Jump to content

Vad fanns på St. Hästskär??

Recommended Posts

Jag har landställe inte långt ifrån ön.. Jag vet att det är/var Landstigningsförbud på St.Hästskär och på L.Hästskär fick endast svenska medborgare vistas... Jag vet också att det stod nån typ av radar på St.Hästskär. Men när man kollar på Google Earth så kan man se något ljust cirkulärt mitt på ön...

Är det någon som vet vad som fanns på ön? Allt är säkert igenfyllt och borttaget nu, men det skulle va kul veta vad som fanns där på den gamla goda tiden :dribble:

Jag har landställe inte långt ifrån ön.. Jag vet att det är/var Landstigningsförbud på St.Hästskär och på L.Hästskär fick endast svenska medborgare vistas... Jag vet också att det stod nån typ av radar på St.Hästskär. Men när man kollar på Google Earth så kan man se något ljust cirkulärt mitt på ön...

Är det någon som vet vad som fanns på ön? Allt är säkert igenfyllt och borttaget nu, men det skulle va kul veta vad som fanns där på den gamla goda tiden :banghead:

Read this thread: http://forum.soldf.com/index.php?showtopic...w=&st=&

Also I know what was there, but if I tell you I'll have to kill you ;)

Stora Hästskär ligger nära mitt landställe också.

När jag var yngre landade jag och brorsan på ön pga. tjocka och att vi var dumma nog att varken kolla om vi hade kompass med eller årklykona (vi seglade en större jolle). Så kom tjockan och stiljten, och efter 1,5 timma lyckades vi landa på en ö, och det var s:t hästskär.

Men tyvärr är det borta nu, åkte förbi för något år sedan och då var det som tidigare nämnt borttaget.