Jump to content

Hv:s attityd till fysisk träning

Recommended Posts

Detta skulle kanske ligga i på Hinderbanan, men då den gäller HV specifikt lägger jag den här.

Vi vet alla att fyskraven i Hv inte är särskilt höga, kan man ta sig fram i terrängen, utan tidskrav så uppfyller man minsta nivån..

Däremot finns det enskilda/grupper av individer som uppvisar hög fysisk status, som de erhåller genom egen träning. Vad gör man med den stora massan? Uppmuntras man till ett ökat stridsvärde av den lokala chefen på något sätt?

Min fråga är alltså:

Vilka organiserade FYS-aktiviteter genomförs runtom i vårt avlånga land, på hvförband (bat-, komp-, plutnivå)?

På mitt kompani (4st 30hplut), Östra Aros bat, har vi springskytte på schemat under sommaren samt att vi använder Naturpasset för att stimulera till orientering. Uppstartskvällen till detta blir även ett KompM i orientering.

/K

I Göteborg så har regementets idrottshall stått till förfogande en gång i veckan, vet inte om det fortfarande är så. Personligen så är resvägen för lång (en timme enkel väg) för att jag ska vilja åka dit och spela innebandy i två timmar.

Vår pluton inom Elfsborgs gruppen, tog upp problemet vid senaste plut. mötet. Vi skall försaka fixa åtminstånde några gemensamma tillfällen till fysövning, vad de blir för form är väl inte helt spikat men de talades om bla. orientering och marsch trännig.

Vår pluton inom Elfsborgs gruppen, tog upp problemet vid senaste plut. mötet. Vi skall försaka fixa åtminstånde några gemensamma tillfällen till fysövning, vad de blir för form är väl inte helt spikat men de talades om bla. orientering och marsch trännig.

Men idrottshallen har ju varit bokad för samtliga IP, se till att få igång det istället. Nu var ju aldrig jag där, men visst skulle det vara kul med en turnering mellan plutonerna i t.e.x innebandy eller innefotboll eller något annat där man jagar en boll? :wacko:

Edited by dxl

Har för mig att tiden blev indragen enligt Glimne.

Annars skulle det nästan räcka med tävling inom plutonen ;)

Men det låg på gruppcehferna enligt plutoncheferna och har därmed inte blivit av,