så är det omöjligt för dig att svara för alla deras ev synder.

 

Du får ha vilket kön du vill. :) Sorry, att jag missade att du var en hon.

Link to comment
Share on other sites

Spelar ingen roll vem som skapar en tråd, utan det är texten i dina inlägg som gör att jag tolkar dina inlägg som just antiIranpropaganda.

Du gnäller över Malms objektivitet, när du själv sedan avslöjar din tillhörighet så ser man ju tydligt var "objektiviteten" ligger.

Det är alltså det som är illaluktande.

 

Nej jag är ingen NSDAPmedlem och har inget otalt med hela ditt folk, och om så vore så är det omöjligt för dig att svara för alla deras ev synder.

Vilken "tillhörighet"? Och var kom NSDAP in i bilden? Och att du skriver att NSDAP eventuellt begått synder är rätt läskigt.

Link to comment
Share on other sites

Med risk för att komma för djupt in på rällischösa ämnen, men det är viktigt när man diskuterar Iran:

Vi utgår från att en troende person följer sin religions/guds påbud. Vi vet vilka dessa påbud är. Då vet vi hur den troende kommer att reagera. Det är inte svårare än så.

Om sedan påbuden (190X års översättning) bevisligen och på ett konkret sätt har uppmaningar till att de troende ska underkasta sig när de är svaga och anfalla när de är starka och att de ska kapa fingrar och huvuden på de otroende; ja om inte det är en god grund till antagandet att det klart ortodoxa Iran (alla ortodoxa egentligen) vore farliga med stora maktmedel så finns det ingen logik.

(om någon är osäker på att jag talar sanning, gå till biblioteket och läs själv. Ortodox = renlärig, så att det inte blir missförstånd)

Och förbehållet:

Och därmed menar jag självklart inte hela den troende världen, utan bara de vilka är ortodoxa och har en livsfilosofi vilken i grund och botten uppmanar till underkuvande och våldsdåd.

Visst, men kan vi utgå från att hela Irans befolkning är ortodoxa troende muslimer? Nej, det kan vi inte. Däremot har den politiska ledningen av Iran helt klart en sådan prägel, men återigen är det att gå för långt att prata om "den muslimska världens självmordskultur". Man gör bara sig själv en björntjänst genom att måla världen svart/vit med breda penseldrag.

Link to comment
Share on other sites

Nej jag är ingen NSDAPmedlem och har inget otalt med hela ditt folk, och om så vore så är det omöjligt för dig att svara för alla deras ev synder.

Vilken "tillhörighet"? Och var kom NSDAP in i bilden? Och att du skriver att NSDAP eventuellt begått synder är rätt läskigt.

Nu har någon lyckats med ett syftningsfel. Gissa vem.

 

J.K Nilsson

Link to comment
Share on other sites

Ursäkta, men jag har svårt att tolka vad du nyss skrev. På vad är det du undrar vad jag menar?

 

Klart man inte kan välja om man blir anfallen eller inte, men det går ofta att påverka hur oddsen ser ut för att utsättas för ett ev anfall.

Jo, det är klart. Även om man kan ha synpunkter på Isreals agerande så är den största "oddsökaren" för krig i Isreal det faktum att Israelerna är Judar och att grannarna inte är det. Att Iran inte är i krig lika ofta (senast Irak-iran-kriget 1980 va?) som Israel beror snarare på antalet angränsande fiender än på antalet tomtar.

 

Spelar ingen roll vem som skapar en tråd, utan det är texten i dina inlägg som gör att jag tolkar dina inlägg som just antiIranpropaganda.

Du gnäller över Malms objektivitet, när du själv sedan avslöjar din tillhörighet så ser man ju tydligt var "objektiviteten" ligger.

Det är alltså det som är illaluktande.

 

Nej jag är ingen NSDAPmedlem och har inget otalt med hela ditt folk, och om så vore så är det omöjligt för dig att svara för alla deras ev synder.

Vilken "tillhörighet"? Och var kom NSDAP in i bilden? Och att du skriver att NSDAP eventuellt begått synder är rätt läskigt.

