Jump to content

PBV302 / m-nummer fråga ?

mongot

Recommended Posts

Tja, sitter i bajslerans land, eller ett av dem iallafall så min lina är inte så snabb. Har sökt men ej funnit tillfredställande svar!

Letar efter M-nummer på en PBV302 , alltså om man skall gå till förrådet och hämta en ;)

Hittade en länk till fmv i the swede´s tråd om sitt bygge. Hittade även en bild på en chassiebricka i den tråden, dock stämmer det inte..eller ?

M527 Pansarbandvagnar

M5270 Pansarbandvagnar (ej pansrade se M5370)

och på chassiebrickan står det 5370....icke pansrad ?

http://www.fmv.se/upload/Bilder%20och%20do...126.html#jM5270

Länken till fmv.

Om man tittar på bilden i tråden om Pebban som renoveras så ser man M-nummret M5370-302011 ...är det hela nr som är M-nr eller vad står de sista siffrorna för ?

Kan nån hjälpa ett förvirrat dieseltroll?

Sköt fö AKAN på en BMP iförrgår...tadaa 0:)

Hittade en länk till fmv i the swede´s tråd om sitt bygge. Hittade även en bild på en chassiebricka i den tråden, dock stämmer det inte..eller ?

M527 Pansarbandvagnar

Det skulle kunna vara så att Udes 08 inte räknas som bepansrad för att de ombyggda partierna ej är utfört i pansarplåt? Fast jag vet ärligt sagt inte om det är pansarplåt eller ej i de ombyggda partierna. Det är dock inte ovanligt att man använder vanligt stål när man bygger prototyper. Hårt är det iallafall..

Eller så räknar man inte pebroleten som pansrad överhuvudtaget. P't är bara desinformation 0:)

/E

Tja, sitter i bajslerans land, eller ett av dem iallafall så min lina är inte så snabb. Har sökt men ej funnit tillfredställande svar!

Letar efter M-nummer på en PBV302 , alltså om man skall gå till förrådet och hämta en ;)

M527 Pansarbandvagnar

http://www.fmv.se/upload/Bilder%20och%20do...126.html#jM5270

Länken till fmv.

Om man tittar på bilden i tråden om Pebban som renoveras så ser man M-nummret M5370-302011 ...är det hela nr som är M-nr eller vad står de sista siffrorna för ?

Kan nån hjälpa ett förvirrat dieseltroll?

Sköt fö AKAN på en BMP iförrgår...tadaa 0:)

M5270-302001

PBV 302 MT

eller :

M5270-302001

PBV 302A

medan:

M5270-302011

PBV 302A MT

allt enligt CMVIF

http://www.cdmvif.se/

/b

Sköt fö AKAN på en BMP iförrgår...tadaa :rockon:

Vafan, har du supit bort din pebba?

Var är bilderna på BMP-skjutningen?

Fick ni genomslag?

The Swede :lala:

japp :unsure: önskar jag fick åka pebba här nere....

Skall se om det finns nåt bra! Dock fick/hann vi inte åka fram och kolla på det vi sköt på, det var en snabb 30 skt skjutning för att kolla så AKAN funkade ( klart den gör ?) och det ligger massa oxa o trams o öknen här påstår de :)

Blackadder ! tack, men varför har Pebban i teh Swede´s tråd annat nr ? eller är jag full nu igen.

kan tyvärr inte länka eller lägga in bilden....

natti på er!

Edited by mongot

Varför? Ingen aning men den chassiebrickan kommer ju från ett försöksfordon, kanske har med det att göra.

Eller så var det någon på Hägglunds som skrev fel.

Du har dock givit mig något mer att nysta i gällande min lilla ögonsten, precis som att jag inte hade något annat att ta reda på. :baskerPa:

Stay safe and watch your six.

/HA2

Varför? Ingen aning men den chassiebrickan kommer ju från ett försöksfordon, kanske har med det att göra.

Eller så var det någon på Hägglunds som skrev fel.

Du har dock givit mig något mer att nysta i gällande min lilla ögonsten, precis som att jag inte hade något annat att ta reda på. :rolleyes:

Stay safe and watch your six.

/HA2

Ok, det kan ju vara så....

Skönt att du har fritiden säkrad TW :worthy: hehe

Förstår att ni sliter rejält med vagnen, skall försöka pricka in ett besök i vår/sommar för o titta på underverket!

Funderar på om det finns M-nummer eller motsv på Pbv-förare/skytt ?

Roger that, out!

Edited by mongot

• 6 months later...

Tjena!

Skulle behöva ha hjälp med en sak ang. PBV 302.

Är det någon som har en ritning/bild uppskissad konturmässigt på en pebba? Typ en sådan bild som finns längst fram på I-boken till nämnda vagn!

Cad-ritningar funkar oxå utmärkt!

Tack på förhand!

Tjena!

Skulle behöva ha hjälp med en sak ang. PBV 302.

Är det någon som har en ritning/bild uppskissad konturmässigt på en pebba? Typ en sådan bild som finns längst fram på I-boken till nämnda vagn!

Cad-ritningar funkar oxå utmärkt!

Tack på förhand!

Du har PM