Dexter Posted February 4, 2007 Report Share Posted February 4, 2007 Det är inte lätt att älska LIF men om det vore lätt så skulle alla vara leksingar. Den här tråden är till för oss som älskar LIF och för alla som håller på Leksands IF i smyg. I den här tråden kan vi stötta varandra (tro mig, det behövs ibland) och glädja oss åt framgångarna (gamla som nya). Vilken supporterförening är du medlem i/tillhör? 1. Dexter Superstars Stockholm (fd Tokiga Masar Stockholm) 2. /D (som planerar att se så många kvalseriematcher som möjligt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeppe Posted February 4, 2007 Report Share Posted February 4, 2007 Ja nog får det bli gamla framgångar det var ett tag sen sist. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dexter Posted February 4, 2007 Author Report Share Posted February 4, 2007 Ja nog får det bli gamla framgångar det var ett tag sen sist. Piteå HC, Division 1A. Har du inget vettigt att skriva eller kan svara på frågan som ställs kan du lika gärna vara tyst. Dessutom så vinner Leksand rätt ofta. Det är lättare att vinna i Allsvenskan än i Elitserien. Den största fördelen med att spela i Allsvenskan är dock att det är så många matcher i Stockholmstrakten. AIK, Hammarby, Huddinge, Södertälje och Almtuna. Västerås och Arboga är heller inte så långt bort. Blir det något Stockholmslag i Elitserien nästa år? /D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lonnelid Posted February 5, 2007 Report Share Posted February 5, 2007 Nu har någon förvirrat sig in på felsida av Siljan tror jag bestämt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Frippe Posted February 5, 2007 Report Share Posted February 5, 2007 Gissa om jag håller på LIF? Kolla avataren! Fu Frippe är med i: * LIF * Leksands supporterförening * Leksand Superstars * Tokiga Masar Götaland Dessutom blev min son medlem i LIF då han var ca ett dygn gammal. Han hade blivit det samma dygn som han föddes om BB hade haft en internetuppkoppling... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dalmas Posted February 5, 2007 Report Share Posted February 5, 2007 Det är i motgång man prövas. Fast å andra sidan jagar jag mycket hellre nerifrån allsvenskan - kvalserien, än sladdar i Elitserien. <--- Leksandsbasker! (F-låt mig alla FN-yxor) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dexter Posted February 5, 2007 Author Report Share Posted February 5, 2007 Ni missar väl inte kvällens match? Tyvärr har jag inte möjlighet att åka upp och titta idag så det får bli på TV istället. Måndag 5 februari 18.55 SPORT-Expressen Leksand - Björklöven samt på SVT2 Hockeykväll 21.30. Ska försöka komma iväg till Leksand på fredag och kanske gå på förfesten. /D (som hoppas på tre säkra pinnar) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest spöke Posted February 5, 2007 Report Share Posted February 5, 2007 Jag kanske inte ska skriva i denna tråd!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dexter Posted February 5, 2007 Author Report Share Posted February 5, 2007 Jag kanske inte ska skriva i denna tråd!! Kvalseriespöket är bara farligt för Elitserielag. ;) /D (som tror att alla som skriver i tråden är antingen leksingar eller smygleksingar) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeppe Posted February 6, 2007 Report Share Posted February 6, 2007 Ja nog får det bli gamla framgångar det var ett tag sen sist. Piteå HC, Division 1A. Har du inget vettigt att skriva eller kan svara på frågan som ställs kan du lika gärna vara tyst. Dessutom så vinner Leksand rätt ofta. Det är lättare att vinna i Allsvenskan än i Elitserien. Den största fördelen med att spela i Allsvenskan är dock att det är så många matcher i Stockholmstrakten. AIK, Hammarby, Huddinge, Södertälje och Almtuna. Västerås och Arboga är heller inte så långt bort. Blir det något Stockholmslag i Elitserien nästa år? /D Du har givetvis rätt Piteås lag eller Piteå som sportstad överhuvudtaget är inte mycket att hänga i julgranen, sämst i hockey (leder divisionen extremt stort iofs) spöad av byalag i fotboll. Men jag håller som tur var på Luleå Jag är övertygad om att Djurgården kommer att klamra sej fast i elitserien, är lite rädd att det kan bli på Skellefteås bekostnad. Tänker inte på kvalplatserna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DennisMan Posted February 6, 2007 Report Share Posted February 6, 2007 http://www.youtube.com/watch?v=ZjLDzWAjKBU :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steken Posted February 6, 2007 Report Share Posted February 6, 2007 På sätt och vis gillar jag Leksand väldigt mycket. Dom skänkte mig ett väldigt gott skratt när dom åkte ur. Saknar iofs "Derbyna" mellan BIF och LIF. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dexter Posted February 8, 2007 Author Report Share Posted February 8, 2007 Syns vi i Ejendals imorgon? LIF-AIK 1900. /D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bappelsinmannen Posted February 12, 2007 Report Share Posted February 12, 2007 [Kvalseriespöket är bara farligt för Elitserielag. ;)/D (som tror att alla som skriver i tråden är antingen leksingar eller smygleksingar) Nix, Dexter, jag skriver på uppmaning av dig.... Nä. trots att jag har varit dalmas sedan 5-års ålder så har alltid mitt hjärta klappat för AIK. Leksand har alltid känts som, ja, lite som den efterblivna kusinen från landet! //Nisse Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dexter Posted February 12, 2007 Author Report Share Posted February 12, 2007 Nix, Dexter, jag skriver på uppmaning av dig.... :lol:Nä. trots att jag har varit dalmas sedan 5-års ålder så har alltid mitt hjärta klappat för AIK.Leksand har alltid känts som, ja, lite som den efterblivna kusinen från landet! Så då kanske vi sågs i fredags uppe i Ejendals? ;) Med i Dalagnagarna eller? /D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bappelsinmannen Posted February 12, 2007 Report Share Posted February 12, 2007 Så då kanske vi sågs i fredags uppe i Ejendals? ;) Med i Dalagnagarna eller? /D Nä, tyvärr blev jag hemma och sörjde i min ensamhet....... Dalagnagare, nä känns lite patetiskt, däremot medlem i AIK. //Nisse Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dexter Posted February 12, 2007 Author Report Share Posted February 12, 2007 Nä, tyvärr blev jag hemma och sörjde i min ensamhet.......Dalagnagare, nä känns lite patetiskt, däremot medlem i AIK. Fördelen med lokala supporterklubbar är att man kan samordna resor till matcher om man nu är intressarad av sådant. Lycka till i övriga matcher. Själv hoppas jag på kvalseriespel för LIF men där tror jag det tar stopp i år. Självklart önskar jag vi går upp, men jag tror inte på det. /D Link to comment Share on other sites More sharing options...
