Jump to content

Någon från LV6?

Recommended Posts

Hej! jag kommer att V5 befinna mig på LV6 som praktikant hoss en PB (YOF)

Vi är 10 elever som går trean på Olympia i helsingborg (skydd och säkerhet). Vi kommer att följa en PB under en vecka. Vi vet ej ännu villka plutoner vi hamnar på eller villk abefäl vi får följa. Dock kommer vi inte att sova över på regementet då Någon på LV6 tycke det var opassande att blanda Massa unga flickor med massa värnpliktiga. Vi komme rtroligtvis få Pendla mellan HBG och LV6 villket är totalit idiotiskt..

Så min fråga är villken pluton jag vill hamna på och varför.

Vad du vill och varför har jag ingen aning om så därför är det lättare att tipsa dig om du beskriver vad som intresserar dig!

Rent spontant så hade nog jag själv tyckt att det var "häftigast" att följa närskydd där det smäller mycket. Kanske lite mindre spännande att följa en Leningspluton som sitter och lär sig radioapparater.

Rent Freudianskt så borde väl 97-plutonen vara lämpligast?

Självklart skall du följa en 70 pluton...Hmm när jag gjorde vpl så gick det bra för flickorna att sova över, Fast när jag tänker efter så har jag en lumpar kompis som blev omplacerad efter att han undervisat praktikanten lite väl personligt efter det var det slut på det.

Hej! jag kommer att V5 befinna mig på LV6 som praktikant hoss en PB (YOF)

Vi är 10 elever som går trean på Olympia i helsingborg (skydd och säkerhet). Vi kommer att följa en PB under en vecka. Vi vet ej ännu villka plutoner vi hamnar på eller villk abefäl vi får följa. Dock kommer vi inte att sova över på regementet då Någon på LV6 tycke det var opassande att blanda Massa unga flickor med massa värnpliktiga. Vi komme rtroligtvis få Pendla mellan HBG och LV6 villket är totalit idiotiskt..

Så min fråga är villken pluton jag vill hamna på och varför.

Hallå.

Om du har möjlighet att välja mellan två plutoner som ligger i fält så ska du definitivt välja 1,2 eller tredje LV-pluton. Dessa tre plutoner är de som det händer mest för. Deras verksamhet går ut på att strida mot luftmål och de omgrupperar ofta. LV-plutonerna består av ca 4 grupper i varje. Varje grupp i första och tredje LV-pluton är utrustad med en 11-bil som de kör runt med. I denna bil har de med sig all utrustning och massa bös. Tyvärr finns det inte plats för en person till i robotgruppernas bilar. Däremot tror jag att 2-lv pluton har en plats över i sina pbv401. 2-lv pluton löser i princip samma uppgifter som 1- och 3-pluton, men med skillnaden att de kör runt i PBV401. Försök hamna på 2-LV pluton, även om 1-lv pluton är mycket ballare, men de har inte plats i sina bilar tyvärr. Du kommer få vara med om mest på LV-plutonerna, även om det blir långtråkigt ibland, men har du tur får du vara med i striden mot luftmål och det kanske är lite roligt för en utomstånde :-P

Om plutonen du följer ligger på kasern måste du kolla om robotplutonerna kör strid mot luftmål den veckan. Annars kvittar det i princip var du hamnar för kasernlivet är ganska lika för alla plutoner.

Hade jag varit i din sits så hade jag i.v.f prioriterat enligt följande:

1. Första, andra eller tredje LV-pluton på Robotkompaniet (om de kör SML)

2. Sjukvårdspluton på Stabskompaniet om de gör något sjukvårdsinriktat

3. Närskydd, dock kan denna pluton ha svårt att ta med dig i verksamheten eftersom de sysslar mycket med strid

4. Undpluton på robot- eller Hawkkompaniet

5. 1 eller andra 97-pluton

Kom och häng med oss på Trossen på HAWK, mer lök får man leta efter! :rolleyes:

Och förresten så är Robot 70 bara ett skitsystem jämnfört med Robot 97 som finns på HAWK.. Så mitt tips är att följa antingen 1.97 eller 2.97 eller UND-Plutonen på HAWK!

Edited by Minus

Jag skulle behöva en adress till LV6. någon som har det? Jag hittar ingen "besöks" adress på deras hemsida...

Jag vet faktiskt inte vad de har för adress, de har ju en "Box- adress".

Lättast är väl att kolla eniro och deras kartor. Annars vet varenda Halmstadbo var Lv6 ligger, det är bara 15 min promenad från stortorget.

Frågar du någon äldre så kanske de inte känner till Lv6 men fråga då efter gamla i16, detta fick jag göra första gången jag skulle hitta dit nämligen.

Hoppas du hittar och får en grym upplevelse där.

Jag följde olika delar av plutonen och fick bla vara med på robbotriktningen och leka lite.. Sen fick jag vara skytt nere i den "stora" simulatorn då en av skyttarna var sjuka.. Sen fick jag leka lite med Lulis. Jag och 2 andra praktikanter var B-styrka till hela kompaniet när de övade åtgärd vid påskjutning (fordonskonvoj) Och fick panga en hel del, Sen sköt vi ksp (ca 150plugg) iof lös, men kul att göra i alla fall.. Sen en del saker till som jag inte kommer skriva här :baskerHV: ...

Och sen fick jag gvetvis göra massa mer saker,som inte var lika roliga, men fortfarande lärorika och kul..

Jag följde olika delar av plutonen och fick bla vara med på robbotriktningen och leka lite.. Sen fick jag vara skytt nere i den "stora" simulatorn då en av skyttarna var sjuka.. Sen fick jag leka lite med Lulis. Jag och 2 andra praktikanter var B-styrka till hela kompaniet när de övade åtgärd vid påskjutning (fordonskonvoj) Och fick panga en hel del, Sen sköt vi ksp (ca 150plugg) iof lös, men kul att göra i alla fall.. Sen en del saker till som jag inte kommer skriva här :rolleyes: ...

Och sen fick jag gvetvis göra massa mer saker,som inte var lika roliga, men fortfarande lärorika och kul..

Kul att du trivdes!

Edited by FK_Selle