 

@JCS:

Jag vet inte om du misstolkat hans meddelande med flit, men han har gjort ett syftningsfel. "Deras" syftar nog på "folk".

Link to comment
Share on other sites

Visst, men kan vi utgå från att hela Irans befolkning är ortodoxa troende muslimer? Nej, det kan vi inte. Däremot har den politiska ledningen av Iran helt klart en sådan prägel, men återigen är det att gå för långt att prata om "den muslimska världens självmordskultur". Man gör bara sig själv en björntjänst genom att måla världen svart/vit med breda penseldrag.

Ledarna styr landet och inte folket. Därmed är det inte så avgörande i vilken grad Iranierna är ortodoxa, skulle jag tro.

 

Vad det gäller muslimsk självmordskultur kan jag inte uttala mig eftersom jag inte vet nog. Vet någon om självmord i islam är lika förbjudet som i kristendomen eller räknas självmordsbombningar inte som självmord utan som "anfall"?

 

-Jag, som älskar den lagom breda penseln.

 

E:Islam ska skrivas med litet i.

Edited by lovikavantar
Link to comment
Share on other sites

Med risk för att komma för djupt in på rällischösa ämnen, men det är viktigt när man diskuterar Iran:

Vi utgår från att en troende person följer sin religions/guds påbud. Vi vet vilka dessa påbud är. Då vet vi hur den troende kommer att reagera. Det är inte svårare än så.

Om sedan påbuden (190X års översättning) bevisligen och på ett konkret sätt har uppmaningar till att de troende ska underkasta sig när de är svaga och anfalla när de är starka och att de ska kapa fingrar och huvuden på de otroende; ja om inte det är en god grund till antagandet att det klart ortodoxa Iran (alla ortodoxa egentligen) vore farliga med stora maktmedel så finns det ingen logik.

(om någon är osäker på att jag talar sanning, gå till biblioteket och läs själv. Ortodox = renlärig, så att det inte blir missförstånd)

Och förbehållet:

Och därmed menar jag självklart inte hela den troende världen, utan bara de vilka är ortodoxa och har en livsfilosofi vilken i grund och botten uppmanar till underkuvande och våldsdåd.

Visst, men kan vi utgå från att hela Irans befolkning är ortodoxa troende muslimer? Nej, det kan vi inte. Däremot har den politiska ledningen av Iran helt klart en sådan prägel, men återigen är det att gå för långt att prata om "den muslimska världens självmordskultur". Man gör bara sig själv en björntjänst genom att måla världen svart/vit med breda penseldrag.

Renlärigheten eller "ortodoxin" inom islam är inte det farliga, och ärligt talat trampar man en hel del ortodoxa muslimer på fötterna genom att säga det. Det är, som med allt annat, när det fundamentalistiska kommer in som det blir tokigt. Vissa uppslagsverk gör ingen större skillnad mellan "ortodox" och "fundamentalistisk" när det gäller islam, men muslimer gör skillnad på dem.

 

Självmordsdåd pågår på väldigt väldigt många ställen. De allra flesta gånger står islamiska krafter bakom, t.ex. i Jordanien, Algeriet, Iran, Irak, Panama, Storbritannien, Indonesien, Pakistan, Tjetjenien, USA m.f.

 

I en dokumentär på CNN om islamism i Storbritannien i helgen berättade en muslimsk fritidsledare (har jag för mig att han var) att han träffar många unga muslimer som ser självmordsbombarna i London som martyrer och att självmordsbombningar är något coolt. På TV hittar man mödrar som skryter om sina självmordsbombande söner och döttrar. Mor berättar stolt om sin döde son och hur hon vill ge fler barn till kampen Egyptisk psykolog överröser beröm åt modiga martyrer

 

Fenomenet existerar alltså uppenbarligen. Att det var en felaktig generalisering att skriva "den islamiska världen", och inte "delar av den islamiska världen" skrev jag också om i #27 och #30. Det är svårt att formulera fenomenet.

 

 

Edit:

 

Nej jag är ingen NSDAPmedlem och har inget otalt med hela ditt folk, och om så vore så är det omöjligt för dig att svara för alla deras ev synder.

