Boa Posted January 13, 2007 Report Share Posted January 13, 2007 Hur blir man av med den störande operatörsloggan som sitter mitt i fönstret? Nu vill jag inte "köpa" tjänsten från Jamba eller något annat för 30 spänn i månaden. Har googlat men inte fått det svar jag vill (vill inte göra nått i photoshop eller Wappa). Finns det inget enklare sätt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tinhead Posted January 13, 2007 Report Share Posted January 13, 2007 kolla vad det kostar om du lämnar in den på en service verkstad? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning henke Posted January 13, 2007 Forumsledning Report Share Posted January 13, 2007 Jag är inte helt insatt i din modell eller om du har datakabel till din telefon. Men tidigare och på vissa modeller kan man göra så här. Skapa en enkel tranparent GIF i valfritt ritprogram Skicka över bilden med ett program som kan lägga in den som en operatörslogotyp. (brukar finnas "communications suite" från tillverkarens hemsida att ladda ner) Bilden kommer ersätta operatörsloggan och eftersom den är tranparent visar den ingenting. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boa Posted January 13, 2007 Author Report Share Posted January 13, 2007 Tackar... ska prova (när datorn inte har torgskräck och flyr med sina fina program när jag sätter på den). Liiite sur på bolagen som har logga mitt i smeten och att det ska vara så j***a svårt att få bort. Jag betalar ju dom och inte tvärt om. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.