BertilCesar Posted January 17, 2007 Report Share Posted January 17, 2007 Alla ni som jobbar på kontor vad gör ni när ni inte arbetar, dvs för att få tiden att gå. I vanliga fall jobbar jag med an massa avtal hit och dit men har nu varit snäll att ta på mig ansvaret för att sitta på en kundtjänst varannan vecka mellan 17-19. Under den tiden får jag max 4 samatal som tar ca: 3 minuter och efter/mellan det så har jag absolut ingenting att göra. Tips på bra sidor förutom soldf? Lekar och övningar? Vad som helst, jag är ensam på kontoret så jag kan göra vad som helst (nästan iaf, de kan ju se vilka sajter jag har vart inne på) [PLACERADE TRÅDEN FEL, FLYTTA DETTA TILL DAGRUMMET TACK] Tack BG! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agentorange67 Posted January 17, 2007 Report Share Posted January 17, 2007 Break.com Youtube.com video.google.com addictinggames.com 123spela.se Rulla tummarna... Link to comment Share on other sites More sharing options...
sleget Posted January 18, 2007 Report Share Posted January 18, 2007 Städa skrivbordet. Arkivera papper. Stämpla kuvert. Uppdatera rutiner. Alltså det finns massor att göra ju! Link to comment Share on other sites More sharing options...
tgb1116 Posted January 18, 2007 Report Share Posted January 18, 2007 Städa skrivbordet.Arkivera papper. Stämpla kuvert. Uppdatera rutiner. När du är klar med ovanstående, köp en så'n här eller ngt liknande radiostyrt: Är kontoret stort - köp ett flygplan! Link to comment Share on other sites More sharing options...
FkN Posted January 18, 2007 Report Share Posted January 18, 2007 För mig gäller i princip följande: soldf, mil.se, utrustning.se, hemvarnet.se När det är klart så brukar nya arbetsuppgifter ha fallit ner på en Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaRaven Posted January 18, 2007 Report Share Posted January 18, 2007 Glöm inte ofantliga mängder kaffe.. Det är mitt glädjeämne på kontoret Och: www.dn.se www.svd.se www.aftonbladet.se www.expressen.se www.di.se www.e24.se www.idg.se I den ordningen Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaRaven Posted January 18, 2007 Report Share Posted January 18, 2007 Oh, glömde ju att om de kollar det du gör så kan man ju alltid surfa via en proxy - eller att man har en dator hemma med remoteaccess till som man surfar på Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest J-Star Posted January 18, 2007 Report Share Posted January 18, 2007 http://www.popcap.com /J Link to comment Share on other sites More sharing options...
RU01 Posted January 18, 2007 Report Share Posted January 18, 2007 http://www.hummelmose.dk/pis.swf Rensa ut anarkister från deras tillhåll i Köpenhamn...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard N Posted January 18, 2007 Report Share Posted January 18, 2007 Sen kan du alltid dricka kaffe Link to comment Share on other sites More sharing options...
BertilCesar Posted January 18, 2007 Author Report Share Posted January 18, 2007 Yes! ikväll så blir det surfa av, Jag hade köpt micra tanks på TM förutom som jag lekte med, chefen gillade iofs inte mina häftiga små bunkrar jag hade gjort (följde nämligen med plastsoldater). Att arkivera och jobba, jag menar verkligen att jag har inget jobb kvar att göra efter 17:00.. allt är verkligen redan gjort. Ett tag gjorde jag en massa bus med personalens telefoner och datorer men det är inget jag ska fortsätta med då alla busade med alla sen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted January 18, 2007 Forumsledning Report Share Posted January 18, 2007 USB Missilelauncher !!! grym att få kollegor att ducka så fort de hör ljudet av en motor som snurrar... har även kopplat den till ett sånt där snurrhjul som man när man redigerar, med den styr jag roboten.. håller på att utveckla ny ammo till den... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RadaR Posted January 18, 2007 Report Share Posted January 18, 2007 Bus Tejpa fast alla saker på någons skrivbord dvs, kaffekopp, tangentbord, mus, skärm, pennor, miniräknare med mera. Använd rikligt med tejp. Glöm inte att tejpa alla lådor. Ta bort alla bokstavsknappar på en tangentbord, lägg dem i en burk och skaka. Sätt sedan tillbaka dem i den ordning du får upp dem i burken. Ska göras på någon som behöver titta på tangenterna för att kunna skriva Överkurs, snott från The Office. "Gjut" in någons häftapparat eller liknade i Jelly. Blir faktiskt ännu roligare än vad det var på TV i The Office. Har testat med en mus (dator). Lite krångligt men jag lovar att det är värt jobbet. Men som du säger, detta kan slå tillbaka så det gäller att ha ett grymt pokerfece eller göra lite på sig själv också så man inte blir misstänkt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nestor Posted January 18, 2007 Report Share Posted January 18, 2007 Sno kontorsmateriel. Tävlignar i vem som kan skjuta längst med häftapparaten. Bygg ett periskop och smygkika över bås-väggarna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bertil Ludvig 1 Posted January 18, 2007 Report Share Posted January 18, 2007 Detta tar lite längre tid men är kul. Odla krasse i ett tangentbord och sätt in det till en kollega som inte är inne för tillfället. /BL1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
BertilCesar Posted January 18, 2007 Author Report Share Posted January 18, 2007 Tävlignar i vem som kan skjuta längst med häftapparaten. Jag är helt själv i byggnaden, men kul idé Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nestor Posted January 18, 2007 Report Share Posted January 18, 2007 Tävlignar i vem som kan skjuta längst med häftapparaten. Jag är helt själv i byggnaden, men kul idé Time-Trials med kontorsstol. Gör en bana i byggnaden, som du sedan försöker klara av på så kort tid som möjligt med en vanlig konorsstol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spett och slägga Posted January 18, 2007 Report Share Posted January 18, 2007 skaffa ett Bonsai träd och titta på när det växer.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BertilCesar Posted January 18, 2007 Author Report Share Posted January 18, 2007 skaffa ett Bonsai träd och titta på när det växer.. mm.. vad kul... typ Link to comment Share on other sites More sharing options...