Vilken "tillhörighet"? Och var kom NSDAP in i bilden? Och att du skriver att NSDAP eventuellt begått synder är rätt läskigt.

Nu har någon lyckats med ett syftningsfel. Gissa vem.

 

J.K Nilsson

 

Ber om ursäkt, blev väl lite ställd när Ljungberg pratade om att jag "precis avslöjat min tillhörighet" och lyckades pressa fram nåt om NSDAP.

Edited by JCS
Link to comment
Share on other sites

Ledarna styr landet och inte folket. Därmed är det inte så avgörande i vilken grad Iranierna är ortodoxa, skulle jag tro.

Visst, men det jag vände mig mot var JCS ursprungliga generalisering om "den islamska världens" självmordskultur.

Link to comment
Share on other sites

Vad det gäller muslimsk självmordskultur kan jag inte uttala mig eftersom jag inte vet nog. Vet någon om självmord i islam är lika förbjudet som i kristendomen eller räknas självmordsbombningar inte som självmord utan som "anfall"?

 

Självmord är förbjudet, men, som du gissar, så ses shahada (betyder egentligen bara martyrskap, men termen används även om människor som medvetet och villigt går i döden i samband med strid eller bombning) av vissa som ett anfall och inte ett självmord.

Link to comment
Share on other sites

Renlärigheten eller "ortodoxin" inom islam är inte det farliga, och ärligt talat trampar man en hel del ortodoxa muslimer på fötterna genom att säga det. Det är, som med allt annat, när det fundamentalistiska kommer in som det blir tokigt. Vissa uppslagsverk gör ingen större skillnad mellan "ortodox" och "fundamentalistisk" när det gäller islam, men muslimer gör skillnad på dem.

... klipp ...

Självmordsdåd pågår på väldigt väldigt många ställen. De allra flesta gånger står islamiska krafter bakom, t.ex. i Jordanien, Algeriet, Iran, Irak, Panama, Storbritannien, Indonesien, Pakistan, Tjetjenien, USA m.f.

Det största problemet som jag ser det är att de ortodoxa (din definition) och de reformerta (i den mån de kanske finns) trossamfunden inte tar nog med avstånd från fundamentalisterna.

 

Vad det gäller muslimsk självmordskultur kan jag inte uttala mig eftersom jag inte vet nog. Vet någon om självmord i islam är lika förbjudet som i kristendomen eller räknas självmordsbombningar inte som självmord utan som "anfall"?

 

Självmord är förbjudet, men, som du gissar, så ses shahada (betyder egentligen bara martyrskap, men termen används även om människor som medvetet och villigt går i döden i samband med strid eller bombning) av vissa som ett anfall och inte ett självmord.

 

Intressant. Frågan är var Irans ledare står. Jag ser ett mardrömsscenario där Ahmadinejad proklamerar att "de amerikanska aggressionerna måste upphöra" varpå han skickar i väg en eller två halvkraftiga atombomber mot NN och MM. Hur svårt kan det egentligen vara att tillverka något som USA lyckades tillverka 1945? V2-raketerna är ju också drygt 60 år...

 

Edit:

 

Jag är välldigt skeptisk till att det här kommer att gå bra.

Ahmadinejad verkar inte vara klok.

Edited by lovikavantar
Link to comment
Share on other sites

Självmord är förbjudet, men, som du gissar, så ses shahada (betyder egentligen bara martyrskap, men termen används även om människor som medvetet och villigt går i döden i samband med strid eller bombning) av vissa som ett anfall och inte ett självmord.

 

Intressant. Frågan är var Irans ledare står. Jag ser ett mardrömsscenario där Ahmadinejad proklamerar att "de amerikanska aggressionerna måste upphöra" varpå han skickar i väg en eller två halvkraftiga atombomber mot NN och MM. Hur svårt kan det egentligen vara att tillverka något som USA lyckades tillverka 1945? V2-raketerna är ju också drygt 60 år...

Att han stödjer denna, för riktig ortodox islam, vidriga shahada-pryl är rätt fastställt i.o.m. att man kunnat bevisa att Irans regering betalar ut stora summor till självmordsbombares familjer och till grupper som skickar iväg dem.

