Jump to content

Minpik

Templar

Recommended Posts

Hej, jag är ny här (kort intro härunder). Men tänkte har ska jag registrera mig för att det kan inte finnas ett bättre ställe för att få den hjälp jag behöver just nu.

Det är ganska enkelt egentligen, jag behöver en bild av en "minpik"

Tack i förväg om nån kan hjälpa mig med en länk till en bild

(kort intro: båda irländsk och brittisk medborgarskap men inte svensk. Jag var yrkessoldat dvs flygbasjägare (gunner) i brittiska RAF Regiment (flygbasjägar regiment - på 2 Field Squadron - Airborne var min sista "posting" ) på början av 80-talets. Sen gjorde jag säkerhetstjänst i ett år. Sen 13 år som polis i cental London.)

Hej, jag är ny här (kort intro härunder). Men tänkte har ska jag registrera mig för att det kan inte finnas ett bättre ställe för att få den hjälp jag behöver just nu.

Det är ganska enkelt egentligen, jag behöver en bild av en "minpik"

Tack i förväg om nån kan hjälpa mig med en länk till en bild

(kort intro: båda irländsk och brittisk medborgarskap men inte svensk. Jag var yrkessoldat dvs flygbasjägare (gunner) i brittiska RAF Regiment (flygbasjägar regiment - på 2 Field Squadron - Airborne var min sista "posting" ) på början av 80-talets. Sen gjorde jag säkerhetstjänst i ett år. Sen 13 år som polis i cental London.)

Hej!

Välkommen hit!

Här har du bild på en minpik.

catrine.jpg

Hej!

Välkommen hit!

Här har du bild på en minpik.

Cheers, thanks for the welcome & thanks for the picture. Jag håller på med en översättning om SWEDEC som innehåller en beskrivning av en minpik, och jag hade

inte set en svensk minpik tills nu. De vi hade i UK var inte alls samma som den där.

Tack igen nu kan jag bättre skriver en beskrivning.