Jump to content

Glöm nu inte tv ikväll???

Cozmic

Recommended Posts

Är det någon som vet om det är en ny episod eller om det är en repris på programmen som gick för något år sedan?

Som jag har förstått det är detta den tredje av fyra delar i programserien "Krigets färger". Denna delen heter elfte timmen och består av tre avsnitt. Det är alltså de tidigare två delarna som gått förut. Jag garanterar inget, men är ganska säker på att det alltså är nya avsnitt som kommer att visas ikväll.

såg just avsnittet, mycket intressant måste jag säga! autentiska bilder slår rekonstruktioner med typ 2 miljarder hästlängder - minst

Japp inget pearl harbour data animerat skit inte :D

Pearl harbor? Filmen Pearl harbor? Använd inte så fula ord härinne :P

Förresten är det nån som sett "Bataljon saknad" (Lost Battalion) på Canal+?

En mycket bra film om en amerikansk bataljon under VK 1.

Striderna resulterade i 3 st. COMH och ett antal medaljer till.

HOLDERMAN, NELSON M.

Rank and organization: Captain, U.S. Army, 307th Infantry, 77th Division. Place and date: Northeast of Binarville, in the forest of Argonne, France, 2-8 October 1918. Entered service at: Santa Ana, Calif. Birth: Trumbell, Nebr. G.O. No.: 11, W.D., 1921. Citation: Capt. Holderman commanded a company of a battalion which was cut off and surrounded by the enemy. He was wounded on 4, 5, and 7 October, but throughout the entire period, suffering great pain and subjected to fire of every character, he continued personally to lead and encourage the officers and men under his command with unflinching courage and with distinguished success. On 6 October, in a wounded condition, he rushed through enemy machinegun and shell fire and carried 2 wounded men to a place of safety.

McMURTRY, GEORGE G.

Rank and organization: Captain, U.S. Army, 308th Infantry, 77th Division. Place and date: At Charlevaux, in the forest of Argonne, France, 2-8 October 1918. Entered service at: New York, N.Y. Born: 6 November 1876, Pittsburgh, Pa. G.O. No.: 118, W.D., 1918. Citation: Commanded a battalion which was cut off and surrounded by the enemy and although wounded in the knee by shrapnel on 4 October and suffering great pain, he continued throughout the entire period to encourage his officers and men with a resistless optimism that contributed largely toward preventing panic and disorder among the troops, who were without food, cut off from communication with our lines. On 4 October during a heavy barrage, he personally directed and supervised the moving of the wounded to shelter before himself seeking shelter. On 6 October he was again wounded in the shoulder by a German grenade, but continued personally to organize and direct the defense against the German attack on the position until the attack was defeated. He continued to direct and command his troops, refusing relief, and personally led his men out of the position after assistance arrived before permitting himself to be taken to the hospital on 8 October. During this period the successful defense of the position was due largely to his efforts.

WHITTLESEY, CHARLES W.

Rank and organization: Major, U.S. Army, 308th Infantry, 77th Division. Place and date: Northeast of Binarville, in the forest of Argonne France, 2-7 October 1918. Entered service at: Pittsfield, Mass. Birth. Florence, Wis. G.O. No.: 118, W.D., 1918. Citation: Although cut off for 5 days from the remainder of his division, Maj. Whittlesey maintained his position, which he had reached under orders received for an advance, and held his command, consisting originally of 46 officers and men of the 308th Infantry and of Company K of the 307th Infantry, together in the face of superior numbers of the enemy during the 5 days. Maj. Whittlesey and his command were thus cut off, and no rations or other supplies reached him, in spite of determined efforts which were made by his division. On the 4th day Maj. Whittlesey received from the enemy a written proposition to surrender, which he treated with contempt, although he was at the time out of rations and had suffered a loss of about 50 percent in killed and wounded of his command and was surrounded by the enemy.

Källa: U.S. Army Center of Military History

Jaha, då var då var annu ett avsnitt av Krigets Färger avverkat.

Det som förvånade mig mest var amerikanernas behandling av de japanska invandrarna som USA förtryckte. :( Detta hade jag faktiskt ingen aning om.

Så detta är ju ett bevis på förtryck och fördomar även fanns i " Frihetens Land ".

Det som förvånade mig mest var amerikanernas behandling av de japanska invandrarna som USA förtryckte.   :(  Detta hade jag faktiskt ingen aning om.

Så detta är ju ett bevis på förtryck och fördomar även fanns i " Frihetens Land ".

Segraren skriver historien.

1VK bokbålen i usa inget i skolan om det.

Läste i någon bok i biblan om en undersökning från usa under kriget (ww2) att mer än 50% av dom som var med i undersökningen tyckte att man skulle göra sig av med alla japisar = den slutgiltiga lösningen?

Det som förvånade mig mest var amerikanernas behandling av de japanska invandrarna som USA förtryckte.   :(  Detta hade jag faktiskt ingen aning om.

Vinnaren skriver historien.

1VK bokbålen i usa inget i skolan om det.

Läste i någon bok i biblan om en undersökning från usa under kriget (ww2) att mer än 50% av dom som var med i undersökningen tyckte att man skulle göra sig av med alla japisar = den slutgiltiga lösningen?

Stalin var väl inte så olik Hitler när det gällde judar och oliktänkande men som sag vinnaren skriver....

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...