 

Jag är välldigt skeptisk till att det här kommer att gå bra.

Ahmadinejad verkar inte vara klok.

Jag tycker den här artikeln är roligare. Karln skrev på allvar ett 18 sidor långt brev till Tysklands förbundskansler Angela Merkel där han förklarade sin teori om att Tyskland är offer för USAs/judars slughet, och att förintelsen hittades på "för att ständigt genera det besegrade folket" och göra det möjligt att upprätta Israel. :rockon:

Link to comment
Share on other sites

Vilken "tillhörighet"? Och var kom NSDAP in i bilden? Och att du skriver att NSDAP eventuellt begått synder är rätt läskigt.

Tillhörighet, alltså vilken grupp av människor du tillhör. Du har tidigare skrivit att du och dina vänner klär er i konstiga kläder, vilket jag tolkar som att du tillhör en folkgrupp som har problem med just judehatande muslimer.

 

Ang NSDAP, så var det en kanske dåligt ord för det ack så vanliga användadet av orden rasist/nazist/revonist/antisionist som man alltid blir anklagad för när man kommer med kritik mot Israels handlande.

Och det är ditt folk som jag anser med synderna, då du omöjligen kan ta ansvar för deras handlande om jag nu skulle lasta hela ditt folk för något.

Link to comment
Share on other sites

Ursäkta, men jag har svårt att tolka vad du nyss skrev. På vad är det du undrar vad jag menar?

 

Klart man inte kan välja om man blir anfallen eller inte, men det går ofta att påverka hur oddsen ser ut för att utsättas för ett ev anfall.

Jo, det är klart. Även om man kan ha synpunkter på Isreals agerande så är den största "oddsökaren" för krig i Isreal det faktum att Israelerna är Judar och att grannarna inte är det. Att Iran inte är i krig lika ofta (senast Irak-iran-kriget 1980 va?) som Israel beror snarare på antalet angränsande fiender än på antalet tomtar.

Kan det inte finnas något annat problem bakom än just att grannarna skulle vara judehatare? Kan det inte vara så att "oskyldiga" Israel har själva sysslat med lite krigshetsande?

Edited by 618Ljungberg
Link to comment
Share on other sites

Även om man kan ha synpunkter på Isreals agerande så är den största "oddsökaren" för krig i Isreal det faktum att Israelerna är Judar och att grannarna inte är det.

 

Iran har mellanösterns näst största judiska befolkning. Lite kurriosa, men kan vara kanske vara intresantl/nyttigt att känna till...

Link to comment
Share on other sites

Ju mindre kärnvapen destu bättre. Personligen så begriper jag inte varför USA inte är den största förespråkaren för ett totalförbud mot kärnvapen. Deras konventionella styrka skulle ju trygga dom helt då. Det är en stor gåta.

 

Men OM vi ska kolla på vilka som ska ha kärnvapen så kan man ju iaf konstatera att Iran har lite check and balances internt (parlament, Mullor, president). Att Iran hade en liberal president för några år sedan förändrade inte landet, att dom har en uttalad tokboll nu borde inte förändra det så mycket heller.

Oavsett vad Iran gormar om så har dom faktiskt betett sig tämligen rationellt sen revolutionen -79 (dom har till och med betalat skadestånd för ambassadsgisslantagningen) precis som Pakistan som också har kärnvapen.

Sen så är det väl lite dubbelmoral att vilja sälja JAS till Indien som dom ska hänga på sina illegala kärnvapen för att sen tycka det är värt ett krig för att hindra Iran att eventuellt kanske skaffa sådana.

Olof

Link to comment
Share on other sites

Den som innebär att en människa som fäster en sprängladdning runt sin midja och vrålar "Allahu akbar" samtidigt som han tar livet av sig själv och ett antal oskyldiga civila hyllas som en stor hjälte och martyr av sitt folk och sina ledare.

Varför pratar vi inte om den "fina" traditionen ifrån Sri Lanka i stället? Det var de som visade vägen.

 

J.K Nilsson

 

Tänk, jag tänkte precis skriva ett par rader om LTTE. "Utanför den muslimska världen torde ingen annan rörelse ha genomfört så många självmordsuppdrag som LTTE." -Wikipedia

 

Ehh.... Japan?