martinator Posted January 18, 2007 Report Share Posted January 18, 2007 - SORTERA och SLÄNGA bilder man tog under semestern (förutsatt dessa finns tillgägnliga, extern HD är alltid bra) - Fixa till bilderna man tog under semestern innan man gör papperskopier (se brasklapp ovan) - Läsa handboken till skrivaren, excel, word mm och få mycket mer gjort under de dagar man har saker att göra. - Sortera gem - Läsa tidningen - Skriva sin memoarer i mailform och posta till alla polare NyTeknik är en trevlig hemsida. SLRKs forum trevlig forum för förkovring /martinator Link to comment Share on other sites More sharing options...
BertilCesar Posted January 18, 2007 Author Report Share Posted January 18, 2007 - Skriva sin memoarer i mailform och posta till alla polare Nja, jag skriver ju blogg om jobbet (springer nu ner och gömmer mig i skyddsrummet efter det avslöjandet) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bappelsinmannen Posted January 18, 2007 Report Share Posted January 18, 2007 Handkräm på högtalardelen på kollegans telefonlur....Funkar lika bra med ett headset!! Sen är det bara att ringa upp kollegan och invänta reaktion, kan kompletteras med att ropa glatt "OLLAD"! Jag har som regel att alltid ställa antalet kopior på kopieringsmaskinen till 999 när jag är klar. Ställa om kollegornas stolar är också uppskattat...INTE! //Nisse Link to comment Share on other sites More sharing options...
BertilCesar Posted January 18, 2007 Author Report Share Posted January 18, 2007 Som jag skrev ovan så behöver jag nog inga bus även då det är roligt, eftersom det spårade ur här på kontoret då vi har gått igenom varenda bus i "bus på kontoret"-boken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nestor Posted January 18, 2007 Report Share Posted January 18, 2007 Som jag skrev ovan så behöver jag nog inga bus även då det är roligt, eftersom det spårade ur här på kontoret då vi har gått igenom varenda bus i "bus på kontoret"-boken LAN efter arbetstid? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BertilCesar Posted January 18, 2007 Author Report Share Posted January 18, 2007 Som jag skrev ovan så behöver jag nog inga bus även då det är roligt, eftersom det spårade ur här på kontoret då vi har gått igenom varenda bus i "bus på kontoret"-boken LAN efter arbetstid? Hade varit kul, men med vilka skulle jag LANa om jag är själv i byggnaden? ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Innuendo Posted January 18, 2007 Report Share Posted January 18, 2007 Har man en Xbox och en Nintendo Wii på jobbet så behöver man inte så mycket mer. Det gäller dock att se till att chefen är med och speler eller att han är bortrest.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nestor Posted January 18, 2007 Report Share Posted January 18, 2007 Som jag skrev ovan så behöver jag nog inga bus även då det är roligt, eftersom det spårade ur här på kontoret då vi har gått igenom varenda bus i "bus på kontoret"-boken LAN efter arbetstid? Hade varit kul, men med vilka skulle jag LANa om jag är själv i byggnaden? ;) Mjo...det är ju uppenbarligen ett visst problem. Återstår bara en sak. Pappersflygplan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fogel02 Posted January 18, 2007 Report Share Posted January 18, 2007 krasse i tangentbord har tydligen provats på KTH Länk Link to comment Share on other sites More sharing options...
os frontale Posted January 19, 2007 Report Share Posted January 19, 2007 Säger bara: Ge mig ditt jobb Sätt dig och rita, det är trevligt. sen kan du sälja dina alster Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agentorange67 Posted January 20, 2007 Report Share Posted January 20, 2007 Städa skrivbordet.Arkivera papper. Stämpla kuvert. Uppdatera rutiner. När du är klar med ovanstående, köp en så'n här eller ngt liknande radiostyrt: Är kontoret stort - köp ett flygplan! Varför inte gå på det riktiga grejerna, om du vill punga ut ca 11Kkr för det? http://www.jetsrc.com/modelos/jas-39/jas-39.htm http://www.jetsrc.com/modelos/jas-39/fotosGrandes/jas_1.jpg http://www.jetsrc.com/modelos/jas-39/fotos...210014-edit.jpg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.