Jump to content

Nickel?

Fu Frippe

Recommended Posts

Tänkte bara berätta att jag har fem (5) paket med Nickel! :D Den gamla hårda sorten!! Var hemma hos mamma i jul och hon hade en hel låda! Hann roffa åt mig fem innan syskonbarnen tog över! :)

Dessa skall nu förpassas ner i "bra å ha väskan" på ryggen på stridsbältet, för att avnjutas vid lämpligt tillfälle/stridspaus! :)

Vad fan är nickel? Har nog aldrig sett det.

Lumpen är inte längre vad den varit...

Svårt att tänka sig att någon genomfört lumpen utan att stöta på denna njutning för båda öga och mun... :)

Nickel, * R I P * ...

Edited by SFC

Nickel är blandade fyrkantiga karameller med mycket speciella smaker, fanns förut i varje ö-levnadsutr, eftersom den ger ett jämnare sockerintag och taggar upp blodsockret ex tex druvsocker som ju snabbt går upp och sedan ner igen. Nickel däremot

tar lååång tid att suga på och är fantatiskt goda. Har mina i plåtskåpet i garaget, får hustrun eller barnen syn på dessa, försvinner de snabbare än djävulen hämtar en svartrock en lördagkväll.

Valiant

Vi fick först nån ny variant Nickel. Dom var mjukare.

Sen helst plötsligt fick vi några andra godisar med lika fina färger och hårdhet som orginal Nickel :)

Men dom godisarna tror jag var mer nåt som vår adjutant köpt in "privat"

Ja det är tragiskt. Nickel var en given del av invationsförsvarets stridsportion och numera historia.

För några veckor sedan fick jag till min förskräckelse se något kola-liknande substitut i min stridsportion. Nu när det gullas så med beväringen så blir väl nästa steg en Alladinask eller motsvarande.

Casca

Ja det är tragiskt. Nickel var en given del av invationsförsvarets stridsportion  och numera historia.

För några veckor sedan fick jag till min förskräckelse se något kola-liknande substitut i min stridsportion. Nu när det gullas så med beväringen så blir väl nästa steg en Alladinask eller motsvarande.

Casca

Det är nästan så att det är dags att göra mössa av, och ha en tyst minut för den gammla Nickeln...

Mentos och annat hör inte hämma i packningen...Det var allt bättre förr... :D

Ja det är tragiskt. Nickel var en given del av invationsförsvarets stridsportion  och numera historia.

Casca

Det är nästan så att det är dags att göra mössa av, och ha en tyst minut för den gammla Nickeln...

Mentos och annat hör inte hämma i packningen...Det var allt bättre förr... :blink:

Håller med dig. Ska nog ta och hålla en tyst minut sen. ;)

Det blir svårt, för att inte säga omöjligt att hitta ett subtitut till Nickel. :(

På vilka förband figurerar det? eller finns/fanns det på alla? Är det kanske bara vissa typer av tjänst som får detta utdelat?!

Kan det bero på att matsalens regi inte drevs av armén utan av ett privat företag (Eurest)? Så kallade dygnsportioner/dygnspåsar gjorde ju det företaget så det blir inte så mycket guldburk (mer felix gullasch som smaka bajs)

• BlåGul -1

Ni som prisar Nickel:

Jag hoppas VERKLIGEN ni menar den gamla, riktiga, fyrkantiga Nickeln.

För några år sen dök någon avart upp, i cylinderformad förpackning. Huvuddelen av karamellerna smakade kemiska körsbär och var således oätliga. :ph34r:

Men den gamla Nickeln var riktigt bra... \:)