Jump to content

Personlig assistent, jobb problem.


Gusten

Recommended Posts

Jag jobbar som rubriken beskriver. Problemet ligger i att min brukare röker inomhus och därtill rejält många cigaretter/dag. Som brukaren själv påpekar så är jag "gäst" i dennes hus och ska rätta mig efter det och inget annat gäller. Brukarens anhörig tycker att jag oroar mig i onödan "för det är väl inte så rökigt" som i sin tur varit rökare och inte verkar veta att det finns något som heter passiv rökning :) . Efter att ha jobbat i fem timmar och går därifrån så är jag täppt i näsan, har ont i halsen & huvudvärk. Tilläggas ska är att jag själv inte röker. Jag är osäker på vad som gäller då man jobbar som jag (kommunalt tills vidare anställd, med i facket) med arbetsmiljöregler och liknande. Min chef vet om problemet och hur jag känner mig efter att ha varit där mina timmar men har för tillfället inte agerat ännu. Vad göra? /Gusten :-(

 

Edit: La till info.

Link to comment
Share on other sites

Jag jobbar som rubriken beskriver. Problemet ligger i att min brukare röker inomhus och därtill rejält många cigaretter/dag. Som brukaren själv påpekar så är jag "gäst" i dennes hus och ska rätta mig efter det och inget annat gäller. Brukarens anhörig tycker att jag oroar mig i onödan "för det är väl inte så rökigt" som i sin tur varit rökare och inte verkar veta att det finns något som heter passiv rökning :) . Efter att ha jobbat i fem timmar och går därifrån så är jag täppt i näsan, har ont i halsen & huvudvärk. Tilläggas ska är att jag själv inte röker. Jag är osäker på vad som gäller då man jobbar som jag (kommunalt anställd, tillsvidare anställd) med arbetsmiljöregler och liknande. Min chef vet om problemet och hur jag känner mig efter att ha varit där mina timmar men har för tillfället inte agerat ännu. Vad göra? /Gusten :-(