Mercai Posted January 20, 2007 Report Share Posted January 20, 2007 http://www.mercai.com/foto.asp?dir=sierralima Lite bilder från SL på P7. Kan lägga upp lite mer om det finns intresse? /Merc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SISU Posted January 20, 2007 Report Share Posted January 20, 2007 Shyssta bilder ... Klart att vi vill se fler Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
709 Posted January 20, 2007 Report Share Posted January 20, 2007 Mycket fina bilder. Att du ens tror att du behöver fråga om du ska lägga upp fler foton... Glömt att knäppa västen? Lättare att få en bra skjutställning, eh...? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mercai Posted January 20, 2007 Author Report Share Posted January 20, 2007 Haha, brukar faktiskt ha min väst stängd. Inte alls tänkt på att den är öppen där. Nuförtiden använder vi inte stridsvästen alls (kroppsskydd 94 med fickor istället). Ska lägga upp fler bilder imorgon eller nästa helg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flak Posted January 20, 2007 Report Share Posted January 20, 2007 Alltid kul med bilder! Speciellt på 122:or! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svejk Posted January 21, 2007 Report Share Posted January 21, 2007 Vad använder du för kamera? Andra tekniska uppgifter frågas? Så sjukt schysta bilder, undrar vad du använder för magi för bilderna? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
larsev Posted January 21, 2007 Report Share Posted January 21, 2007 Mycket fina bilder. Att du ens tror att du behöver fråga om du ska lägga upp fler foton... Glömt att knäppa västen? Lättare att få en bra skjutställning, eh...? Är det OK att hålla om magasinstyrningen/magasinet på AK5? På AK4 är det inte OK att göra detta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Riffel tittaren Posted January 21, 2007 Report Share Posted January 21, 2007 Mycket fina bilder. Att du ens tror att du behöver fråga om du ska lägga upp fler foton... Glömt att knäppa västen? Lättare att få en bra skjutställning, eh...? Är det OK att hålla om magasinstyrningen/magasinet på AK5? På AK4 är det inte OK att göra detta Det är helt ok att göra det på både ak4 och ak5!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
larsev Posted January 21, 2007 Report Share Posted January 21, 2007 Mycket fina bilder. Att du ens tror att du behöver fråga om du ska lägga upp fler foton... Glömt att knäppa västen? Lättare att få en bra skjutställning, eh...? Är det OK att hålla om magasinstyrningen/magasinet på AK5? På AK4 är det inte OK att göra detta Det är helt ok att göra det på både ak4 och ak5!! När jag gjorde GU på T2 90-91 var det stort NO att hålla om magasinsstyrningen. Klarläggande från någon av forumets skjutinstruktörer önskas i denna fråga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skuggan Posted January 21, 2007 Report Share Posted January 21, 2007 Mycket fina bilder. Att du ens tror att du behöver fråga om du ska lägga upp fler foton... Glömt att knäppa västen? Lättare att få en bra skjutställning, eh...? Är det OK att hålla om magasinstyrningen/magasinet på AK5? På AK4 är det inte OK att göra detta Det är helt ok att göra det på både ak4 och ak5!! När jag gjorde GU på T2 90-91 var det stort NO att hålla om magasinsstyrningen. Klarläggande från någon av forumets skjutinstruktörer önskas i denna fråga. det hade förmodligen mer med petiga instruktörer att göra än något egentligt "förbud" jag har aldrig varit med om att någon bryr sig det minsta om man gör det... och ja, jag gör det personligen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FK_Selle Posted January 21, 2007 Report Share Posted January 21, 2007 Fina bilder! Vad för kamera har du använt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomS Posted January 21, 2007 Report Share Posted January 21, 2007 Mycket fina bilder som sagt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soldierblue Posted January 21, 2007 Report Share Posted January 21, 2007 Nice!!! En kort fråga från den olärde... ksp bilderna är det på en annan modell på ksp 58 eller kan det vara så att jag sett bilder på den modellen från 1942???? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Riffel tittaren Posted January 21, 2007 Report Share Posted January 21, 2007 Mycket fina bilder. Att du ens tror att du behöver fråga om du ska lägga upp fler foton... Glömt att knäppa västen? Lättare att få en bra skjutställning, eh...? Är det OK att hålla om magasinstyrningen/magasinet på AK5? På AK4 är det inte OK att göra detta Det är helt ok att göra det på både ak4 och ak5!! När jag gjorde GU på T2 90-91 var det stort NO att hålla om magasinsstyrningen. Klarläggande från någon av forumets skjutinstruktörer önskas i denna fråga. det hade förmodligen mer med petiga instruktörer att göra än något egentligt "förbud" jag har aldrig varit med om att någon bryr sig det minsta om man gör det... och ja, jag gör det personligen Jag är skjutintruktör och arbetar med att utbilda nya soldater. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