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker den här artikeln är roligare. Karln skrev på allvar ett 18 sidor långt brev till Tysklands förbundskansler Angela Merkel där han förklarade sin teori om att Tyskland är offer för USAs/judars slughet, och att förintelsen hittades på "för att ständigt genera det besegrade folket" och göra det möjligt att upprätta Israel. :)

Det "roliga" i det hela är att om du vore av Iransk härkomst och haft samma tro, så skulle du tycka detta var helt rätt.

En del av sakerna som förekom under förintelsen har avslöjats som falska, vilket självklart leder till tvivel på resten av historian. Att

vinnarna skriver historien är inget okänt, titta bara på vilka som säger sig ha vunnit Vietnam och självklart stoppat Nazisterna. Att de hade stor betydelse under WW2 är ju helt rätt, men att röda Armén även var av stor betydelse ville de inte kännas vid under en lång tid.

 

 

 

Obekväm sanning http://i9.tinypic.com/4hkoepi.jpg :banghead:

Link to comment
Share on other sites

Tillhörighet, alltså vilken grupp av människor du tillhör. Du har tidigare skrivit att du och dina vänner klär er i konstiga kläder, vilket jag tolkar som att du tillhör en folkgrupp som har problem med just judehatande muslimer.

Jag har problem med judehatande muslimer. Har inte du det?

 

En del av sakerna som förekom under förintelsen har avslöjats som falska, vilket självklart leder till tvivel på resten av historian.

Ljungberg, allvarligt. Har du reflekterat över att du pratar med en svensk jude? Majoriteten av alla svenska judar förlorade släktingar i förintelsen, jag är inget undantag. Visa takt och ton. Det finns bättre lämpade forum för förintelseförnekelse.

Link to comment
Share on other sites

En del av sakerna som förekom under förintelsen har avslöjats som falska, vilket självklart leder till tvivel på resten av historian.

Ljungberg, allvarligt. Har du reflekterat över att du pratar med en svensk jude? Majoriteten av alla svenska judar förlorade släktingar i förintelsen, jag är inget undantag. Visa takt och ton. Det finns bättre lämpade forum för förintelseförnekelse.

Det är en distinkt skillnad mellan att "En del av sakerna som förekom under förintelsen har avslöjats som falska" och att förneka att förintelsen ägde rum.

Link to comment
Share on other sites

En del av sakerna som förekom under förintelsen har avslöjats som falska, vilket självklart leder till tvivel på resten av historian.

Ljungberg, allvarligt. Har du reflekterat över att du pratar med en svensk jude? Majoriteten av alla svenska judar förlorade släktingar i förintelsen, jag är inget undantag. Visa takt och ton. Det finns bättre lämpade forum för förintelseförnekelse.

Det är en distinkt skillnad mellan att "En del av sakerna som förekom under förintelsen har avslöjats som falska" och att förneka att förintelsen ägde rum.

 

Det är det absolut, men läs gärna orden efter kommatecknet i Ljungbergs inlägg.

Link to comment
Share on other sites

Det är det absolut, men läs gärna orden efter kommatecknet i Ljungbergs inlägg.

Ja? Säger han att förintelsen inte ägt rum? Eller att det finns tvivel? Är det så konstigt att det i länder som Iran, med en något vinklad nyhetsförmedling, kan gå att få folk att tro att förintelsen inte ägt rum just eftersom man kan peka på konkreta exempel på felaktigheter?

Link to comment
Share on other sites

Jag har problem med judehatande muslimer. Har inte du det?

 

Ljungberg, allvarligt. Har du reflekterat över att du pratar med en svensk jude? Majoriteten av alla svenska judar förlorade släktingar i förintelsen, jag är inget undantag. Visa takt och ton. Det finns bättre lämpade forum för förintelseförnekelse.

Jag har "problem" med folk som går runt och hatar andra folk just pga deras ras, detta gäller även muslimhatande judar.

 

Och det finns bättre lämpade forum för muslimhets, typ som forumen på flashback!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...