BuddhaSWE Posted February 16, 2007 Report Share Posted February 16, 2007 Leksands IF Leksing tills jag dör! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dazzzero Posted February 16, 2007 Report Share Posted February 16, 2007 Som alla vet så är hockey bara något tillfälligt för att bota abstinensen när fotbollssäsongen inte är igång! Framåt stolta AIK Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bappelsinmannen Posted February 16, 2007 Report Share Posted February 16, 2007 Som alla vet så är hockey bara något tillfälligt för att bota abstinensen när fotbollenssäsongen inte är igång! Framåt stolta AIK Ääääntligen en vettig människa i denna tråd!!! //Nisse Link to comment Share on other sites More sharing options...
dazzzero Posted February 16, 2007 Report Share Posted February 16, 2007 Ääääntligen en vettig människa i denna tråd!!! //Nisse Även jag håller mig till att vara medlem i AIK, dock har jag åkt på en bussresa med Dalagnagarna, den legendariska borta matchen mot VSK borta 2005. Nu är säsongskortet införskaffat och abstinensen enorm inför premiären den 9/4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dexter Posted February 23, 2007 Author Report Share Posted February 23, 2007 Leksand klara för kvalserien och ~500 (förhoppningsvis) leksingar på väg till bortamatchen mot Västerås Idrottsklubb Västerås Hockey ikväll. Trevligt. Syns vi där? /D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magasinstopp Posted February 25, 2007 Report Share Posted February 25, 2007 Västerås - Leksand 2-3 Underbar match.....underbart resultat. Vilket tur att man bor nära Västerås.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dexter Posted February 25, 2007 Author Report Share Posted February 25, 2007 Västerås - Leksand 2-3 Underbar match.....underbart resultat. Vilket tur att man bor nära Västerås.. Vi andra har inte riktigt lika stor tur utan får bussas in. 6 bussar leksingar + ytterligare ett antal hundra som tog sig dit på egen hand. Härlig stämning, mycket sång och vinst, kan det bli bättre? /D (som fortfarande har en sönder"sjungen" hals) Link to comment Share on other sites More sharing options...
033 Posted February 25, 2007 Report Share Posted February 25, 2007 Som god Brynäsare kan jag inte göra annat än att heja upp Leksand i elitserien så vi kan få till stånd lite nya derbyn men djupare än så tänker jag inte sänka mig... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dexter Posted March 5, 2007 Author Report Share Posted March 5, 2007 Kvalserien närmar sig med stora steg. Hur många matcher kommer ni att se på plats? /D (som ska se minst sex matcher) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lonnelid Posted March 18, 2007 Report Share Posted March 18, 2007 Oppps .... Ser visst inte ut som om det blir några Siljans derbyn nästa säsong heller Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dexter Posted March 18, 2007 Author Report Share Posted March 18, 2007 Oppps .... Ser visst inte ut som om det blir några Siljans derbyn nästa säsong heller Nope. Så det ser ut som om det blir fler dalfolk som ser på allsvenskhockey än på elitseriehockey även nästa år. /D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lonnelid Posted March 18, 2007 Report Share Posted March 18, 2007 Oppps .... Ser visst inte ut som om det blir några Siljans derbyn nästa säsong heller Nope. Så det ser ut som om det blir fler dalfolk som ser på allsvenskhockey än på elitseriehockey även nästa år. /D Det är ju nästan sant .... Beroende på hur man räknar Enligt http://stats.swehockey.se statistik över grundserierna denna säsong. Mora - 106383 åskådare totalt under 28 hemma matcher vilket ger i medel 3799. 84,4% av platserna sålda. (Hallen tar 4500) Leksand - 94933 åskådare totalt under 23 hemma matcher vilket ger i medel 4127. 53,9% av platserna sålda. (Hallen tar 7650) Skulle villja säga att om man jämnför upptagnings område och hall kapactitet så står sig Mora bra. Men det beror ju kanske på om man gillar en halvtom eller välfylld arena Måste dock tilllägga att Ejendals arena är en mycket fin arena. Moras FM Matsson arena är ju betydligt mera spartansk men kanske mera anpassad efter behovet och budgeten. Även under JVM visade det ju sig att Ejendals arena inte blev särskilt välfylld. Med facit i hand skull ju åtminstone en semifinal kunna ha spelats i Mora. Men det är ju lätt att vara efter klok. Det är ju bara att hoppas att Mora och/eller Leksand hänger med även om 20 år. Är ju alltid en kamp för små klubbar (städer) i dagens sport. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.