larsev Posted January 21, 2007 Report Share Posted January 21, 2007 Mycket fina bilder. Att du ens tror att du behöver fråga om du ska lägga upp fler foton... Glömt att knäppa västen? Lättare att få en bra skjutställning, eh...? Är det OK att hålla om magasinstyrningen/magasinet på AK5? På AK4 är det inte OK att göra detta Det är helt ok att göra det på både ak4 och ak5!! När jag gjorde GU på T2 90-91 var det stort NO att hålla om magasinsstyrningen. Klarläggande från någon av forumets skjutinstruktörer önskas i denna fråga. det hade förmodligen mer med petiga instruktörer att göra än något egentligt "förbud" jag har aldrig varit med om att någon bryr sig det minsta om man gör det... och ja, jag gör det personligen Jag är skjutintruktör och arbetar med att utbilda nya soldater. Tackar för klargörandet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinceres Posted January 21, 2007 Report Share Posted January 21, 2007 Soldierblue: svar nej, det är MG3 men kallas av FM KSP/94 och är monterad på strv 122 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted January 21, 2007 Report Share Posted January 21, 2007 Soldierblue: svar nej, det är MG3 men kallas av FM KSP/94 och är monterad på strv 122 Vilket i grunden är en MG 42 från andra världskriget. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted January 21, 2007 Forumsledning Report Share Posted January 21, 2007 Fina bilder! Vad för kamera har du använt? Det har använts ett flertal kameror ser jag.. t.ex Canon 350D, Olympus C-5060, Sony P200 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mercai Posted January 21, 2007 Author Report Share Posted January 21, 2007 (edited) Det är lite samlade bilder från folk i min pluton, så det är lite olika kameror. Ang. magasinstyrningen så är det helt tillåtet, dock så håller jag inte där vanligtvis. Ksp'n är ksp 94. Sitter två stycken på 122:an, en i tornet paralellt med kanonen och en monterad i lavett uppe på. Sinnessjukt vapen med eldhastighet på 1150-1300 skott/minuten. Ska se till så det kommer upp lite fler bilder på vagnarna sen! Edited January 21, 2007 by Mercai Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simon Posted January 21, 2007 Report Share Posted January 21, 2007 Japp, när 94:an talar tystnar skyttesluskarna! //Gammalt strv-ordspråk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berg Posted January 24, 2007 Report Share Posted January 24, 2007 Mer pansarbilder! ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flugan Posted January 27, 2007 Report Share Posted January 27, 2007 Fräna bilder måste jag säga =) Vi syns under slutövningen i skåne... Hoppas de blir STRV battle mellan regemetena... Btw. Har ni döpt era vagnar, vad har ni för namn ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simon Posted January 27, 2007 Report Share Posted January 27, 2007 Vad har I19 döpt sina vagnar till? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FK_Selle Posted January 27, 2007 Report Share Posted January 27, 2007 Ni har inga bra filmer när ni skjuter med 94an? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simon Posted January 27, 2007 Report Share Posted January 27, 2007 (edited) Tyvärr, min videokamera dog bara minuter innan skjutningen... Edited January 27, 2007 by simon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mercai Posted January 27, 2007 Author Report Share Posted January 27, 2007 (edited) Jag har en film med en del skutande med 94:an bl.a. mörkerskjutning med en massa lys och grejer. [email protected] på msn så får du den! P7 har inte döpt sina vagnar än, men det kommer väl hoppas jag . Edited January 27, 2007 by Mercai Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kadhem Posted February 15, 2007 Report Share Posted February 15, 2007 (edited) Jag har en film med en del skutande med 94:an bl.a. mörkerskjutning med en massa lys och grejer. [email protected] på msn så får du den! P7 har inte döpt sina vagnar än, men det kommer väl hoppas jag . Vår vagn kommer säkerligen få det bästa namnet. Ola, jag har blivit döpt till Eagle Eyes, tack vora att jag är alltid den första som upptäcker målen av alpha pluton, och eventuellt hela kompaniet. Vad vill du döpa din skytt till, Echo Bravo? Som orientering för alla som har och kommer att se bilderna, det är jag som har tagit fotona för det mesta, det enda jag inte har tagit är när Kopral Nordbye håller i en AG90 Edited February 15, 2007 by Kadhem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simon Posted February 15, 2007 Report Share Posted February 15, 2007 (edited) Döper ni enskilda besättningsmedlemmar? Vilket tema har ni? Edited February 15, 2007 by simon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Riffel tittaren Posted February 15, 2007 Report Share Posted February 15, 2007 Jag har en film med en del skutande med 94:an bl.a. mörkerskjutning med en massa lys och grejer. [email protected] på msn så får du den! P7 har inte döpt sina vagnar än, men det kommer väl hoppas jag . Vår vagn kommer säkerligen få det bästa namnet. Ola, jag har blivit döpt till Eagle Eyes, tack vora att jag är alltid den första som upptäcker målen av alpha pluton, och eventuellt hela kompaniet. Vad vill du döpa din skytt till, Echo Bravo? Som orientering för alla som har och kommer att se bilderna, det är jag som har tagit fotona för det mesta, det enda jag inte har tagit är när Kopral Nordbye håller i en AG90 Ett PSG 90, va? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gustav Bertil 3 Posted February 15, 2007 Report Share Posted February 15, 2007 Fina bilder! Jag har bara en stilla undran. Vad gör ni på mage iklädda fyskläder i ett lerhål? // Gus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts