Jump to content

Tråkigt på kontoret

BertilCesar

Recommended Posts

Alla ni som jobbar på kontor vad gör ni när ni inte arbetar, dvs för att få tiden att gå.

I vanliga fall jobbar jag med an massa avtal hit och dit men har nu varit snäll att ta på mig ansvaret för att sitta på

en kundtjänst varannan vecka mellan 17-19. Under den tiden får jag max 4 samatal som tar ca: 3 minuter och efter/mellan det så

har jag absolut ingenting att göra.

Tips på bra sidor förutom soldf?

Lekar och övningar?

Vad som helst, jag är ensam på kontoret så jag kan göra vad som helst (nästan iaf, de kan ju se vilka sajter jag har vart inne på)

[PLACERADE TRÅDEN FEL, FLYTTA DETTA TILL DAGRUMMET TACK]

Tack BG!

Yes! ikväll så blir det surfa av, Jag hade köpt micra tanks på TM förutom som jag lekte med, chefen gillade iofs inte mina häftiga små bunkrar jag hade gjort (följde nämligen med plastsoldater).

Att arkivera och jobba, jag menar verkligen att jag har inget jobb kvar att göra efter 17:00.. allt är verkligen redan gjort.

Ett tag gjorde jag en massa bus med personalens telefoner och datorer men det är inget jag ska fortsätta med då alla busade med alla sen.

• Forumsledning

USB Missilelauncher !!! grym att få kollegor att ducka så fort de hör ljudet av en motor som snurrar... :banghead:

har även kopplat den till ett sånt där snurrhjul som man när man redigerar, med den styr jag roboten..

håller på att utveckla ny ammo till den...

Bus :banghead:

Tejpa fast alla saker på någons skrivbord dvs, kaffekopp, tangentbord, mus, skärm, pennor, miniräknare med mera. Använd rikligt med tejp. Glöm inte att tejpa alla lådor.

Ta bort alla bokstavsknappar på en tangentbord, lägg dem i en burk och skaka. Sätt sedan tillbaka dem i den ordning du får upp dem i burken. Ska göras på någon som behöver titta på tangenterna för att kunna skriva

Överkurs, snott från The Office. "Gjut" in någons häftapparat eller liknade i Jelly. Blir faktiskt ännu roligare än vad det var på TV i The Office. Har testat med en mus (dator). Lite krångligt men jag lovar att det är värt jobbet.

Men som du säger, detta kan slå tillbaka så det gäller att ha ett grymt pokerfece eller göra lite på sig själv också så man inte blir misstänkt...

Tävlignar i vem som kan skjuta längst med häftapparaten.

Jag är helt själv i byggnaden, men kul idé

Time-Trials med kontorsstol.

Gör en bana i byggnaden, som du sedan försöker klara av på så kort tid som möjligt med en vanlig konorsstol.

- SORTERA och SLÄNGA bilder man tog under semestern (förutsatt dessa finns tillgägnliga, extern HD är alltid bra)

- Fixa till bilderna man tog under semestern innan man gör papperskopier (se brasklapp ovan)

- Läsa handboken till skrivaren, excel, word mm och få mycket mer gjort under de dagar man har saker att göra.

- Sortera gem

- Läsa tidningen

- Skriva sin memoarer i mailform och posta till alla polare

NyTeknik är en trevlig hemsida.

SLRKs forum

trevlig forum för förkovring

/martinator

Handkräm på högtalardelen på kollegans telefonlur....Funkar lika bra med ett headset!! :baskerKav:

Sen är det bara att ringa upp kollegan och invänta reaktion, kan kompletteras med att ropa glatt "OLLAD"!

Jag har som regel att alltid ställa antalet kopior på kopieringsmaskinen till 999 när jag är klar.

Ställa om kollegornas stolar är också uppskattat...INTE! :surprise:

//Nisse

Som jag skrev ovan så behöver jag nog inga bus även då det är roligt, eftersom det spårade ur här på kontoret då vi har gått igenom varenda bus i "bus på kontoret"-boken

LAN efter arbetstid?

:unsure:

Som jag skrev ovan så behöver jag nog inga bus även då det är roligt, eftersom det spårade ur här på kontoret då vi har gått igenom varenda bus i "bus på kontoret"-boken

LAN efter arbetstid?

Hade varit kul, men med vilka skulle jag LANa om jag är själv i byggnaden? ;)

LAN efter arbetstid?

Hade varit kul, men med vilka skulle jag LANa om jag är själv i byggnaden? ;)

Mjo...det är ju uppenbarligen ett visst problem.

Återstår bara en sak.

Pappersflygplan.

Städa skrivbordet.

Arkivera papper.

Stämpla kuvert.

Uppdatera rutiner.

När du är klar med ovanstående, köp en så'n här eller ngt liknande radiostyrt:

xrotorlgli9.jpg

Är kontoret stort - köp ett flygplan!

Varför inte gå på det riktiga grejerna, om du vill punga ut ca 11Kkr för det?

http://www.jetsrc.com/modelos/jas-39/jas-39.htm

http://www.jetsrc.com/modelos/jas-39/fotosGrandes/jas_1.jpg

http://www.jetsrc.com/modelos/jas-39/fotos...210014-edit.jpg

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...