Glidarn Posted January 19, 2007 Report Share Posted January 19, 2007 Allmänna tvätt- och skötselråd för m/39 uniformen frågas! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dalmas Posted January 20, 2007 Report Share Posted January 20, 2007 Allmänna tvätt- och skötselråd för m/39 uniformen frågas! Ylle= kemtvätt? Kolla med din närmaste kemtvätt, de vet nog bäst. Annars är det väl som med all annan ylle. Är den bara allmänt sunkig - vädra. Fuktig/ blöt - torka vid låg temperatur. Tvättbehov - kemtvätt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glidarn Posted January 20, 2007 Author Report Share Posted January 20, 2007 Aha, såpass? Tackar för svaret, är ju inte så bekant med vadmal annars... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeadHead Posted January 21, 2007 Report Share Posted January 21, 2007 Ylletvätt brukar väl vara 30 grader? Jag har väldigt svårt att tro att man kemtvättade vadmalsuniformerna på den tiden det begav sig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dalmas Posted January 21, 2007 Report Share Posted January 21, 2007 Ylletvätt brukar väl vara 30 grader? Jag har väldigt svårt att tro att man kemtvättade vadmalsuniformerna på den tiden det begav sig. Varför inte? Kemtvätt var mycket vanligare förr än idag, och man hade dessutom mycket effektivare kemikalier. Det går nog att köra m39 i 30 grader. Jag skulle dock välja kemtvätten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeadHead Posted January 21, 2007 Report Share Posted January 21, 2007 Ylletvätt brukar väl vara 30 grader? Jag har väldigt svårt att tro att man kemtvättade vadmalsuniformerna på den tiden det begav sig. Varför inte? Kemtvätt var mycket vanligare förr än idag, och man hade dessutom mycket effektivare kemikalier. Låter iofs. inte otroligt när du lägger fram det så. - Men jag menar, det lär ju ha tvättats lite uniformer...? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts